Beantwoorden
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Misschien heeft men zoon het niet goed gedaan, maar bij wijze van test heeft hij aan zijn, (Windows) Pc eens een Tv scherm (45") gekopeld om zo op dat scherm  Yelo TV te kijken.  Volgens men zoon was het beeld op zijn  scherm alles behalve goed te noemen. Heeft er hier iemand soms ervaring mee? En indien ja op welke wijze zou je dat dan kunnen verbeteren. Want het probleem is dat we voor het moment al 4 tv's aan gesloten hebben via digibox/digocorder op ons abonnement. En nog een digibox bij aan schaffen zie we wel zitten maar om ook nog een tweede Paly More & Play Sport abonnement bij te nemen voor die 5° Tv dat lijkt me een beet je te duur. En dus daarom zouden we dit via Yelo Tv (op Pc) en groter scherm eraan willen oplossen, maar onze eerste test was niet echt een succes te noemen vandaar men vraag om hulp hier.

0 Likes
23 reacties
williamh
Professional Weetjesweter
Berichten: 25
Warming up? All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Je kunt dit niet aanpassen. Zelfs op een pc scherm van 27 inch is het beeld niet denderend.

0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Klopt idd, dat zei men zoon me ook.

Weet er soms hier iemand toch een beter alternatieve oplossing ? Of is het enkel mogelijk met een digibox/digicoder een deftig resultaat te bekomen?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Je kan niet digitaal kijken als je wil. Via de coax kabel.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

via yelo tv ga je nooit beter beeld krijgen daar dit via internet gaat en de stream zelf maar geschikt is voor op tablet,smartphone of gewone laptop te kijken,

op een groter scherm dan van ja laptop rek je het beeld uit waardoor het beeld slechter word.

je kan best kijken voor een digibox (als dat nog mogelijk is op 1 abbonement,want dacht dat 4 digiboxen maximum is,of je moet ook ci modules gebruiken zonder extra paketten op).

dan wel die digibox ook via utp verbinden zodat je uw extra zenders daar op ook hebt.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Ik wist niet dat die Ci+ kaartjes niet meetelden bij die limiet?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

normaal niet denk ik omdat je geen digibox moet zetten he,

of het moet zijn dat de kabel aansluitingen beperkt zijn tot 4 digitaal,

dat ben ik niet zeker van,

een technieker kan hier uitsluitsel voor geven of iemand dat telenet verkoop doet 😉

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

moet wel zeggen dat ik 4 toestellen digitaal op dezelfde kabel heb hangen zonder verlies,gewoon doorgelust van de ene naar de andere en lukt dus perfect.

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Doorgelust? Bedoel je coax met een splitter? Dat gaat ja maar analoog kan je wel eens problemen hebben 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

nope geen splitter gewoon van kabel uit naar de volgende in en

zo verder 😉

niks van splitters gewoon die kabels van telenet die korte dat ze bijgegeven hebben aansluiten.

maar binnenkort gaat er ene ontvanger vantussen digitaal 😛 

analoog nog niet geprobeerd om aan te sluiten,kan dit doen binnenkort.

 

maar vraagje,kan je ook enkel ci module kopen voor digitaal te kijken zonder iets anders te hebben bij telenet?????

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Geen idee Je hebt sowieso een digitaal tv abonnement nodig (vermoed ik) en daar zit een digicorder bij inbegrepen. Ik ken al die dingen niet zo heel goed 🙂 dat kun je beter aan iemand bij Telenet vragen.

 

Edit: ci+ kaartje kan je digicorder vervangen en dan betaal je geen huur.

 

En dat van die coax kabels dat is geen probleem je zal het wel merken als het niet meer werkt 🙂 maar als je boven de 15-20 meter gaat is het echt verschrikkelijk... (analoog he digitaal werkt dan zelfs niet meer) maar het hangt er ook vanaf welke kabels er liggen bij ons klopt dat niet echt allemaal...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Ik heb het gevonden 🙂

 

Voor een tv met een kaartje heb je alleen maar een gewoon kabelabonnement nodig en een ci+ kaartje.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Allemaal bedank voor jullie inbreng, maar we wijken wat af en feitelijk heb ik lost dit niet zo direct men vraag op. Zoals ik initieel al aangang hebben we momenteel al 4 tv's aangesloten (2x Digocorder + 2x digibox). En dit is dus het maximaal aantal per digitaal abonnement. Ik ben naar een telenet shop geweest en dus volgens die mensen kan ik dus wel een tweede digitale Tv lijn laten activeren (eenmalige kost 50€) en dan zou ik dus terug 4 Tv's kunnen aansluiten. Dus voor die 5° Tv moet ik dan een digibox (99€) aanschaffen of een digicorder huren. Tot daar wil ik nog wel mee gaan in de kosten. Maa

0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Sorry, even te snel op posten gedrukt, en ik zie geen knop om het bericht te wijzigen op dit moment.

Maar dus hierdoor heb ik dan enkel het basis aanbod voor die extra Tv. En willen we nu ook nog Play More & Play Sport op deze Tv (zoals we op de andere Tv's hebben) dan moeten we dus een extra abonnement voor Play More & Play Sport nemen. En dat eerlijk gezegd vinden we in het toaal dan wat duur. Daar en boven wist men mij niet te vertellen in die Telenet Shop hoe het dan zit men het Kabel Tv en auteursrechten kost voor deze 2° digitale Tv lijn, maar het zou me niet verwonderen dat ook dit er nog wel extra bij zal komen.

En door dit alles zoek ik dus een oplossing om toch een extra Tv te kunnen aansluiten zonder al deze extra kosten, maar zo te zien zal dit niet zo direct mogelijk zijn.

 

Sorry dat men antwoord in 2 gesplitst is maar dat was niet de bedoeling

Mvg, Vic

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

en een digibox doorlussen van de ene box naar de andere via coax,

ken je niemand in de buurt die een digibox heeft om te testen????

zou al te zot zijn om een extra kabel te laten leggen voor 1 tv extra 

0 Likes