Beantwoorden
BLE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Safespot Melding: Google Nest Hub -Bash shell exploit

Naast de gebruikelijke dagelijkse scanpogingen en brute force attacks deze nacht eens een andere melding gekregen in de safespot app

 

Google-Nest-Hub

Found bash shell exploit attempt poging geblokkeerd

 

Natuurlijk dit zegt weinig, en Google maakt me ook niet veel wijzer. Iemand die hier meer info over kan geven? Reden dat ik het vraag is omdat de Google Nest Hub al wel enkele maanden een pak meer 'false triggers' heeft dan vroeger, die we hopelijk kunnen toewijzen aan een update van Google en niet aan iets wat misschien al maanden aan de gang was.

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot Melding: Google Nest Hub -Bash shell exploit

@BLE ik heb die ook staan en bij mij herstart die zelf elke nacht, misschien is dit iets wat bij u niet lukt en word geblokkeerd door de safespot ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BLE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Safespot Melding: Google Nest Hub -Bash shell exploit

Herstarten doen die van ons niet, en heb deze toch al wel ruim een jaar. Vandaar dus dat ik die plotse melding in de safespot app verdacht vind. Kan natuurlijk inderdaad dat de nest hub zelf een update probeert die door safespot als verdacht aanzien wordt, maar toch. Bizar.

 

Op dat vlak is het jammer dat er geen gedetailleerde data is over de geblokkeerde zaken.

 

Heeft die van u ook veel valse triggers? Als wij rustig naar een best stille tv kijken zonder iets te zeggen, triggert die gemakkelijk 5 keer per avond onterecht.

0 Likes
BLE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Safespot Melding: Google Nest Hub -Bash shell exploit

Ondertussen een 2de keer voorgehad, nu met toestel 'Xbox One'. Dus als toch iemand weet vanwaar deze meldingen komen (is het een externe trigger, of louter een update van het toestel, ...), dan hoor ik het graag.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot Melding: Google Nest Hub -Bash shell exploit

@BLE deze nacht is er een update geweest voor de digicorder met een update van de zenderlijst, zou het dit niet zijn dat een push maakt in je systeem en een toestel dan markeert als aanpassing ofzoiets ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes