Beantwoorden
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Beste mede-forumgebruikers,

 

Iemand die weet hoe je uit safespot toestellen kan verwijderen. Soms verschijnt bij sommige toestellen een verwijder icoon (vuilbakje) links boven aan als je klikt op 'details toestel' maar ik heb sedert vandaag een nieuwe smartphone en kan de oude niet verwijderen. Heb ook al de E- router opnieuw gestart omdat ik dacht aan een link met vermelde toestellen in "mijn telenet" maar zonder resultaat.

 

Ik zie ook veel meer geregistreerde dan verbonden toestellen. Betreft dit apparaten die oo

0 Likes
13 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Ik raad je aan om hiervoor even contact op te nemen met de klantendienst van Telenet, @klive. Ben je toevallig van nummer verandert? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Heb al een mailtje gestuurd naar TN ...

 

Probleem is dat bij sommige toestellen - als je de details oproept - links bovenaan een "prubllenbak" verschijnt en als je hier op klikt, kun je het apparaat in kwestie verwijderen. Alleen bij mijn oude smartphone is die niet het geval alhoewel er vermeld wordt dat hij niet verbonden is met mijn netwerk.

 

Ik ben niet van nummer veranderd dus dit kan de oorzaak niet zijn ...

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Antwoord van één of andere dienst telefonisch vernomen als reactie op mijn mail dat men het antwoord op de vraag echt niet kent. Ik heb wel nog eens een mail gekregen met alle - reeds gekende - info over "Safespot". Toen ik de activatie van Safe Guard vermeldde op dit toestel was de reactie: "dat zou wel kunnen. De moeite waard om te proberen dit uit te schakelen alleszins". De klantendienst bij Telenet werkt echt niet goed ...

 

@Suzy Zou jij aub eens kunnen navragen hoe je apparaten uit safespot verwijderd wanneer er links bovenaan bij de toesteldetails geen prullenbak verschijnt. Kan het iets te maken hebben met Safespot Guard dat op het betrokken toestel actief was ? Zeer veel dank voor de moeite.

0 Likes
JordivdK
Ex-Moderator
Berichten: 22
Topicvreter! Topicwurm! π-DAY! Say what?!

Safespot app - verwijderen van toestellen

@klive Het toestel dat je niet kan verwijderen, is het toestel dat gelinkt is aan de installatie van Safespot? Het nummer dat je initieel hebt doorgegeven bij de activatie van Safespot is gelinkt aan dit toestel en de Safespot Guard app is daarop actief? Nu is de Guard app niet meer actief op het toestel, maar merk je geen verandering en kan je het toestel nog niet verwijderen? Is het zo correct? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewJordi | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Ik kan in mijn safespot app (ios-Apple)

ook geen apparaten (die ik niet meer heb of gebruik) verwijderen

mvg

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Heb hetzelfde probleem op iPhone

mvg

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Inderdaad, dat is de situatie. Ook Safe Guard was actief op het toestel maar via mijn nieuwe smartphone heb ik beiden al kunnen uitschakelen ...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot app - verwijderen van toestellen

@klive heb even in mijn eigen Safespot-app gekeken. Ik kan enkel toestellen verwijderen die op dit moment niet actief zijn in mijn netwerk. Daarvoor hoef ik niet naar de 'toesteldetails' te gaan, maar gewoon helemaal onderaan op de pagina van dat toestel. Daar staat bij mij de mogelijkheid apparaat verwijderen.

 

Zie je dit ook niet staan bij toestellen die niet meer actief zijn? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot app - verwijderen van toestellen

@Suzy Dank voor de reactie !

 

Ik zie wel een vuilbakje links bovenaan bij alle toestellen die niet actief zijn, uitgezonderd bij de oude smartphone.

 

Ik heb hem kunnen verwijderen door:

1. safeguard uit te schakelen op het toestel

2. safespot ook uit te schakelen

3. toen stond er deze morgen de mogelijkheid "mobile connection uitschakelen"

4. Na stap 3 safespot opnieuw opgestart en de oude smarpthone is nu uit mijn netwerk.

 

Alhoewel niet actief, stond er geen vuilbakje als symbool om toestel te verwijderen. Ook bij dit toestel onderaan geen "verwijder optie" te bespeuren.

Tags (1)
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Beste Suzy,

Ik beschik over een iPhone met de laatste versie van iOS en kon ( want ik heb me op safespot gedesabonneerd, en tiental dagen geleden wegens problemen met de app) ook geen aparaten verwijderen.

gisteren kreeg ik een bericht van telenet met de vraag hen de macadressen mee te delen van de te verwijderen toestellen, die zij dan eventueel wel kunnen verwijderen heden ten dage??

voilà een update😀

 

 

Tags (2)
0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Safespot app - verwijderen van toestellen

inderdaad zegt u het goed: "DE MOGELIJKHEID", maar hij verwijderd het niet...

iPhone/iOS

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Safespot app - verwijderen van toestellen

@Suzy 

inderdaad zit in de app "de mogelijkheid," die het echter niet blijkt te doen , ondanks te hebben geconfirmeerd met OK.

De app loopt trouwens, net zoals de telenetapp  toont nooit de actuele status ( verbonden toestellen) maar loopt fel achter.

 

 

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot app - verwijderen van toestellen

Dat de app geen real time info weergeeft kan ik zeker beamen en - net zoals de rubriek "je thuisnetwerk" met mogelijkheid om door te klikken naar met de router verbonden apparatuur - niet altijd een correcte actuele situatie toont. Bv. gisteren met de laptop van het werk thuis gewerkt en hij staat nog altijd gemarkeerd als "verbonden" terwijl dit al lang niet meer het geval is.

 

Hopelijk wordt de app in dit opzicht nog verbeterd.

 

Handig zou ook zijn toegang te hebben tot analoge overzichten via "mijn telenet" in de rubriek "veilig surfen".

0 Likes