Beantwoorden
Chrispi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV via Yelo Play app op smartphone

Hallo. Ik wil in de motorhome tv programma's bekijken via de smartphone, verbonden met 4G en zonder wifi. Ik kocht daarom een DeX kabel voor mijn Samsung S9 Smartphone. Rechtstreeks van usb naar hdmi van tv. Ik kan op die manier snel en eenvoudig streamen. Dit werkt perfect met oa Youtube, Vtm Go, VRT Nu. Maar met de Yelo app krijg ik een foutmelding "Geen externe toestellen toegelaten. Je kan alleen streamen vanaf je eigen toestel". Via een chromecast kan ik dat zonder probleem wél. Maar wat een gedoe telkens om die hele setup in te stellen.  Kan iemand een oplossing vinden voor dit probleem. Mvg

 

0 Likes
2 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV via Yelo Play app op smartphone

Volgens mij is de enige manier via de chromecast. Of je zou kunnen proberen op yelo af te spelen op een laptop en deze met hdmi te verbinden met je tv.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Chrispi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV via Yelo Play app op smartphone

Bedankt voor je antwoord, Wheng.

Ik heb ook dezelfde vraag gesteld aan Telenet zelf en kreeg meteen telefonisch antwoord (waarvoor dank). Zij waren op de hoogte van dit 'niet werken'. Mogelijke redenen: te weinig gebruikers van deze kabel. Zou technisch geen enkel probleem moeten zijn. Waarschijnlijk mogelijk door één of andere poort open te zetten. Maar dit moet beslist worden op een hoger niveau. De behulpzame medewerker ging dit probleem daar voorleggen op één of andere vergadering.

Via Chromecast werkte het in elk geval probleemloos tijdens mijn verlof nu in Frankrijk. Maar daarvoor heb je een tweede smart-apparaat nodig. Een eerste, hier een smartphone, om via 4G signaal te ontvangen en een lokaal netwerk te creëren via 'Mobiele hotspot'. Een tweede (tablet in mijn geval), verbonden met die hotspot, om via Yelo te streamen naar de Chromecast, dewelke ook eerst was verbonden met de mobiele hotspot van de smartphone.