De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Handje vol! Je eerste full page!

Ik heb sinds kort de Telenet Mobile app geïnstalleerd op de smartphone van mijn vrouw (Samsung Galaxy S7). Dit is degene waar de Telenet SIM kaart in zit en dus gebruik maakt van de mobiele data van ons WIGO abonnement.

Merk op dat mijn vrouw een sales rep is, dus zij zit heel de dag op de baan. Op deze manier komt haar smartphone natuurlijk elke dag in contact met een andere mix van locaties en netwerken doorheen de dag.

Ik heb de Telenet Mobile app op haar smartphone toestemming gegeven om wifi netwerken te beheren. Echter, ik heb de voorbije dagen elke avond even gecheckt, en telkens was wifi uitgeschakeld. Ik schakel die dan weer in, maar de volgende avond is de wifi weer uitgeschakeld.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik kan er me iets bij voorstellen dat 4G op bepaalde locaties beter is dan wifi (bv. als het wifi signaal zwak is), maar als we thuis zijn moet hij gewoon via het bekend (thuis)netwerk verbinden.

Heeft iemand anders ook deze ervaringen (wifi te "over-ijverig" uitschakelen door de app), en eventueel een oplossing? Ik sta nu op punt om het beheren van wifi-netwerken terug uit te schakelen in de app.

0
Beantwoorden
5 reacties
Professional Weetjesweter
A born reader! On a roll... Handje vol! Nice talking to you!

En wat doet je besluiten dat het de Telenet Mobile app is die de Wifi uitschakelt?

Dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

0
Beantwoorden
Freshman Meerweter
Trick or treat? Dat begint te tellen! Tien op tien! Handje vol!

Als zij de telenet gebruikt ipv van jij dan moet ze de hoofdaanmelding gebruiken, deze vind je in "mijn telenet", onder wifi paspoort

0
Beantwoorden
sb Professional Allesweter
Professional Allesweter
Trick or treat? Waar zijn die handjes? De vernieuwde WIGO? It's your first party!

Bij mij was het juist het omgekeerde: de app schakelde WiFi telkens terug aan nadat ik het uitschakelde. Ik heb dan de instelling

Verbinden, ook als Wifi uit staat

uitgeschakeld en dat heeft het probleem opgelost.

Het klinkt in jouw geval misschien tegenstrijdig, maar ik zou eens kijken wat het geeft.

Bjørn (sb) | Krak
  This message represents the official view of the voices in my head.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Handje vol! Je eerste full page!

Mijn antwoord is een beetje laat, omdat ik dit eerst over een langere tijd wou testen voordat ik me met zekerheid kon uitspreken over de oplossing.

Maar in ieder geval: @sb: het uitzetten van die setting heeft effectief het probleem opgelost. Inderdaad niet erg intuïtief, maar het werkt wel. Bedankt voor de tip!

Beantwoorden
Community Manager
Alles op zijn plek! Trick or treat? De magic number! De vernieuwde WIGO?

Bedankt om het even te bevestigen, @dsuls! ;-)

Goed dat de tip van sb geholpen heeft.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

“It matters not what someone is born, but what they grow to be."

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden