Beantwoorden
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Ik heb sinds kort de Telenet Mobile app geïnstalleerd op de smartphone van mijn vrouw (Samsung Galaxy S7). Dit is degene waar de Telenet SIM kaart in zit en dus gebruik maakt van de mobiele data van ons WIGO abonnement.

 

Merk op dat mijn vrouw een sales rep is, dus zij zit heel de dag op de baan. Op deze manier komt haar smartphone natuurlijk elke dag in contact met een andere mix van locaties en netwerken doorheen de dag.

 

Ik heb de Telenet Mobile app op haar smartphone toestemming gegeven om wifi netwerken te beheren. Echter, ik heb de voorbije dagen elke avond even gecheckt, en telkens was wifi uitgeschakeld. Ik schakel die dan weer in, maar de volgende avond is de wifi weer uitgeschakeld.

 

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik kan er me iets bij voorstellen dat 4G op bepaalde locaties beter is dan wifi (bv. als het wifi signaal zwak is), maar als we thuis zijn moet hij gewoon via het bekend (thuis)netwerk verbinden.

 

Heeft iemand anders ook deze ervaringen (wifi te "over-ijverig" uitschakelen door de app), en eventueel een oplossing? Ik sta nu op punt om het beheren van wifi-netwerken terug uit te schakelen in de app.

 

0 Likes
16 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

En wat doet je besluiten dat het de Telenet Mobile app is die de Wifi uitschakelt?

Dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Als zij de telenet gebruikt ipv van jij dan moet ze de hoofdaanmelding gebruiken, deze vind je in "mijn telenet", onder wifi paspoort

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Bij mij was het juist het omgekeerde: de app schakelde WiFi telkens terug aan nadat ik het uitschakelde. Ik heb dan de instelling

 

Verbinden, ook als Wifi uit staat

 

uitgeschakeld en dat heeft het probleem opgelost.

 

Het klinkt in jouw geval misschien tegenstrijdig, maar ik zou eens kijken wat het geeft.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Mijn antwoord is een beetje laat, omdat ik dit eerst over een langere tijd wou testen voordat ik me met zekerheid kon uitspreken over de oplossing.

 

Maar in ieder geval: @sb: het uitzetten van die setting heeft effectief het probleem opgelost. Inderdaad niet erg intuïtief, maar het werkt wel. Bedankt voor de tip!

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Bedankt om het even te bevestigen, @dsuls! 😉

Goed dat de tip van sb geholpen heeft.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Stiksels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
TV-box / TV-app / telenttv.be Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Zelfde probleem hier: wifi werd automatisch disabled op android device (Nexus 5X, Android 8.1.0). Door te rebooten in safe mode gemerkt dat het aan 3rd party app lag en de laatst geïnstalleerde apps waren: Telenet Mobile, Triing en Telenet Play. 

 

De 3 apps verwijderd en probleem doet zich niet meer voor.

 

 

 

 

BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit


@Stikselsschreef:

Zelfde probleem hier: wifi werd automatisch disabled op android device (Nexus 5X, Android 8.1.0). Door te rebooten in safe mode gemerkt dat het aan 3rd party app lag en de laatst geïnstalleerde apps waren: Telenet Mobile, Triing en Telenet Play. 

 

De 3 apps verwijderd en probleem doet zich niet meer voor.

 

 

 

 


Verwijderen hoefde niet hoor. Zoals de oplossing van @sb hierboven beschrijft was het voldoende om een setting uit te schakelen 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit


@BertXLschreef:


Verwijderen hoefde niet hoor. Zoals de oplossing van @sb hierboven beschrijft was het voldoende om een setting uit te schakelen 🙂


Bovendien heb ik ook een Nexus 5X, dus de kans is groot dat dit zal werken bij @Stiksels.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stiksels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
TV-box / TV-app / telenttv.be Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

@sb @BertXL, het zal ongetwijfeld de oplossing zijn voor het probleem. Maar het is en blijft toch een fout in de app?

 

Als je de setting activeert met naam "Verbinden, ook als Wifi uit staat", heeft dit het gevolg dat de wifi-verbinding van mijn toestel gedeactiveerd wordt. Ik kan er geen lijn in trekken wat de trigger is voor het gedrag, maar zolang het mij niet duidelijk is, ga ik deze app geen rechten geven op mijn toestel.

 

Wel bedankt voor de feedback!

 

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit


@Stikselsschreef:

@sb @BertXL, het zal ongetwijfeld de oplossing zijn voor het probleem. Maar het is en blijft toch een fout in de app?

 

Als je de setting activeert met naam "Verbinden, ook als Wifi uit staat", heeft dit het gevolg dat de wifi-verbinding van mijn toestel gedeactiveerd wordt. Ik kan er geen lijn in trekken wat de trigger is voor het gedrag, maar zolang het mij niet duidelijk is, ga ik deze app geen rechten geven op mijn toestel.

 

Wel bedankt voor de feedback!

 

 


@Stiksels Volledig mee eens. Op mijn GSM heeft de app dan ook geen controle over mijn WIFI, maar dat wil niet zeggen dat ik de andere features van de app niet gebruik... Zowel de app als Android laten meer granulaire controle toe over rechten.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

@Stiksels

 

De reden waarom ik de app wél geïnstalleerd heb is omdat het zo makkelijker is om te verbinden met TelenetWiFree, maar ook met andere (gratis) netwerken die ondersteund worden. Nadat ik de optie Verbinden, ook als Wifi uit staat had uitgeschakeld had ik geen WiFi problemen meer. Ik weet echter niet 100% zeker of dit aan de app ligt of aan mijn smartphone.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danny58
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Blijkbaar zou de optie "Verbinden ook als wifi uitstaat" niet meer bestaan in de nieuwste Android.
In vind het in ieder geval niet terug op mijn Nexus 5X Android 8.1.0

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit


@Danny58@  schreef:

Blijkbaar zou de optie "Verbinden ook als wifi uitstaat" niet meer bestaan in de nieuwste Android.
In vind het in ieder geval niet terug op mijn Nexus 5X Android 8.1.0


Dat kan ik niet bevestigen; ik heb hetzelfde toestel (meest recente updates geïnstalleerd) en die optie staat er nog steeds. Mobile is versie 4.11.0.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bertsw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Telenet Mobile zet elke dag wifi uit

Waar schakelen jullie die optie juist uit? Want dat krijg ik niet gevonden

 

0 Likes