Beantwoorden
slisse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Telenet TV-App op Android TV

Beste

Vermits telenet alleen maar digitaal gaat werken en niet al mijn TVs dit kunnen ontvangen had ik graag geweten of de TelenetTV App werkt op AndroidTV. De nieuwe Nvidia Shield TV lijkt mij ideaal om te gebruiken om toch nog TV te kunnen kijken.

Alvast bedankt voor de confirmatie of dit werkt

9 reacties
LucDB
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Topicwurm! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Telenet TV-App op Android TV

Tv app kan je makkelijk casten naar Android tv.

Ik werk met Philips tv en dat werkt prima

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet TV-App op Android TV

@slisse om op je vraag te antwoorden, nee helaas de Telenet TV app kan je niet op een Nvidia Shield TV (of Android TV in het algemeen) installeren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mike2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 28
Smile! On a roll... De 3 wijzen! A born reader!

Telenet TV-App op Android TV

Dan word het toch eens tijd dat ze die gaan maken .

Vtm heeft zelfs al een android tv app. 

Makatiba
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Telenet TV-App op Android TV

Pfff. Geen Android tv. Geen DLnA. Geen chronecast. En de nieuwe tv box presteert minder dan de vorige digicorder. Spijtig spijtig. Misschien toch bij Proximus gaan horen...

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet TV-App op Android TV

@Makatiba  Wat bedoel je precies met "de nieuwe tv box presteert minder dan de vorige digicorder"?

 

De tv app werkt trouwens wel met een Chromecast, of bedoel je dat er geen chromecast ingebouwd zit in de tv box?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet TV-App op Android TV


@Wheng  schreef:

@Makatiba  Wat bedoel je precies met "de nieuwe tv box presteert minder dan de vorige digicorder"?

 


Dat vraag ik me ook af. De TV box is wat mij betreft een vooruitgang op alle gebied: beeldkwaliteit, snelheid, interface en functionaliteit.

Nog wat kleine bugs, maar niets onoverkomelijks.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Makatiba
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Telenet TV-App op Android TV

  • Je moet nog altijd aan de coax hangen, en nog steeds met blokjesvorming vooral voor de franstajige en duitstalige zenders. 
  • De Digicorder had DLnA functie waarmee ik de filmpjes van mijn NAS kon bekijken, de TV box niet meer. 
  • De opnamen zijn niet in de volgorder van episodes. 
  • De profiles créer op de TV app worden niet aan de TV Box doorgegeven. 
  • De aantal mobiele toestellen waarmee je op TV app mag kijken is begrensd, en er is een minimum duur voor dat je ze kan verwijderen. 
  • De apps op de box zijn belachelijk. Netflix maar je moet toch betalen, Youtube,... Dan hadden ze liever de chromecast / Apple screenshare functie moeten implementeren. Wat raad Telenet aan? Koop een Chromecast device en verbind het met de TV. 

Het enige voordeel tot nu is dat de afstandsbediening automatisch de TV toestel mee aan en uit schakelt. Ik zit er dus nogal met de zelfde frustratie qua "kwaliteit" van Telenet "diensten" dan de afgelopen 18 jaren. Mijn dilemma is dat Proximus er geen vergelijkbaar aanbod duitstaligen zenders heeft...

 

Had jij positieve ervaringen?! 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet TV-App op Android TV



@Makatiba  Ik heb ook lang een digicorder gehad. Persoonlijk wil ik niet meer terug. Ik vind de tvbox handig in gebruik. Met de tv app kan je alle opnames buitenshuis kijken, ook via chromecast, een heel grote verbetering tegenover de Yelo app.

 

Vind ik dat de tvbox perfect? Nee. Iets wat ik erg mis: bij twee aansluitende opnames kan je niet zoals bij de digicorder kiezen voor 'bekijk aansluitende opnames".

 

Ik snap niet waarom je de tvbox nog hebt. Je kan in jouw geval toch net zo goed terug gaan naar de digicorder?

 

@slisseik wou @Makatiba uitgebreider antwoorden maar het ik merkte tijdens het typen dat we je thread aan het kapen zijn. Excuses hiervoor


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet TV-App op Android TV


@Makatiba  schreef:
  • De profiles créer op de TV app worden niet aan de TV Box doorgegeven. 

Dit issue heb ik niet. Ik heb alle 4 profielen gecreëerd in de Telenet TV app en die gebruik ik verder op de TV Box.

En idd, de feature die ik het meeste mis is ook het kunnen verder kijken naar het aansluitende programma. Dit werkte beter op de Digicorder.  Dit is imho iets wat ze makkelijk softwarematig kunnen oplossen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes