Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app en privacy

Met de telenet app heb je de optie Deel je wifi. Als je hierop klikt, krijg je een ander scherm met een qr-code die je aan je gast kan tonen om te verbinden met jouw wifi netwerk. Dit vind ik zeer goed.

Wat ik wel betreur en waarom ik dit niet wil gebruiken is zeer eenvoudig. Op datzelfde scherm dat je aan je gast toont, staat je wifi wachtwoord in klare tekst. Dit kan niet de bedoeling zijn. 

 

@Suzy misschien eens doorgeven aan de ontwikkelaars?

4 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet app en privacy

@janne_man 

Ja das echt niet te geloven hee. Ik heb dit zonet ook gevonden een mooie scancode met daarnaast doodleuk je gegevens. En wij maar orders krijgen dat we voor een goede beveiliging moeten zorgen.🙄

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app en privacy

Ik kan dat ten dele begrijpen, maar stel dat je WPS gebruikt om je netwerk te delen of je geeft de sleutel zelf in op de smartphone van je gast, dan kan die dat nog altijd (makkelijk?) achterhalen.

 

Ik heb het ooit zelf gedaan onder Android, maar dan moest ik wel eerst het toestel rooten. Intussen kan het blijkbaar ook zonder te rooten. Zoek maar eens met de volgende Keywords: retrieve WiFi password android.

 

In feite heb je dus een vals gevoel van veiligheid. Een beter alternatief, voor wie een eigen router heeft, is tijdelijk een gastnetwerk instellen. Als de gast weg is, dan kan je makkelijk het gastnetwerk sluiten of de sleutel veranderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app en privacy

Dat klopt wel wat je schrijft @sb , maar niet iedereen heeft die kennis. Er bestaat ook nog zoiets als vertrouwen. Vertrouwen in verschillende schakeringen. Ook privacy kan een rol spelen. Iemand kan in het wachtwoord vertrouwelijke info steken. Daarnaast is er het inschatten van de persoon aan wie je iets of iets meer vertrouwen schenkt.

Ten slotte staat die mogelijkheid in de app er voor de doorsnee gebruiker.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet app en privacy


@janne_man  schreef:

@Suzy misschien eens doorgeven aan de ontwikkelaars?


@janne_man, terechte vraag! Ik herinnerde me dat ik dit eind vorig jaar ook al doorgegeven had. Toen hadden ze me bevestigd dat dit zou worden aangepast in één van de toekomstige releases van de app. Vandaag kwam ik te weten dat dit normaal mid-juli aangepast zal worden. Nog even geduld dus. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.