Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

Zojuist heb ik (opzettelijk) de TelenetMobile app verwijderd op mijn Android. Ik had een melding gekregen dat de "nieuwe" Telenet app een waardige vervanger zou zijn. Dit is echter niet waar. De Telenet app doet niets om je te verbinden met TelenetWiFree. Als je niets zelf instelt, dan werkt het gewoon niet.

 

Naast het verlies van automatische verbinding verdwenen ook verschillende vastgelegde netwerken, zoals bijvoorbeeld Ziggo en UPC. Weg dus al die bijkomende gratis WiFi netwerken.

 

Dit is zoals ik het heb ingesteld (wat niet zichtbaar is heb ik laten staan zoals het standaard stond):

 

Screenshot_20190822-204515.png

 

Enkel nog het wachtwoord invullen en dan zou je normaal gezien moeten kunnen verbinden (PEAP moet wel ingesteld zijn voor het adres dat je opgeeft onder Identiteit). Na het verbinden verdwijnt het wachtwoord in de instellingen, maar normaal gezien moet je vanaf gewoon kunnen verbinden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
14 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

Met deze instellingen lukt het me precies ook:

 

Screenshot_20190822-205724.png

 

Gebaseerd op de uitleg dit Telenet zelf geeft onder:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/surfen-in-het-buitenland-op-publieke-wifi-netwerken/

-> Hoe

 

  • Meld je aan met je login en wachtwoord. Opgelet! In het buitenland zet je telenet/ voor je login. (Bv. telenet/u123456) (Nota bene: deze uitleg is als je wil inloggen op bijv. Ziggo of UPC)
  • Soms vraagt je toestel bijkomende gegevens. Selecteer dan bij EAP type: EAP-TTLS en bij Phase 2 authenticatie: MSCHAP-V2

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

En omdat ik niet erg gelukkig was over die melding 'verbinding niet privé' probeerde ik het eens mét certificaten en dat lijkt ook te werken! o-:

 

Screenshot_20190822-210239.png

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

@sb 

Efkes rondgekeken. Foto voor wat hij waard is. Eigenlijk moeten deze instellingen op een duidelijke en gemakkelijke manier terug te vinden zijn. Men heeft ze regelmatig terug nodig.

 

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

Hier nog eens de uitleg van Telenet (op een andere pagina):

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

 

Aanmelden op je toestel

  • Kies bij beschikbare draadloze netwerken (wifi) voor TelenetWiFree.
  • Meld je 1 keer aan met je login en het bijhorende wachtwoord. Je moet daarna niet meer aanmelden als je in de buurt van een TelenetWiFree-netwerk komt.
  • Vraagt je toestel bijkomende info? Selecteer dan bij EAP type: EAP-TTLS en bij Phase 2 authenticatie: MSCHAP-V2

@louishufk

 

Het zou inderdaad niet misstaan mocht Telenet een eenduidige uitleg geven over dit onderwerp (TelenetWiFree). Met duidelijke screenshots en al.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

Op iOS heb ik gewoon de Telenet Mobile app gebruikt om het wifi-profiel te downloaden. Daarna app terug verwijderd, staat nog altijd op iPhone. + kan hier in de US met Xfinity verbinden. 

De Telenet app vind ik persoonlijk pakken beter dan de Telenet Mobile app (uiterlijk, meer gegevens, ...). PNG-afbeelding.png

 

PNG-afbeelding 2.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile


@sb  schreef:

... De Telenet app doet niets om je te verbinden met TelenetWiFree. Als je niets zelf instelt, dan werkt het gewoon niet.


@sb dit klopt, de Telenet-app neemt op dit moment die functie niet over. Je moet manueel aanmelden op Telenet Wi-Free. Kies je daar voor 'aangemeld blijven' dan verbindt je toestel nadien automatisch als er een Wi-Free netwerk in de buurt is. Voor de instellingen die Telenet aanbeveelt neem je best hier een kijkje.


@sb  schreef:

... Naast het verlies van automatische verbinding verdwenen ook verschillende vastgelegde netwerken, zoals bijvoorbeeld Ziggo en UPC. Weg dus al die bijkomende gratis WiFi netwerken.


Als Telenet-klant kan je nog steeds gebruik maken van publieke wifi-netwerken van onze partners in het buitenland, ook zonder Telenet Mobile app. Meer info over die netwerken en hoe ermee te verbinden vind je hier.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

@Suzy 

 

Dat is inderdaad de link waarnaar ik verwees. Helaas zijn er geen screenshots en ook geen uitleg over wat je moet doen als je melding krijgt dat de verbinding niet privé is. Dat lijkt me toch niet aan te raden.

 

Bovendien werkt het hier gewoon als ik certificaten activeer en telenet.be instel als domein. Is er dan niemand bij Telenet die de juiste instellingen kan uitleggen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

@sb ik heb je feedback eens doorgestuurd hierover. Zodra ik meer weet erover, deel ik het hier. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

@Suzy , je schreef "de Telenet-app neemt op dit moment die functie niet over". Zijn er concrete plannen om deze functionaliteit alsnog toe te voegen aan de nieuwe app?

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

@sb 

Ik heb me toch niet kunnen bedwingen en heb toch een van je instellingen overgenomen en het werkt. Je moet wel geduld hebben eer je weet dat het gelukt is.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

@dsuls ik zou je graag meer info geven, maar die heb ik helaas zelf niet. Toen ik de vraag heb gesteld intern is dit het antwoord dat ik terug kreeg. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile


@louishufk  schreef:

@sb 

Ik heb me toch niet kunnen bedwingen en heb toch een van je instellingen overgenomen en het werkt. Je moet wel geduld hebben eer je weet dat het gelukt is.


Hier werkt het eigenlijk met alledrie de instellingen, maar ik houd het op de laatste. Testen is niet zo moeilijk. Ik heb met mijn modem-only geen TelenetWiFree, maar de buurvrouw wél en dat signaal is redelijk sterk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile

Ik heb alle feedback intern doorgegeven. Waarna het klantenservice artikel van Telenet werd verbeterd, er werd extra informatie toegevoegd. 

 

@sb neem zeker eens een kijkje, hopelijk is het nu al wat duidelijker.
Aanmelden op Telenet Wi-Free

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app geen waardige vervanger voor TelenetMobile


@Suzy  schreef:

@sb neem zeker eens een kijkje, hopelijk is het nu al wat duidelijker.
Aanmelden op Telenet Wi-Free

 


Ik heb enkel Android bekeken en dit is inderdaad duidelijker. Via AKA is het poepsimpel in te stellen en ook geen melding dat de verbinding niet privé zou zijn. Ik denk niet dat ik AKA eerder had als optie, maar Android Q is zopas geïnstalleerd op mijn Pixel 3 (waar nu ook WPA3 vermeld wordt), misschien dat dat het verklaart.

 

Wat de tweede methode betreft: ik zat er niet ver naast precies. Enkel als domein authentic.telenet.be en niet telenet.be.

 

In elk geval, je mag de mensen bedanken die dit in orde hebben gebracht!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.