Beantwoorden
dmdude
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet app : wifi signaal testen

Klopt het dat de Telenet app enkel het wifi signaal kan testen als die van de TN HGW komt ?

Ik heb een modem only met daarachter een wifi router. App geeft een fout wanneer ik optie "optimaliseer je wifi" kies.

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app : wifi signaal testen

@dmdude  heb net eens gekeken en er staat niet specifiek bij dat deze het signaal van de wifi modem uit meet. Check deze link eens : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-app-in-detail/


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app : wifi signaal testen

@dmdude  vergeet het te zeggen maar mijn wifi in de modem staat ook uit. Heb een eigen wifi systeem thuis neer gezet , meschwifi , en heb 1 toestel rechtstreeks aan de modem verbonden. Als ik deze test doe meet deze ook perfect mijn wifi signaal . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dmdude
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet app : wifi signaal testen

Ik vind het ook vreemd maar de helpdesk beweert dat die testfunctie voor mijn opzet niet zal werken.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app : wifi signaal testen

@dmdude er staat in de tekst dat u de test kan doen als u 1 wifi netwerk heeft en het is verbonden met uw HGW modem. Dus denk dat het dan inderdaad niet gaat werken en dat u over een HGW moet beschikken om deze test te kunnen doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app : wifi signaal testen

@patrick37  en @dmdude 

 

Ik denk het niet, ik weet het zeker: met een eigen router achter een modem-only werkt de telenet app NIET voor het bekijken en optimaliseren van de WiFi.

 

Maar dat is op zich geen enkel probleem, er zijn apps genoeg om uw WiFi te checken en optimaliseren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dmdude
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet app : wifi signaal testen


@StefaanH  schreef:

@patrick37  en @dmdude 

 

Ik denk het niet, ik weet het zeker: met een eigen router achter een modem-only werkt de telenet app NIET voor het bekijken en optimaliseren van de WiFi.

 

Maar dat is op zich geen enkel probleem, er zijn apps genoeg om uw WiFi te checken en optimaliseren.


Tnx voor de bevestiging.

Tips voor zo'n app ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app : wifi signaal testen

@dmdude 

 

Ikzelf gebruik WiFi Analyzer. Overzichtelijk en nuttig. Tip: als je vlug even door je huis wil stappen om te meten, zet het scan-interval (te vinden in de settings) dan op enkele seconden, anders moet je overal lang wachten alvorens er een nieuwe meting plaats grijpt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dmdude
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet app : wifi signaal testen


@StefaanH  schreef:

@dmdude 

 

Ikzelf gebruik WiFi Analyzer. Overzichtelijk en nuttig. Tip: als je vlug even door je huis wil stappen om te meten, zet het scan-interval (te vinden in de settings) dan op enkele seconden, anders moet je overal lang wachten alvorens er een nieuwe meting plaats grijpt.


Had ik ook gevonden maar bij installatie vraagt 'em om gps te activeren. Nee bedankt dus 😉

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Telenet app : wifi signaal testen

@dmdude het gebruikt GPS om uw locatie te bepalen ..

0 Likes
dmdude
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet app : wifi signaal testen


@Thailand  schreef:

@dmdude het gebruikt GPS om uw locatie te bepalen ..


Had ik ook door maar om mijn wifi signaal te analyseren hebben ze geen zaken met mijn gps locatie lijkt mij.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app : wifi signaal testen


@dmdude  schreef:


Had ik ook gevonden maar bij installatie vraagt 'em om gps te activeren. Nee bedankt dus 😉


Dit soort (gratis) apps vraagt dit tegenwoordig altijd, Android is zo ingesteld, maar om daar nu paranoïde over te worden... De Google Maps app op je smartphone gebruik je ook niet? Heb je locatiegeschiedenis uitgeschakeld? Gebruik je de Gmail app? Je weet dat al je mails, contacten, ... door Google gescand worden "om je beter van dienst te kunnen zijn". Enz.

 

In elk geval, er zijn verschillende "wifi analyzer" apps te vinden op de Play Store, maar ik zou er maar één aanraden:

 

WiFiAnalyzer (open-source)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer

 

Zoals de link al aangeeft is deze open-source. Als je wil, dan kan je de broncode dus zelf nakijken om te zien waarom Locatie (GPS) vereist is en wat er juist mee gedaan wordt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet app : wifi signaal testen

@sb 

 

Wat een toeval ... (of niet ) ... Het is exact die app die ik gebruik en ook aanbevolen heb. En ja, in vorige versies vroeg die niet naar de GPS en nu wel. So be it.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet app : wifi signaal testen


@StefaanH  schreef:

Wat een toeval ... (of niet ) ... Het is exact die app die ik gebruik en ook aanbevolen heb. En ja, in vorige versies vroeg die niet naar de GPS en nu wel. So be it.


Heb ik die app niet aan jou aangeraden? (-;

 

In elk geval, het zal niet anders zijn. Ik heb een tijd geleden gelezen dat Google dit zo heeft aangepast vanaf Android... 6? En juist lees ik dit:

 

One less obvious thing about apps showing wifi networks in the neighbourhood is that the list of the networks is unique for the given area and can be used to determine user's location. There are online databases with a huge number of access points and their locations created by apps which have access to GPS. Apps which only have access to the surrounding wifi networks and no direct access to GPS or location can then use these databases to get coordinates of users with about 50m precision. For instance, one of such databases is here:

 

https://wigle.net

 

This means that any app that is able to show surrounding wifi networks may know your location.

 

Dus zelfs als er nog WiFi apps zijn die zonder Locatie werken, dan zijn ze nog altijd in staat om je positie (met een afwijking van 50m) te bepalen aan de hand van de draadloze netwerken in de buurt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes