Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Ik probeer juist te bellen met Triiing, maar krijg de melding 'GEEN VERBINDING'. Als ik Kwaliteitscontrole doe, dan staat er 'Je moet verbonden zijn met wifiom te bellen met Triiing'.

 

Ik ben verbonden, maar het werkt dus niet meer. Nog andere mensen waar die dezelfde melding krijgen?

 

Pixel 3, Android Q, app versie 3.24.6.3

 

App verwijderen en installeren haalt niets uit.

 

@Suzy

 

Enig idee of er hierover meldingen zijn binnengekomen bij de klantendienst?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
183 reacties
GejeM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Gisteren namiddag 29/11/19 bij klantendienst een bericht ingetikt over "GEEN VERBINDING" op Triiing.

's Avonds werd ik opgebeld door iemand van Telenet, hij vroeg me welke versie van Android er op mijn gsm werkte, Android ONE zei ik en dan vroeg hij naar instellingen te kijken, daar naar Over de telefoon te gaan en daar Android-versie op te zoeken. Het was Android 10.

Dan was zijn boodschap: Er zijn blijkbaar problemen met Triiing en Android 10 en ze zijn ermee bezig. Maar of dat binnen dagen, weken of maanden zal opgelost zijn, dat kon hij niet zeggen.

Het ziet er dus niet goed uit.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Sinds mijn eerste bericht is er 1,5 maand verstreken en nog geen oplossing. Mischien als we allemaal een kaarsje branden... 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Anne70
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Ik heb hetzelfde probleem (iphone 7 iOs 13.1.3). Wifi verbinding „no connection“ wifi wordt niet meer gevonden, heb een nieuwe versie van triing gedownload, geen resultaat.

Mijn wifi werkt prima voor al de rest.

Enig idee?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@Anne70 

Je hebt niet hetzelfde probleem als in vorige posts gemeld. Het resultaat is wel hetzelfde, je kan triiing niet gebruiken.

Mogelijk vind je de oplossing van uw probleem op volgende plaats:

https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Triiing/m-p/77230/highlight/false#M4437

Als het hiermee opgelost is, is het probleem in behandeling bij Telenet.

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Anne70
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Heb gemeld aan Telenet dat Triing niet meer werkt ook niet voor iphone.

 

Ondertussen heb ik zelf de oplossing gevonden:  upgrade naar iOs 13.2..2

en wonder boven wonder Triing kan de Wifi weer terugvinden. Het was dus geen Telenet probleem maar een Os probleem.

Anne70

HVDL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Nokia 8.1 met Android 10. Heb Telenet helpdesk gebeld. Na heel wat zoekwerk blijkt dit een bug te zijn al sinds september in Android 10, waaraan nog gewerkt wordt. Een volgende update (wanneer?) zou dit moeten oplossen. 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@HVDL 

Helaas voor u is dat niet hetzelfde probleem als dat van @Anne70 . Dit kan je niet zelf oplossen. Wanneer? Sinterklaas misschien. Voor wie het nodig heeft om gratis te bellen in de piekuren is dat wel serieus ambetant.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@HVDL 

 

Mijns inziens is dit geen bug in Android 10, maar een tekort van het software team van Telenet. Mijn origineel bericht werd gepost in september 2019. Een dossier is normaal gezien aangemaakt, maar tot op heden kan ik geen Triiing gebruiken op mijn Pixel 3.

 

Ik heb een oud toetsel (en een ander nummer) met Android 4.4.2 en dat werkt wél. Het is een noodoplossing, maar niet handig. Ik loop immers niet rond met 2 smartphones op **bleep**.

 

Nota bene: **bleep** is Z A K. De filter is een beetje te gevoelig ingesteld me dunkt. (-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipF
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Hier hetzelfde op de Oneplus 7T, met Android 10.  Geen verbinding

FilipF
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Gisteren nog contact gehad met de klantendienst.  'Ze zijn op de hoogte van het probleem in Android 10 en er wordt aan gewerkt.  Er is geen zicht op de timing'

BartPe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

19/12 en zelfde issue op Oneplus 7T met Android 10. Hoogst vervelend.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Het is duidelijk dat Telenet zich niet of slecht heeft voorbereid op Android 10. Een app om gratis mee te bellen is leuk, maar het moet wel werken natuurlijk...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luke1968
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Complimentendag Primeur! Pageturner! It's your third party!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

We zijn ondertussen begin januari en het probleem met Android 10 is nog steeds niet opgelost. Vandaag gebeld met de helpdesk. Ik heb uitgelegd dat met ons Wigo abonnement triiing de enige mogelijkheid is om gratis naar het buitenland te bellen (2000 minuten per maand). Vroeger kon je met het vast toestel in daluren naar het buitenland gratis bellen, maar met Wigo niet meer. De medewerkster van Telenet zei dat ik dan de optie internationaal bellen kon nemen aan 10 euro per maand. Straf dat ik extra zou moeten betalen omdat een dienst die ik gratis heb niet werkt! 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Dat is inderdaad de omgekeerde wereld. Telenet redeneert echter omgekeerd: Triiing is geen dienst waarvoor je betaalt. Het is een service die Telenet gratis aan haar klanten aanbiedt. Op die manier heb je als klant weinig in te brengen als het niet werkt. Leuk is anders natuurlijk...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Als ik deze pagina van Telenet bekijk, zie ik geen beperking voor Android 10. 

Indien ik in uw geval zou zijn, zou ik in eerste instantie aan Telenet vragen om het bellen naar het buitenland (de Triiing zone) niet aan te rekenen (eventueel beperkt tot de vaste telefoon) zolang de Triiing niet werkt. Indien Telenet hier geen horen aanheeft, zou ik bij de ombudsman Telecommunicatie een klacht indienen voor bemiddeling.