Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Ik probeer juist te bellen met Triiing, maar krijg de melding 'GEEN VERBINDING'. Als ik Kwaliteitscontrole doe, dan staat er 'Je moet verbonden zijn met wifiom te bellen met Triiing'.

 

Ik ben verbonden, maar het werkt dus niet meer. Nog andere mensen waar die dezelfde melding krijgen?

 

Pixel 3, Android Q, app versie 3.24.6.3

 

App verwijderen en installeren haalt niets uit.

 

@Suzy

 

Enig idee of er hierover meldingen zijn binnengekomen bij de klantendienst?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
183 reacties
Stekelbeer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Hier nog een slachtoffer...

Sinds kort werkt mijn app ook niet meer, blijkbaar door de android 10 op mn gsm.

Dat wist de man van Telenet me te vertellen toen ik net belde...de vrouw die ik vrijdag aan de telefoon had, wist van niks.

Nu, na wat googlen, bij jullie terecht gekomen en blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat dit al lang aansleept...

Een oplossing zit er dus niet meteen in...dat wordt een kostelijke grap om naar het buitenland te bellen🤔

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@Stekelbeer 

Ik heb daarvoor een oude krel uit de schuif gehaald met android 6. En dan lukt het. Abo: betalen voor gebruik.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stekelbeer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@louishufk 

Maardan betaal je toch ook hè..

Kan ik evengoed gewoon met de vaste telefoon of gsm bellen lijkt me.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@Stekelbeer 

Het abo betalen volgens verbruik is gratis. (op 5 euro na voor de sim kaart) Als je dat toestel alleen gebruikt voor triiing kost dat je niets.

Je vindt dat hier: https://www2.telenet.be/nl/producten/mobiel/prijs-volgens-verbruik/

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@louishufk 

 

Is het dan niet simpeler om uw simkaart even in die oude knar te steken als je wil bellen? Tenzij je heel dikwijls belt natuurlijk, dan is dat niet erg handig ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@StefaanH 

Als dat geen toestel is waaraan je 10 min zit te vloeken omdat je het weer niet open krijgt. (wiko, kijk maar na)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stekelbeer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@louishufk 

 

Oké, das duidelijker en moeite waard om te proberen!

Dankjewel voor de tip👍

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Ik doe het op dezelfde manier als @louishufk : ik had sowieso al 2 kaarten (lang verhaal) met betalen volgens verbruik. En @StefaanH : zomaar switchen is niet altijd even interessant. Ik heb een Pixel 3 en een Samsung Galaxy S4 Mini. Dat is een wereld van verschil en ik heb sowieso al geen goede ervaringen met die Samsung. Neen, daar wil ik echt niet naar terug.

 

Ik heb ook een Nexus 5X, maar daar moet een nano SIM in en die heb ik op dit moment niet. (Als je een nieuw kaartje aanschaft, dan kan het normaal gezien wél.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Moet je een simkaart hebben om Triiing te gebruiken? Ik kon vroeger Triiing gebruiken met mijn iPod Touch (waar geen simkaart in kan). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"


@m-jan20  schreef:

Moet je een simkaart hebben om Triiing te gebruiken? Ik kon vroeger Triiing gebruiken met mijn iPod Touch (waar geen simkaart in kan). 


Triiing is gekoppeld aan een gsm-nummer dus dat lijkt me straf.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BartPe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Het duurt inderdaad allemaal wat lang. Ik heb alvast mijn rating aangepast in de GooglePlay store.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@Wheng @m-jan20 

Vroeger was Triiing gekoppeld aan je vaste nummer en dan kon je inderdaad Triiing gebruiken op een ipod Touch of een Tablet (zonder SIM).

 

Triiing.JPG

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"


@Ex-Netweter  schreef:

@Wheng @m-jan20 

Vroeger was Triiing gekoppeld aan je vaste nummer en dan kon je inderdaad Triiing gebruiken op een ipod Touch of een Tablet (zonder SIM).

 

Triiing.JPG


Ik heb juist de test (opnieuw) gedaan met mijn tablet waar ik geen sim kan insteken. Opnieuw omdat ik Triiing op mijn vorige tablet ook geïnstalleerd had en daarmee het minstens één keer gebruikt had. Uw toestel heeft helemaal geen sim nodig om Triiing te gebruiken. Je moet wel een gsm nummer kunnen koppelen. Dat nummer heb ik met mijn smartphone. Ook op mijn smartphone staat Triiing. Wat ik nooit geprobeerd heb is het gelijktijding gebruiken van Triiing op mijn smartphone en op mijn tablet. Ik vermoed dat dit werkt, weten doe ik niet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

janne_man bevestigd mijn/ons vermoeden.

De sim moet niet fysiek in het toestel steken waarmee je het GSM-nummer koppelt.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Dat is dus goed nieuws voor de android 10 gebruikers; Gewoon ergens een oude meuk opsnorren en die gebruiken voor Triing. Zonder sim. 

 

Natuurlijk een lapmiddel tot er een deftige oplossing is, maar het is een oplossing die werkt. Je hoeft geen dure buitenlandse gesprekken te betalen.

 

EDIT: @sb  je zou dat kunnen testen met uw Nexus 5. Kan de samsung weer de schuif in ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes