Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Ik probeer juist te bellen met Triiing, maar krijg de melding 'GEEN VERBINDING'. Als ik Kwaliteitscontrole doe, dan staat er 'Je moet verbonden zijn met wifiom te bellen met Triiing'.

 

Ik ben verbonden, maar het werkt dus niet meer. Nog andere mensen waar die dezelfde melding krijgen?

 

Pixel 3, Android Q, app versie 3.24.6.3

 

App verwijderen en installeren haalt niets uit.

 

@Suzy

 

Enig idee of er hierover meldingen zijn binnengekomen bij de klantendienst?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
183 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"


@janne_man  schreef:

Als ik deze pagina van Telenet bekijk, zie ik geen beperking voor Android 10. 

Indien ik in uw geval zou zijn, zou ik in eerste instantie aan Telenet vragen om het bellen naar het buitenland (de Triiing zone) niet aan te rekenen (eventueel beperkt tot de vaste telefoon) zolang de Triiing niet werkt. Indien Telenet hier geen horen aanheeft, zou ik bij de ombudsman Telecommunicatie een klacht indienen voor bemiddeling.  


Intussen is het wel duidelijk dat het gebrek aan support voor Android 10 de oorzaak is voor dit probleem.

 

Wat je aanraadt is helaas een maat voor niets. Zoals ik in mijn vorig bericht al heb gezet beschouwt Telenet dit niet als een groot probleem. Triiing is in hun ogen een gratis service. Je betaalt er bijgevolg niet voor, dus zal je niet ver geraken door klacht in te dienen, noch door te eisen dat Telenet je gratis "moet" laten bellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@sb 

Dat is juist tevreden om een bemiddelingsklacht in te dienen. In eerste instantie Neem je contact met je leverancier (in dit geval dus Telenet). Je vraagt een oplossing voor het probleem en je geeft ook je belang weer. In dit geval, dat je regelmatig belt naar het buitenland. Di betekent dus ook dat als je nooit naar het buitenland belt, je geen belang hebt. Ik veronderstel dat de klagers het niet hebben over één keer. Dus als je in dat geval bent heb je een afrekening waarop je kan zien dat je een belang hebt. Je vraagt aan Telenet om die kost niet te moeten betalen want de Triing werkt niet. Het is ook duidelijk dat dit niet op zal gaan voor een tijdelijke toevallige storing. Ofwel gaat Telenet akkoord met je voorstel en is er dus geen probleem mee, ofwel gaat Telenet niet akkoord. Dat is dan het moment om een bemiddelingsklacht in te dienen bij de ombudsman. De ombudsman zal je gemotiveerde klacht doorsturen naar Telenet. Telenet moet hierop een antwoord geven ook met motivatie. Stel dat zij als motivatie opgeven dat het slechts een gratis service is dan reageer je daarop dat de reclame die ze maken u in de waan laat dat je effectief gratis kan bellen en dat ze u misleid hebben met hun informatie. 

Ik garandeer u, voor één telefoontje zou ij het niet aanraden, maar als je regelmatig belt naar het buitenland dan zeker. Wat verlies je? De inspanning om te schrijven (via de website van de ombudsman). Wat kan je bekomen? Dat Telenet al die communicatie die je niet met Triiing hebt kunnen doen, moet terug betalen en dat je in afwachting van de oplossing deze communicaties niet meer aangerend worden.

De druk via de ombudsman kan wonderen doen. 

WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Sinds begin december met mijn Galaxy S10+ ook een update gekregen naar Android 10 en sinds toen werkt Triiing ook niet meer. Hetzelfde verschijnsel wat Freshman Superweter voor heeft, "geen verbinding" terwijl telefoon gewoon op de wifi zit. 2 weken geleden al een mail gestuurd naar Telenet, ze zijn op de hoogte van het probleem, je zou gewoon moeten wachten op een update van de Triiing app. Maar is blijkbaar geen haast bij want we zitten al lang te wachten... 😞 

Jellis
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Ook even bumpen hier.. Samsung Galaxy S10 sinds update Android 10 geen WiFi volgens Triiing App. Ontkoppelen, herinstalleren, nieuw toestel (Android 10) allemaal zelfde probleem.

 

Triiing mag dan misschien gratis beschouwd worden door Telenet, het wordt mee geädverteerd inclusief in de packs! Ik heb speciaal een WIGO genomen (ipv enkel TV & Internet + pay go kaartje) om sporadisch 'gratis' te kunnen bellen naar het buitenland; dit is nu niet mogelijk waardoor ik toch wel makkelijk 15€/maand kan besparen als ik mijn abonnement weer verander....

 

Niet dringend? Zeer dringend als je het mij vraagt want ik ben vast niet de enige die zo redeneert.

FilipF
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Kan ik maar bijtreden.  Heb familie in het buitenland die niet kan facetimen ed en enkel telefonisch bereikbaar is.  Was ook één van de redenen om Wigo te nemen. 

0 Likes
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

15/1

De app zit niet meer in de store, dus ze werken eraan?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Laten we hopen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@sb bij jou zit het ook niet meer in de Play Store? Zo niet, vraag ik het nog eens na. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@Suzy 

 

Niet op mijn Pixel 3 en evenmin op mijn Samsung Galaxy S4 Mini.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Nieuwe versie van Triiing: 3.24.6.3. oude verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Werkt nog steeds niet... 😞

 

Edit: Ik zie juist dat dit nog altijd dezelfde versie is. Geen update dus.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@sb @Elipel men heeft ondertussen nog meldingen gekregen dat Triiing onvindbaar is in de Google Play Store, er is dus een algemeen onderzoek gestart. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Hallo,men heeft de app terug in de store van google gezet echter zonder oplossing voor Android 10 toestellen 

Wachten wachten wachten. Precies niet zo simpel op te lossen?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Toen ik gisteren het bericht van @Elipel las, heb ik eens gekeken (op mijn Android 9) naar de Play Store. De app was er. Ik meen toen gezien te hebben dat de app dateerde van oktober of november 2019. Vandaag kijk ik opnieuw en nu lees ik 'Laatst geüpdatet: 14 mei 2019'. Als ik in de all zelf kijk, dan zie ik inderdaad V 3.24.6.3. Als (sorry voor de vele 'alsen') ik gisteren goed gekeken heb, dan wil dat zeggen dat Telenet nu een oudere versie in de Play store gezet heeft. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

@Suzy

 

De app staat terug online, maar helaas nog steeds dezelfde defecte versie. )-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
lambo603
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Triiing werkt niet op Android 10: "Geen verbinding"

Inderdaad, mijn Play Store zei dat er een nieuwe versie was, die ik geinstaleerd heb, maar mijn Triiing zegt nog steeds NO CONNECTION...

0 Likes