Beantwoorden
TimS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

WIFI aan/uitzetten via "mijn telenet" geeft problemen

Sinds januari heb ik het nieuwe type modem (witte model) 

Type Wireless modem 3.0 (DOCSIS) icon
Technologie EURODOCSIS 3.0

 

Ik kies er voor om mijn wifi uit als het niet gebruikt wordt, vooral snachts.

Om alvast die discussie niet op gang te brengen .. het is geen optie om wifi te laten aanstaan voor mij.

 

Voor zover ik kan zien is er geen aparte knop op de witte modem die wifi uitzet (alleen een knop voor wps) dus deed ik dit via "mijn telenet", om rustig verder te kunnen genieten van digitale tv, wired internetaccess.  

Blijkbaar doet dit een proces hangen want na enkele van deze acties kan je niets meer veranderen via deze interface, ttz je kan alles veranderen maar na bevestiging van je actie krijg je telkens eenzelfde melding dat er nog een wijziging moet worden doorgevoerd en gebeurt er helemaal niets.   
De helpdesk gaf me, na verificatie met techniekers de melding dat het niet de bedoeling is dat er "continu" wijzigingen worden doorgevoerd via dit paneel???  Mijn "continu wijzigen" is hooguit eenmaal per dag en lijkt een eenvoudige en logische gebruikersfunctionaliteit.

Mijn insziens een omgekeerde denkwijze dus die wijst op apparatuur die niet helemaal werkt zoals  voorzien is en waar ik natuurlijk niet tevreden mee ben.  Na enige over en weer gepraat moest de helpdesk dan ook beamen dat er iets niet klopt met die redenering.  

Soit, er is dus eigenlijk geen oplossing ... ofwel de modem volledig uitleggen en dus geen service of het risico lopen dat het systeem blokkeert met de waarschuwing dat bij veelvuldig blokkeren het systeem niet zo makkelijk meer kan gereset worden.  Oplossing?  

 

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WIFI aan/uitzetten via "mijn telenet" geeft problemen

@TimS 

Uw continue wijzigen gebeurt niet 1 maal maar minstens 2 maal per dag. uit en aan.

Los daarvan vraag ik mij af wat je uitschakelt. Als het het volledige wifi gebruik is kan je in plaats van dat klooien met de wifi instellingen toch gewoon uw telenet paswoord wijzigen. Dat is ook niet eenvoudig maar verandert niets aan uw modem instellingen. Vreemden kun je daarmee wel niet weghouden van uw modem. De eigen familie daarentegen wel.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIFI aan/uitzetten via "mijn telenet" geeft problemen

@louishufk Ik vrees dat je naast de kwestie geantwoord hebt. @TimS schreef immers: "Om alvast die discussie niet op gang te brengen .. het is geen optie om wifi te laten aanstaan voor mij."

 

Wat je deed is de juiste manier van werken. Als Telenet geen oplossing kan geven voor het dagelijks aan- en uitschakelen van de Wifi kan je het misschien omzeilen:

Huur een gratis set van twee Powerlines bij Telenet. De eerste (niet wifi) verbind je met de wireless modem en de tweed (de wifi) steek je in een stopcontact in de ruimte waar je wifi wenst. 

Je zet de wifi van de wireless modem permanent uit. Als je geen wifi wenst van de powerline trek je de wifi powerline gewoon uit het stopcontact.

 

Let wel dat als je de wifi van de wireless modem uit zet, je geen gebruik kan maken van Wifree en van de Telenet Homespot. Op de ogenblikken dat je dat toch wenst, moet je de wifi terug aanzetten. Dat zal allicht veel minder frekwent zijn dan je dagelijks aan- en uitschakelen. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIFI aan/uitzetten via "mijn telenet" geeft problemen

een andere optie kan zijn (als dat een aanvaardbare optie is voor de klant) een vaste modem zonder wifi op aanvragen en dan zelf daarachter een toestel met wifi aankopen en plaatsen waar je zelf uw wifi op kan uitschakelen elke dag zonder in de telenet site de wifi te moeten aan en uit schakelen.

het is aan de klant om te kiezen in hoeverre die wilt gaan voor die wifi optie en of die zelf wat weet van de aansluitingen van de digibox/corder via die toestellen enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.