Beantwoorden
cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Wat zijn jullie YUGO-ervaringen met smallband?

Hallo,

 

Ik vroeg me af of er mensen hun ervaringen kunnen delen met Yugo, specifiek op TV via chromecast, of Apple TV,  wanneer je de FUP overschrijdt en dus op smallband terecht komt.  Kan je met die snelheden nog deftig TV kijken?

 

Wij zijn net overgeschakeld op Yugo en de ervaring (beeldkwaliteit, werking app) is OK te noemen. Maar wanneer ik de telemeter bekijk, dan verschiet ik toch van m'n verbruik. Een avondje TV (bvb. van 19u to 23u) , in combinatie met een Netflix'je of wat Stadia gamen, en we gaan toch vlot naar 25-30 GB gebruikt.  Maar met een FUP van 750 GB kan je maar 750 GB/31 dagen =~  24 GB/dag gebruiken. Dus dat wordt toch krap. Zeker als in de toekomst de daluren terug herzien worden naar 0-12u,  want in het weekend wordt overdag ook wel gesurfed/ TV gekeken.

Het zou wel leuk zijn als Telenet bvb. streaming verbruik van de apps (yugo, telenet tv, yeloplay)   niet zou meerekenen in de Telemeter, dan wordt het heel wat minder restrictief. (idee'tje voor de community-manager om misschien ter sprake te brengen bij Telenet).

 

TL;DR:  ervaringen met TV kijken via Yugo (of telenet TV app) op smallband?

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat zijn jullie YUGO-ervaringen met smallband?

@cvw  ik zelf heb geen Yugo maar moest je ooit op smallband terecht komen kan je nog steeds deftig tv kijken. Voor Netflix wordt een snelheid berekend van 0.5 MBPS voor te kijken. Je moet hiervoor geen HD kwaliteit verwachten maar je kan kijken. Zie maar eens in de link wat Netflix aanbeveelt. 

 

https://help.netflix.com/nl/node/306

 

Voor de streaming via Yugo app zal denk ik ook zo iets zijn maar daar kan ik helaas niks op zeggen. Maar ik denk wel dat je met smallband ook redelijk goed kan kijken zonder haperingen. Vermoedelijk zal het inladen wat langer duren , dus je buffering , maar als dat het enige is is er geen probleem.

 

Betreft het niet meetellen van je streaming heb je een punt maar ik denk niet dat Telenet het ooit gaat afschaffen om niet mee te tellen in je verbruik. Bekijk je de andere apps omdat je een digicorder hebt of een tv box dan telt dit verbruik ook mee dus dan zou eigenlijk alles afgeschaft moeten worden betreft dit soort verbruik. Kunnen ook afwachten wat het geeft als op den duur de gehele signaal switch erdoor is want dan is er weer meer breedband beschikbaar op de kabel.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wat zijn jullie YUGO-ervaringen met smallband?

@cvw ikzelf heb Yugo all in 15GB, Ik heb 2x op de smallband gezeten enkele maanden terug.

Ik merkte geen verschil bij het tv kijken via mijn Android tv, enkel toen ik iets downloadde (50GB) + tv kijken, dan duurde het laden van de streams wel langer wat logisch is ☺️ maar verder geen problemen.

 

Streaming zorgt idd voor extra verbruik, maar zou normaal geen probleem mogen zijn. Ik gebruik Google Stadia ook, en ben sinds die 2x smallband niet meer op de smallband gezet ☺️

cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Wat zijn jullie YUGO-ervaringen met smallband?

Bedankt voor je antwoord TMCLS93, dat komt perfect overeen met mijn situatie. Fijn te horen dat TV-kijken / streamen (full HD) dan nog vlot genoeg werkt.  Ik kan er mee leven als ik enkele dagen/week niet kan Stadia/GeforceNow gamen,  maar als TV kijken niet zou werken dan zou het wel ergerlijk zijn (voor het hele gezin).

 

Ik ga er deze maand (1ste maand Yugo) niet te veel op letten, dan zal ik het snel genoeg ervaren. Je antwoord stelt me toch al wat gerust.

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wat zijn jullie YUGO-ervaringen met smallband?

@cvw daar ben ik erg blij om ☺️ we zijn er om elkaar te helpen eh☺️

Angizwa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat zijn jullie YUGO-ervaringen met smallband?

Mijn ervaring met smallband is momenteel nog 'doenbaar' maar vergeet niet dat momenteel smallband op 20mbps staat i.p.v. 10. Dus moment dat  piek en dal- uren worden aangepast en weer naar 10mbps zal dalen, gaan er heel grote problemen komen. FUP van Telenet is pre-streaming tijdperk. Ze gaan moeten veranderen of ze gaan klanten verliezen op termijn.

0 Likes
TheKnight1978
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Wat zijn jullie YUGO-ervaringen met smallband?

Zelf begrijp ik niet goed waarom de Yugo TV app mee wordt geteld bij je verbruik. Zelfs met een normaal kijkgedrag zijn de downloadlimieten te krap. Dit abonnement maakt het onmogelijk om op een andere manier dan streamend TV te kijken.

Bv het beeld van een radiozender overdag laten aanstaan is al geen goed plan, terwijl dit met een klassieke TV formule wel kan.

Om het helemaal gek te maken, de Yugo TV app behoort tot de Free G apps. Wat maakt dat je dus wel gewoon van je GSM of tablet over 4g onbeperkt TV kan kijken.

Yugo TV is dus wat mij betreft geen volwaardige TV formule, het verbruik van deze app moet uit de Telemeter gehaald worden. Zeker nu thuiswerken de norm is en ik me geen smallband kan veroorloven.

0 Likes