Beantwoorden
Evelien1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

Beste Netweters

 

Ik probeer up te graden naar de laatste versie van windows 10 (versie 2004). Dit faalt met foutmelding 0x8007001f. Wat googlen leert me dat anti-virus hier meestal de boosdoener is. Advies wordt gegeven om deze helemaal uit te zetten of zelfs te de-installeren vooraleer de update te doen. Nog mensen met dit probleem of die dit probleem gehad hebben? Wat was jullie methode van aanpak om deze update te doen slagen?

 

Groeten

Evelien

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

@Evelien1  blijkbaar is dit een gekend probleem. Hier het topic waar de melding ook al gedaan is en hopelijk helpt jou die oplossing ook. Blijkbaar hebben ze oudere versie er terug op gezet en is het probleem opgelost. 

 

https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Safespot-quot-melding-problemen-quot-na-update-Windows-10-2...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

Wat ik je aanraad om zeker te doen is een schijfopruiming. Dit is ingebouwd in windows en dat kuist toch al redelijk veel op. Veel meer dan ccleaner.Het ruimt ook je tijdelijke bestanden op en dan heb je grote kans dat je installatie ook vlot gaat verlopen. Ook ruimt het oudere updates op zodat je meer schijfruimte gaat krijgen. Je moet niet verbaasd zijn dat je plots 2 GB of meer ruimte gaat krijgen. In de meeste gevallen lost dit de problemen op. O ja en doe ook een herstart niet afsluiten want vanaf windows 8 is een afsluiten niet meer echt afsluiten. Er wordt nog een soort hybernate gedaan dus bij een herstart wordt alles gewist in geheugen

Stefan Groenen
Evelien1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

Dag Patrick

 

Bedankt voor de reactie, maar het probleem in de vermelde thread is het omgekeerde aan wat ik meemaak. Zij hebben problemen met safespot guard na het updaten naar Windows 10 versie 2004. Ik slaag er niet in om mijn windows naar die versie up te daten. De foutmelding die ik krijg suggereert dat het gerelateerd is aan de virusscanner. Vandaar mijn vraag in deze groep.

 

Groeten

Evelien

0 Likes
Evelien1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

Stefan, bedankt voor de tip. Ik had zelf nog niet aan de clean-up gedacht. Het zou idd kunnen dat er nog restanten zijn van een vorige download. Ik heb hem al proberen te installeren toen hij pas uit was, net voor windows hem zelf terug offline gehaald heeft. Toen was het ook al niet gelukt. Dus even proberen 🙂

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

@Evelien1 

Heb je al geprobeerd via de site van Microsoft? Kijk hier.

 

0 Likes
Evelien1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

Voor moest er hier ooit nog eens iemand anders op uitkomen, dit is voor mij de oplossing geweest.

Niettegenstaande de foutmelding leek uit te schijnen dat het met een antivirus programma te maken heeft, had het in werkelijkheid alles te maken met een corrupt user profile van windows. Alles deftig opruimen heeft soelaas gebracht. Ter info, deze thread geeft wat extra duiding: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-10-failure-to-update-to-latest-2004/86..., vnl het stuk rond de tool "SetupDiag" was wat mij uit de nesten heeft helpen halen.

 

Bedankt voor het helpen meedenken in ieder geval!

Evelien

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 528
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Windows 10 update faalt in combinatie met Safespot?

Hey @Evelien1 , goed dat het opgelost is. Bedankt om dit ook met ons te delen. 😄 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes