Beantwoorden
MMMHHHOOO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

Probleem: 2 apparaten kunnen niet met 2 tegelijk naar de zelfde kanaal kijken. We kunnen wel met 2 naar verschillende kanalen kijken. VTM + VRT = OK, VTM + VTM is NIET OK

 

- YUGO ALL-IN 30GB abbonemen: 

       - 3 streams tegelijk kijken

       - 5 toestellen max
- één Smart TV met Yugo App (beide toestellen geregistreerd)
- één TV met android mediaspeler Android 

 

FOUTMELDING

Streaming problem "The max number of family members that can watch this channel through the TV app or website has currently been reached."LINEAR_OOH_MAX"

 

Al 3 weken aan whatsappen, bellen, via via en geen oplossing. Blijkbaar zou dit forum het enige juiste communicatie kanaal zijn om problemen op te lossen. Benieuwd.

 

sp201019_185544.png

 

Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: LINEAR_OOH_MAX - max per zender ??? 

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

@MMMHHHOOO  hier heb je wat informatie die je eens kan door lezen. 

 

Daarin staat de zender beperking in opgenoemd. Dus er zit een beperking op de zenders dat er voor zorgt dat je met meerdere naar 1 en dezelfde zender kan kijken. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-app...

 

Extra beperkingen van de zenders

Wil je met meerdere gezinsleden tegelijk naar dezelfde zenders of zenders uit dezelfde zendergroep kijken? Dan zijn er bij bepaalde zenders beperkingen. Die zijn contractueel opgelegd door die zenders. Lees ze in detail. 

 
 
 
EXTRA BEPERKINGEN BASISZENDERS
 

Voor zenders van VRT, DPG Media, SBS: 

  • Op je eigen Telenet-internetverbinding kan je met 2 (niet-WIGO, WIGO S of WIGO home S) of 5 (WIGO of WIGO home) gezinsleden tegelijk naar zenders of programma's uit dezelfde zendergroep kijken. 
  • Als je niet via je eigen Telenet-internetverbinding streamt, kan je maar 1 zender of programma uit dezelfde zendergroep kijken. 

Zendergroep VRT: één, Canvas, Ketnet.

Zendergroep DPG Media: vtm, vtm2, vtm3, vtm4, VTM Kids.

Zendergroep SBS: Vier, Vijf, Zes.

 

Voor andere zenders: 

  • Je kan met maximaal 2 (niet-WIGO, WIGO S of WIGO home S) of 3 (WIGO of WIGO home) gezinsleden tegelijk naar een specifieke zender of programma kijken. Zowel op je eigen Telenet-internetverbinding als ergens anders.

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MMMHHHOOO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

@patrick37 Deze informatie betreft Yelo App.

Mijn vraag gaat of Yugo. Het officiele antwoord over Yugo is nergens te vinden.

Bij TV vlaanderen is het duidelijk. 3 streams. basta. 

- 1 TV verbonden met telenet
- 1 TV verbonden met niet telenet. (buitenverblijf)

 

Tegelijk kunnen we niet samen naar zelfde zender kijken.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

@MMMHHHOOO  maar eerlijk gezegd denk ik dat die 'regels' wel een beetje hetzelfde zijn. Ik weet dat het Yelo betreft want had al gezocht naar de Yugo 'regels' maar vind het ook niet direct terug. Dat er een ander platform is doet in deze niks het gaat om de beperking die je nu meemaakt en die zal overal hetzelfde zijn. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MMMHHHOOO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

Telenet is goed in marketing. "3" streams kan niet dik genoeg geadverteerd worden.
Op zen minst zou je verwachten dat de kleine letters ook wat aandacht krijgen.
Limieten per zender is zeer relevante informatie die mijn aankoop beinvloeden. Deze niet delen is misleiding. Wie weet weet testaankoop meer.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

@MMMHHHOOO  die beperking van zenders maakt Telenet niet dit is iets wat vast wordt gelegd voor Telenet. En ik denk dat Telenet deze regels ook graag veranderd zou zien maar helaas kunnen hun niet beslissen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MMMHHHOOO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

Welke beperkingen ? Officieel staat er niets op de website. 


0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

@MMMHHHOOO  die beperkingen staan groot op de website:

 

Extra beperkingen van de zenders

Wil je met meerdere gezinsleden tegelijk naar dezelfde zenders of zenders uit dezelfde zendergroep kijken? Dan zijn er bij bepaalde zenders beperkingen. Die zijn contractueel opgelegd door die zenders. Lees ze in detail. 

 
 
 
EXTRA BEPERKINGEN BASISZENDERS
 

Voor zenders van VRT, DPG Media, SBS: 

  • Op je eigen Telenet-internetverbinding kan je met 2 (niet-WIGO, WIGO S of WIGO home S) of 5 (WIGO of WIGO home) gezinsleden tegelijk naar zenders of programma's uit dezelfde zendergroep kijken. 
  • Als je niet via je eigen Telenet-internetverbinding streamt, kan je maar 1 zender of programma uit dezelfde zendergroep kijken. 

Zendergroep VRT: één, Canvas, Ketnet.

Zendergroep DPG Media: vtm, vtm2, vtm3, vtm4, VTM Kids.

Zendergroep SBS: Vier, Vijf, Zes.

 

Voor andere zenders: 

  • Je kan met maximaal 2 (niet-WIGO, WIGO S of WIGO home S) of 3 (WIGO of WIGO home) gezinsleden tegelijk naar een specifieke zender of programma kijken. Zowel op je eigen Telenet-internetverbinding als ergens anders.
 
 
 
 

WAT ALS JE MET MEER TEGELIJK KIJKT?

Je krijgt een foutmelding en kan geen tv-kijken op het laatst aangemelde toestel. 

 

De oplossing? Wanneer één van je gezinsleden stopt met kijken, kan jij opnieuw kijken. Er is geen overzicht van wie wanneer aan het kijken is. Tip: bovenop je toestellen kan je ook via je decoder kijken. 

 

Maar nogmaals ik kan het niet met zekerheid zeggen of dit ook voor Yugo telt. Hopende dat er andere Netweters zijn of wel die iets anders kunnen mee geven of het kunnen bevestigen van wat ik zeg en aangeef. De verschillende platformen , tv app , yugo en yelo , denk dat deze allemaal aan dezelfde voorwaarde voldoen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MMMHHHOOO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

Bedankt om een tweede keer het zelfde antwoord te posten.

Nu weet ik het heel zeker. Van Yugo staat er niks van in.

- Telenet support weet het niet

- @patrick37 kan het niet met zekerheid zeggen

Is er iemand die het wel weet ?

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

@MMMHHHOOO 

De beperkingen van de Yugo app staan hier.

Als het over live kijken dan lees ik onder andere:

  • Je kan YUGO op 5 toestellen gebruiken.
  • Je kan naar 2 programma’s tegelijk kijken met YUGO ALL-IN 15 GB. Met YUGO ALL-IN 30 GB kijk je tot wel 3 programma’s tegelijkertijd.

Als je twee of drie programma's gelijktijdig kan kijken, lijken me dat impliciet  verschillende programma's.

De app heeft een functie om verder te kijken. Stel dat twee toestellen hetzelfde programma willen volgen, voor wie is er dan verder kijken? Voor zover ik begrepen heb (ik heb geen Yugo) kan je op om het even welk van je geregistreerde toestellen verder kijken. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

@MMMHHHOOO ik heb dit eens intern bij enkele YUGO-collega's nagevraagd. Zij hebben me een duidelijk antwoord gegeven, namelijk: 

 

Indien je als klant YUGO gebruikt op een ander netwerk dan dat van je eigen Telenet-modemzijn er inderdaad extra restricties op het niveau van de zendergroep. Concreet betekent dit dat onderstaande restricties ook gelden voor het gebruik van YUGO op een Telenet 3G/4G verbinding, wanneer je verbonden bent met het Telenet-netwerk van een buur of via WiFree van Telenet.

  • DPG zenders: 1 stream simultaan
  • VRT zenders: 2 streams simultaan
  • SBS zenders: 2 streams simultaan


Er wordt gekeken of deze informatie kan worden toegevoegd aan de YUGO pagina's op klantenservice.

 

@janne_man @patrick37 ook interessant voor jullie om te weten. 😉

 

Dit antwoord werd geüpdatet op 23/10 om 13:43 door Suzy.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

MMMHHHOOO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO: 2 apparaten naar zelfde kanaal kijken lukt niet

Bedankt voor zeer concrete antwoord. Ben je zeker van 2 streams  ?

 

Mijn ervaring is dat alle zenders van DPG, VRT en SBS slechts 1 stream simultaan toelaten in volgende situatie:

Concreet: 1 chromecast Telenet 3G/4G verbinding + 1 Yugo app via smart TV op niet telenet lijn. Beiden kunnen nooit simultaan naar zelde programma kijken. Getest met VRT, VTM en VT4. Wel naar verschillende programmas

 

  • DPG zenders: 1 stream simultaan
  • VRT zenders: 2 streams simultaan
  • SBS zenders: 2 streams simultaan

Kun je dit nog even uitzoeken ?

Bedankt !

0 Likes