Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo App

Ik krijg tegenwoordig de melding dat ik Android 4 nodig heb voor de app en dat ik dus moet upgraden op mijn ASUS 10 inch Full HD tablet. Destijds speciaal gekocht om via Yelo in de slaapkamer af en toe nog wat TV te kijken .

 

Er staat nochtans Android 4.3 op ... Ik denk dus dat TN als minimum versie de 4.4 bedoelt ipv versie 4 zoals de melding weergeeft ... Niet echt juist dus ...

 

Het alternatief, Yelo via een browser, is echt niets waard ... Gelijk wat ik ook kies, steeds de melding "dit kan niet via een browser, gebruik de app". Echt triestig.

 

Via "andere kanalen" een hogere Android versie installeren is ook geen optie denk ik, want dan start de app sowieso niet meer omdat het geen officiële versie is. Of is dat enkel op smartfoons van toepassing en kan dat op tablets wel? Weet iemand dit?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo App

Ik weet enkel dat als je gaat 'rooten' dat je dan een melding krijgt als je Yelo Play probeert. Ik heb ooit voor de lol een Samsung Galaxy S4 Mini 'geroot' en herinner me dat Yelo toen niet meer werkte.

 

Ik weet echter niet of je een toestel moet 'rooten' om er een ander/hoger OS op te installeren. Als je dat wil achterhalen, dan neem je best hier eens een kijkje: https://forum.xda-developers.com/

 

Edit: Uiteindelijk, als het dan toch niet meer werkt, wat heb je dan nog te verliezen? (Buiten je garantie misschien.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yelo App

Hallo Stefaan,

 

Hier staat dat Yelo Android 4.4 nodig heeft. Dat zal onlangs misschien veranderd zijn dus de foutmelding is inderdaad fout maar daar ben jij niet mee geholpen.

 

In dat artikel staat ook dat het via een browser op je tablet niet lukt door de beeldschermresolutie.

Je kan hem niet op de gewone manier upgraden? Want via "andere kanalen" vrees ik dat de app dan ook niet gaat werken

 

Hopelijk weet iemand anders raad.

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo App

@Wheng ik heb uw referte artikel eens bekeken. Daar staat o.a; het volgende:

Smartphone en tablet

We raden je aan om de Yelo Play-app te gebruiken. Bij yeloplay.be heb je een minimumresolutie van 1024x768 nodig en is kijken via IOS-en Android tablets niet mogelijk

 

Wel, mijn ASUS ME302C FHD heet niet voor niets "Full HD" en heeft een resolutie van 1920 x 1200, ruim meer dan de minimum vereiste. Natuurlijk, ge kunt de zin ook lezen als dat Android sowieso uitgesloten is, ongeacht de resolutie.

 

Heel jammer, want die FHD was juist de eigenschap waarom hij gekocht werd om Yelo te gebruiken met een mooi beeld ....

 

En nee, een hogere versie installeren via de normale update werkt niet. ASUS heeft niets meer in de pipe voor dit toestel.

 

Bovendien: het artikel zegt ook nog dit:

Android
  • Vanaf Android 4.4: ARM7 processor of Intel x86

In mijn tablet zit een Intel Atom Z2560 1.6 GHz. Valt dat onder Intelx86? Ik vermoed van wel, dus daar zou het niet mogen aan liggen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yelo App

Ja er staat in het artikel inderdaad niet expliciet vermeld dat het niet zou kunnen via de browser. "Ze raden je aan" om de yelo app te gebruiken omwille van de resolutie dus ik zou dan ook aannemen dat het bij jou op die manier wel zou mogen werken.

 

Wat de specificaties betreft zijn ze wel heel duidelijk:  "vanaf android 4.4: (dubbel punt) ARM 7  of Intel x86" dus wel een "of" tussen ARM 7 en x86 maar enkel onder androidversie 4.4 of hoger dus daar ligt het in in jouw geval wel aan (jammer genoeg).


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes