Beantwoorden
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

Hallo,

 

Mijn yeloPlay.be (Chrome-Browser) geeft tijdens Legion Szn.1-Afl.7 : streamingfout.

Alweer.....

 

Heeft iemand het server MAC.adres want ik ben het kots-beu dat telkens ik bel na 35 min. hoor:

" U moet uw PC manueel updaten en daarna terugbellen," & dan Tel.2 :" uw PC is mogenlijks veroudert."

WTF is NU PAS 2 Jaar oud want : aankoop op 10.2017 en heb gebeld op 02.2018.

& 04.2018 & 08.2018 & 09.2018.

Tel 3 :"uw PC is te traag"

M.A.W 8 procesoren 2.6Ghz + 16Gig RAM + 1 Terra ROM + 1000gb/s ethernet is te traag.

 

Nochtans luid de reclame "MET YELO PLAY KIJKT U OP ELK SCHERM WAAR JE OOK BENT".

Dus niet.

 

En ook waarom enkel Afl 7 en niet 8 die gaat gewoon?..?

Duidelijk een serverfout 5 min. en opgelost.

Ik wacht al 3 jaar eer ze dit "in de nabije toekomst zullen nakijken".

Mischien moet ik Telenet ook "in de nabije toekomst" betalen.

Want bij Bv. NL,ES,DE,FR en zelfs Marokko duurt zo'n situatie 5 dagen MAXIMUUM.

Toch volgens Nederlanders, Duitsen, Spaansen en Franstalige Marokanen die ik persoonlijk ken.

 

Ik heb elke browser,software,hardware,zelfs firewall & virus-probleem aan mijn kant kunnen uitsluiten. Wat nog rest is de Telenet-Severs.Of Main server of Subnet Server of (als ze die heben) S.NAT server. Die laatste is wel een grote kanshebber om problemen te veroorzaken. Zeker met fibernet 200/400 of sneller. Dan moet men al gauw een paar terrabyte aan rekenkracht hebben alsook enorm veel koeling. Met stikstof (NoS) alleen red je het niet. EN daar hebben ze ook geen Oficiele vergunning voor .

 

De App op mijn Smartphone werkt ook niet.

Octa-core net als mijn PC.

& Mijn toestel staat tot 3 maal geregistreerd (hetzelfde toestel).

Gingen ze voor kijken

09.2018.................................................................................................................................................................................................................06.2019................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

PLZ ik ben ten einde raad.

0 Likes
19 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play Streaming-problemen

@AnnonNymus blijkbaar is er op dit moment met sommige afleveringen van Legion een probleem op yeloplay.be. Ze geven een streamingsprobleem. Aflevering 7 van seizoen 1 is er één van. Dit is geweten en wordt zo snel mogelijk opgelost. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

Kan ik dan tot die tijd gratis play more krijgen. want dit probleem duurt al 3 jaar.

O.a. ook al bij Marvel Agents Of shield. daarvoor ook met de Yelo Play App.

Er zijn continu bepaalde afleveringen die "streaming problemen" bevatten.

En waarom moet ik telkens opnieuw mijn Pc registreren als die uitgeschakeld geweest is?

Ook al 3 jaar dat ik hoor : Dit is geweten en zal in de nabije toekomst opgelost worden.

Of zoals u schrijft : zo snel mogelijk.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo Play Streaming-problemen

Het is niet normaal dat je telkens je pc moet registreren als die uitgeschakeld geweest is. Het is echter wel normaal dat je telkens de cookies verwijderd hebt, je pc moet registreren. 

Zou het dus kunnen dat je bij elke opstart de cookies verwijdert? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Yelo Play Streaming-problemen

@AnnonNymus 

Gebruik je Firefox?

Bijgevoegde foto geeft aan waar je de cookie instelling, waar @janne_man over spreekt, moet wijzigen.

Knipsel.PNG

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play Streaming-problemen

@AnnonNymus streamingsproblemen kunnen ook door andere dingen veroorzaakt worden, bijvoorbeeld het netwerk of het toestel waarop je Yelo Play bekijkt. Af en toe zijn er inderdaad met specifieke afleveringen voor een korte tijd algemene problemen, maar dit is zeker en vast niet continue. Zo is het nu ook niet bij alle afleveringen van Legion, slechts bij enkele. 

 

Voor het probleem met het registeren van je pc, volg je best het advies van @janne_man en @louishufk. Dat heeft daar heel waarschijnlijk mee te maken. Of met een programma op je computer dat deze cookies automatisch wist uit je browsers. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

Ik verwijder geen cookies die staan in een apart bestand op mijn ROM.

Dit om RAM geheugen te besparen.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

Zoals vermeld in bericht 1 gebruik ik GEEN firefox maar wel de door telenet aangeraden 

 

Chromebrowser.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

@Suzy 

 

niet slecht bedoeld Suzy admin maar u hebt klaarblijkelijk geen idee hoe Computers werken.

 

u ben blijkbaar ook niet lang bij telenet , anders zou u weten dat dit tijdelijk probleem al enkele jaren aan de gang is.

 

bv. telenet voorziet NAT type 4 en 6 in de verdeelbox. deze is inactief  en toch we betalen er voor.

maw iedereen die mijn IP adres heeft kan zien of ik thuis ben of niet.

 

oplossing NAT type 6 tussen de verdeelbox en mijn pc. een hardware-firewall als het ware.

 

Nieuw probleem de verdeelbox herkent mijn toestel niet ??? dus krijg ik ook geen verbinding.

 

oplossing bellen naar telenet ;"dit word in de nabije toekomst opgelost." (2014-2015)

 

hun oplossing fibernet 200

 

Nieuw probleem telenet zend 194 mb/s de verdeelbox ontvangt 194mb/s het enige aangesloten toestel ontvangt 54 mb/s .

 

oplossing nieuw toestel maar de ontvangst blijft hetzelfde(NAT niet aangesloten).

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

@Suzy 

 

Waarom geeft u dit probleem niet door aan telenet.

gezien iedereen met een pc trager dan 2.6 Ghz er last van heeft maar met een gsm niet.

Via browser op mijn gsm kijk ik gewoon zonder problemen tot mijn 3G op is.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo Play Streaming-problemen


@AnnonNymus  schreef:

Ik verwijder geen cookies die staan in een apart bestand op mijn ROM.

Dit om RAM geheugen te besparen.


We wijken af, maar ik ben wel benieuwd: veel geheugen kan je toch niet besparen met deze techniek. (?) Als je 8 tot 16 GB RAM hebt, dan zal het aantal cookies toch relatief klein zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play Streaming-problemen


@AnnonNymus  schreef:

@Suzy niet slecht bedoeld Suzy admin maar u hebt klaarblijkelijk geen idee hoe Computers werken.

 

u ben blijkbaar ook niet lang bij telenet , anders zou u weten dat dit tijdelijk probleem al enkele jaren aan de gang is.


@AnnonNymus ik wil hier toch even op inpikken. Ben 4,5 jaar lid van De Netweters en ben ondertussen 4 jaar community manager. Daarnaast werk ik al 6 jaar bij Telenet, dat even ter zijde.😉

 

Ik kan je verzekeren dat ik al heel wat streamingsproblemen ben tegengekomen en dat de info die ik hierboven gegeven heb correct is. Er is op dit moment effectief een probleem met specifieke afleveringen van series die bij alle klanten op dit moment streamingsproblemen geven. Al kan het altijd zijn dat er bij jou meer aan de hand is.

 

Maar dit is geen individueel klantenservice platform is, wel een klant-helpt-klant platform. Af en toe zullen ikzelf of de moderatoren info over bepaalde storingen of problemen delen met de leden zodra er een topic over gestart wordt (zoals ik in jouw topic heb gedaan). Ook geven we regelmatig intern feedback door van Netweters wanneer we merken dat er verder onderzoek naar iets moet gebeuren. 

 

Voor jouw specifieke probleem lijkt het me dus best dat je opnieuw persoonlijk contact opneemt met de klantendienst van Telenet, zodat dit verder onderzocht kan worden. Zij zullen indien nodig een dossier starten, want er zijn blijkbaar toch een aantal factoren waarmee er rekening gehouden moet worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

@sb 

 

Inderdaad ,nu is het verschil te verwaarlozen , anno 2019.

 

Maar ik doe dit al zo sedert mijn eerste Pc ,dit was een windows pentium met ongeveer:

500 mb RAM met een 120 minimuum verbruik als het internet aan staat, let wel dit was circa 2006.

En daarop speelde ik Runescape (classic , niet HD).

 

Die gewoonte is blijven hangen denk ik.

 

o ja ,de ROM was al 258 GB, ongeveer.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

@Suzy 

 

U hebt gelijk ik heb het nog eens nagekeken en het was niet 2017 toen ik voor het eerst belde.

ik had teruggerekend van 2019,omdat ik de bel geschiedenis bekeek en niks vond.

 

echter heb ik gebeld voor het bestaan van de netweters, gezien deze 4,5 jaar bestaan, ging ik wat verder terug in mijn log.

En ziedaar het was 2013 om dat wij (ik en mijn moeder) Play bestelden en er automatisch alle sportabonnementen bijkwamen t.w.v. 45 euro. ook te betalen ipv. 9.99 Play werd dit 54.99.

 

EEn jaar later ,2014, konden wij geen toestellen meer registreren,niet meer op het AD......-account,

dit kwam omdat er in onze naam stopzetting aangevraagd was,vanop aan ander adres zelfs.

Toen moesten wij alle "achterstallige betalingen" ,die maand dus,"vereffenen".

En opnieuw aansluiten bij telenet met nieuwe email-adressen, nieuw telefoonnummer,nieuwe wachtwoorden....

 

Het telenet advies :zorg dat men uw paswoorden nu niet meer te weten kan komen.

1 Mijn paswoord is tot op heden onuitgesproken alsook ongeschreven.

2 De standaard stopzetting zou toch enige identificatie mogen vereisen.

3 Zeg niet telkens je als bedrijf een fout maakt, "het is de schuld van de klant".

 

2014 Nieuwe telenet,Nieuwe problemen m.a.w. Play werkt niet meer

Tel.1 "u bent opnieuw aangesloten? Dan moet u tot 72 uur wachten tot alles is geactiveerd."

Tel.2 "hebt u alles opnieuw opgestart? ja,dan kan het zijn dat uw toestel is verouderd.Niet verouderd?gebruikt u wel de juiste netwerk-kabels? waarschijnlijk niet,dus koop in een telenet-winkel de gepaste netwerk-kabels."

Tel.3 "Meneer u hoeft niet boos te worden dat dit al de derde maal is dat u belt.we zijn ons bewust van het probleem,dit zal in de nabije toekomst opgelost worden.geef het,ons wat tijd.onze techniekers werken al zo snel ze kunnen zonder het systeem plat te leggen."

 

De tijd gaat voorbij Play word niet meer gebruikt en na ongeveer 1-2 jaar afgesloten.

Nu is het 2018 en play wordt terug geactiveerd nog steeds ongeveer dezelfde films en series.

maar we kunnen tenminste onze programma's op pauze zetten langer dan 9 min.

Play online : nog steeds problemen inzake je opnames op afstand bekijken,pauzeren,of doorspoelen.opnemen op afstand lukt als je ze nergens ook niet op de digicoder wil bekijken.

Dan krijgt men de tekst "OEPS het lijkt of er wat mis is gegaan gelieve contact op te nemen met telenet".

De opname's stonden nochtans in de digicoder bij gepland,niet bij conflict.

Dus die werd opgenomen op de server maar kan nu niet van de server naar ons verzonden worden. Thans het opname commando wel heen en weer kan. alsook het via de digibox wel volledig lukt.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo Play Streaming-problemen

@AnnonNymus 

 

Ik moet toegeven dat ik uw verhaal niet helemaal kan volgen ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.