Beantwoorden
BenCe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Beste,

 

Sinds de update van mijn Yelo Play app op mijn Windows 10 laptop ergens rond 5 augustus krijg ik bij alles wat ik wil bekijken (zowel Live TV alsook terugkijk tv) de melding "Er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw". Ik heb al geprobeerd de app volledig te verwijderen en daarna terug te installeren, had geen effect. Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder en het lukt nog steeds niet. Voor de update van de app werkte alles perfect.

 Live TV bekijken via de YeloTV website lukt nog perfect.

 

Iemand een mogelijke oplossing ?

0 Likes
103 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

@zodiac de app werkt wel. Alleen bij sommigen treden er fouten op. Het is niet zo gemakkelijk om dat op te lossen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RD458210
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Yelo Play app Streamingsprobleem

 Ik heb precies hetzelfde streaming probleem als gemeld door BenCe op 10 aug. Het probleem is ontstaan na de update van de Yelo app. Windows 10 anniversary update is nog niet geinstalleerd op mijn systeem, nog steeds versie 1511 zijnde noverber 2015 (ik vermoed dat lid Diadann zich vergist wanneer hij de lijnk legt met de Windows update) . Probleem telefonisch gemeld aan Telenet. Heb inmiddels sms ontvangen dat het probleem onderzocht wordt.

Opmerkelijke vaststelling: bij de eerste keer opstarten van de app (vanaf de taakbalk) is er een crash van de app na enkele seconden (de opstart wordt afgebroken). Bij een tweede of volgende keer aanklikken gaat het wel, alle functies lijken te werken behalve het live tv kijken: dan komt vrijwel onmiddellijk het bericht "er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw". Na heropstarten van de pc zelfde scenario (dus elke dag): eerste keer een crash, daarna normale opstart maar met streaming probleem.

Er zijn geen streaming problemen bij andere toepassingen, bv Youtube, etc.

 

In afwachting van een oplossing voor deze bug zit er  niets anders op dan via de Firefox browser te kijken.

 

0 Likes
GeertD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Eindelijk nieuws. Bedankt aan Telenet voor de update van het security pack, dat onder andere verbeterd zou zijn voor Windows 10.

HET uitgelezen moment op de mislukte Yelo-app eruit te flikkeren en opnieuw te installeren.

 

Na nieuwe installatie nog altijd even waardeloos als voorheen, net zoals voor vele andere gebruikers.

Het inmiddels befaamde streamingprobleem.

 

Nu ben ik wel fervent fan van Telenet, maar de anomalieën met Yelo zijn bedroevend, evenals de reactie van Telenet zelf over dit fenomeen. Het is overigens beschamend dat men voorhoudt (de moderator inclusief) dat je via IE toch ook kan kijken naar Yelo? Daar hebben we weinig aan aangezien terugkijkTV daar niet op beschikbaar is.

 

Het ligt vooral aan jezelf, of aan je PC, ondanks een herkenbaar probleem bij meerdere gebruikers. Wees dan gewoon eerlijk, publiceer dat je blijft zoeken, en accepteer het engagement om de betrokken gebruikers maandelijks een update te verzenden, tot je de oplossing gevonden hebt. Toch ?

 

mvg

Geert

Fjoerie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Ik heb eind juli de upgrade gedaan naar windows 10. Sindsdien kan ik via mijn PC niet meer via yelo kijken. Ik heb geprobeerd via firefox, internet explorer 11 & de app. Allemaal geven ze hetzelfde probleem. Als ik op een post klik stopt het na "joining domain" en verschijnt de boodschap "Je kan op dit moment geen Live TV stream bekijken. Probeer later opnieuw". Even de debugger (F12) erop gezet, en bij mij gaat het mis bij de ajax request "http://yelotv.be/devman/verifydrm", de server geeft daarvoor een 500 terug. Al de rest geeft een 200 terug.  In die 500 response zit een html body met content "An error occurred" en "Application error". In de request zelf wordt niks meegestuurd, behalve headers (waarden zijn vervangen met ***):

 

GET /devman/verifydrm HTTP/1.1
Host: yelotv.be
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0
Accept: */*
Accept-Language: en-US,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip, deflate
X-Requested-With: XMLHttpRequest
Referer: http://yelotv.be/tv
Cookie: __utma=***; __utmz=***; telenet_generated_id=***; PHPSESSID=***; __utmb=***; __utmc=1; __utmt=1; telenet_device_id=***; web_generated_id=***; devicecheck=1; pvrboxes=***; clockcheck=1; ssmcache=***
Connection: keep-alive

 

"downloads en updates inschakelen voor onderdelen die vereist zijn voor weergave van beveiligde inhoud" is aangevinkt in silverlight.

 

Update 1:

Nog wat meer info, na vergelijking met een laptop waar yelo wel werkt. Er worden 2 "logtext" boodschappen naar de server gestuurd:

"The PlayReady License server returns an error that is specific to the service."

en

"Device and Portal Id Mismatch."

 

Wanneer ik ga kijken bij "Mijn toestellen voor Yelo TV" in "mijn telenet" staat er er voor mijn PC een melding "Niet gekend  We konden je toestel niet herkennen, maar dit heeft geen invloed op je Yelo TV-ervaring op dit toestel"

 

Update 2:

Vóór die logtext boodschappen wordt een SOAP bericht naar

http://lprdrm.yelo.prd.telenet-ops.be/prlc/rightsmanager.asmx

gepost.

 

Als antwoord krijg je een kleine stacktrace + een foutmelding van de server:

 

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><soap:Envelope xmlns:soap="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope
/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"
><soap:Body><soap:Fault><faultcode>soap:Server</faultcode><faultstring>System.Web.Services.Protocols
.SoapException: Service Specific Error
   at Microsoft.Media.Drm.RightsManager.ConvertRmServerExeception(RMServerException ex)
   at Microsoft.Media.Drm.RightsManager.AcquireLicense(XmlDocument challenge)</faultstring><faultactor
>http://lprdrm.yelo.prd.telenet-ops.be/prlc/rightsmanager.asmx</faultactor><detail><Exception><Status...
>0x8004c604</StatusCode><CustomData>Device Id Not Recognised</CustomData></Exception></detail></soap
:Fault></soap:Body></soap:Envelope>

 

Geen idee wat ik moet doen om mijn device Id kenbaar te maken. Ik heb al een poging gedaan om mijn PC te verwijderen en dan opnieuw toe te voegen, maar dat heeft niks opgeleverd.

 

Hopelijk kan iemand technisch van telenet hier iets meer mee. Lijkt mij sowieso een error waar ik zelf niks voor kan doen.

0 Likes
Diadann
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Op mijn Samsung windows tablet staat nog altijd de windows 10 versie zonder de "anniversary update". Ik heb op 08 aug. 2016 yelo play erop geïnstalleerd en deze werkt perfect. Dus moet de anniversary update er ook iets met te maken hebben. Tenandere, de Yelo play app werkte perfect op mijn PC voor de anniversary update window werd geïnstalleerd. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Ik zal het vanavond nog eens testen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Zojuist geprobeerd op Windows 10 build 14393.

Op mijn laptop werkt het maar op mijn pc niet... 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RD458210
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Yelo Play app Streamingsprobleem

"Dus moet de anniversary update er ook iets met te maken hebben." is volgens mij een foutieve conclusie. Op mijn pc syteem ( windows 10 versie 1511 build 10586.545, I7 CPU) was er geen probleem met de Yelo app. Sinds de omvangrijke update van de app begin augustus werkt de streaming niet meer op pc. Windows 10 versie 1607 (anniversary update) werd nog niet geinstalleerd op deze pc. Volgens de test van Principis brengt het geen oplossing aan het probleem. Er is dus duidelijk iets aan de hand met de app bij uitvoering op een (specifieke?) pc

Het blijft windstil van de kant van Telenet.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

De buildnummer van de jubileum update is 14393 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Diadann
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Het is duidelijk dat er 2 verschillende problemen zijn.

 

1. De uitgebreide Yelo play app update van augustus geeft op sommige PC's een streamingsprobleem.

Dit was niet het geval op mijn merkloze PC. Alles werkte normaal.

 

2. De installatie van de "anniversary update windows 10 home versie 1607 14393.10" geeft op sommige PC's  een streamingsprobleem. Dit is bij mij ook het geval.

 

In beide gevallen krijgt men de foutmelding: " Er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw."

App verwijderen en terug installeren, zelfs onder een ander account geeft geen oplossing.

 

0 Likes
Jucoppi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Ik had hetzelfde probleem ("Er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw".), 'k heb het op deze manier kunnen oplossen.

 

1) Een backup maken van de app-map Telenet.Yelo_xxx (de volledige folder kopiëren) . Je moet hiervoor de verborgen mappen laten weergeven (de map zit onder C:\Gebruikers\JouwGebruikersnaam\AppData\Local\Packages\).

2) De app verwijderen via Apps en onderdelen.

3) De app opnieuw installeren via de Store.

4) Na de installatie testen of je kan streamen (dit zou moeten lukken).

5) De app afsluiten.

6) Naar de map van de app gaan. (C:\Gebruikers\JouwGebruikersnaam\AppData\Local\Packages\Telenet.Yelo_xxx\). In deze map de map Settings uit de backup kopiëren (de huidige Settings-map vervangen).

 

PS: Terugkijken werkt op deze manier wel nog steeds NIET.

 

Op deze manier was het probleem bij mij opgelost, ik weet uiteraard niet of dat bij jullie ook het geval zal zijn, maar 't is het proberen waard.

 

0 Likes
RD458210
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Met goede moed begonnen aan de uitvoering van uw suggestie. Helaas, na uitvoering van items 1, 2 en 3 gaf item 4 nog steeds "Er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw".

 

In feite komt uw suggestie  er op neer de Yelo app te de-instaleren en daarna opnieuw te installeren, wat voorheen ok reeds gesuggereerd werd. U geeft aan om de oorspronkelijke map "settings" terug te zetten maar in de app zie ik nergens de mogelijkheid om settings te specifiëren (tenzij ik me vergis), dus waarom dan de map terugzetten?

Het fout bericht wordt gegenereerd door de app zelf, dit gebeurt logischerwijze  na vaststelling van een of meerdere specifieke problemen. Het moet voor de programmatie toch mogelijk zijn om deze mogelijke problemen op te lijsten zodat kan worden nagegaan wat precies het probleem veroorzaakt?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Had ik zelf ook al geprobeerd, dat werkte niet.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeertD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Vanacht werd de verjaarupdate van windows 10 geïnstalleerd. Nadien bleek YeloApp perfect te werken.

Ik hoop dat het voor iedereen in orde komt.

GDeckers.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Het is nogal vreemd... 2 pc's dezelfde Windows build volledig dezelfde software en op de ene werkt het wel en de andere niet...
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes