Beantwoorden
Renwin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder

Hoi, na heel wat problemen van uitvallend IE heeft telenet recent een nieuwe modem komen plaatsen. Tegelijk heb ik verder in huis een nieuwe router geïnstalleerd. Alles werkt nu prima uitgezonderd Yelo Play. Telkens ik inlog en naar 'mijn tv' ga krijg ik de boodschap : yell play kan geen verbinding maken met je digicorder.

Ik heb het probleem op Mac, iPad en iPhone. De digicorder staat actief.

Volgens de info bij de yelo play op PC, staat mijn digicorder niet (meer) geregistreerd. Als ik inlog op mijn telenet met mijn logingegevens die ik al jaren gebruik sta ik daar ineens als subgebruiker en ik kan niet al mijn gegevens zien. Wie weet raad?

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder

@Renwin 

Herstart uw modem en digicorder eens.

Als het daarna niet opgelost is kan je best eens bellen naar de klantendienst. Er is een redelijke kans dat er een probleem is met yelo play. Dat kan dan uitgevonden worden bij de klantendienst.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Renwin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder

Net contactgehad met klantendienst van telenet. Digicorder staat niet interactief, IP adres begint met 192 daar waar iets met 10. Verwacht wordt.

digicorder hangt aan mijn TP link router en router aan modem. Nooit probleem geweest tot nu🥴

voor telenet afgehandeld want probleem bij mijn router zeggen ze

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder

@Renwin 

Als je modem een HGW ( 4 aansluitmogelijkheden voor utp) is kan je dan geen verbinding maken, rechtstreeks tussen modem en digicorder. Indien het niet mogelijk is met een netwerkkabel, probeer dan met powerline adapters (of access point). Normaal moet dat lukken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder

@Renwin 

Dan zal het aan instelling in je eigen router zitten. Kijk die instellingen eens na. µals het je niet lukt, geef dan merk en model.

0 Likes
Renwin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder

Tp link archer a7 is de router. Ik heb daar maar 1 utp in, komende van modem, dan 4 uit naar apparaten.

ip adres digicorder blijft op 192 staanook na reset van router en herstart digicorder

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder


@Renwin  schreef:

Tp link archer a7 is de router. Ik heb daar maar 1 utp in, komende van modem, dan 4 uit naar apparaten.

ip adres digicorder blijft op 192 staanook na reset van router en herstart digicorder


Dat is normaal en daardoor is uw digicorder ook niet interactief.

De digicorder mag niet aan uw eigen router aangesloten zijn, behalve indien die poort gebridged is of je met een VLAN werkt.

Heb je een HGW, dan de UTP van de digicorder daar rechtstreeks inpluggen. 

Heb je een modem-only, dan eerst een switch plaatsen en daarop uw eigen router en (op een andere poort van de switch) uw digicorder aansluiten.

 

Doe je iets anders gaat uw digicorder nooit interactief geraken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo Play-app kan geen verbinding maken met digicorder

@Renwin 

 

Kijk eens in je handleiding onder het punt 15.2 Configure to Support IPTV Service. Uw router zal nog altijd ingesteld zijn op uw vorige HGW.

 

0 Likes