Beantwoorden
Luc1jp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Yelo Play signaal vanop tablet naar beamer lukt niet

Ik heb een tablet Samsung s6. Abonnement wigo.

Nu zou ik graag het signaal van yello play vanop de tablet omzetten naar een beamer om alzo een groter scherm te hebben. Via mobiele data heb ik dan ook geen aantekening op mijn data (wigo)

- via een kabel van tablet naar HDMI ingang beamer lukt niet.

- chromecast box lukt ook niet

Ter info : alle andere progr. Zoals VTM go en studie werken wel via de kabelverbinding, doch dan wordt mijn verbruik aangerekend.

 

Liefst geen ingewikkelde oplossingen aub

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Yelo Play signaal vanop tablet naar beamer lukt niet

@Luc1jp  dit moet wel lukken met een chromecast. Je moet wel zien dat de chromecast en uw telefoon op dezelfde wifi zijn aangesloten anders lukt dit niet. 

Ikzelf gebruik ook een chromecast om films te streamen en dit werk perfect op mijn beamer.

Hetgeen wel kan zijn dat uw kanaal op de beamer niet juist staat zodat je het beeld  van de chromecast niet kan zien. Wat zie je als je de chromecast insteekt in de beamer ? Normaal zou je een achtergrond moeten zien van google, zo niet moet je van kanaal veranderen. Zorg er wel voor dat je de chromecast genoeg tijd geeft om op te starten, want anders is deze niet zichtbaar voor je tablet en krijg je geen "streaming" icoontje.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luc1jp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Yelo Play signaal vanop tablet naar beamer lukt niet

Bedankt voor uw antwoord.

Bij de chromecast doet zich echter het volgende voor.

Aangesloten op de beamer (hdmi) geeft het beeld de startpagina van de chromecast weer, waarna ik deze met een pincode moet activeren. Hiervoor moet ik Wi-Fi veranderen van de modem naar de chromecast om dan de pincode in te brengen. En daarna zit vast omdat ik terug Wi-Fi dien te veranderen naar signaal modem om yello play op te starten, en heb ik uiteindelijk geen verbinding meer via Wi-Fi met de chromecast.

 

Mijn grote vraag is, om welke reden heeft Telenet de beperking aangebracht op yello play om dit programma van tablet naar beamer te streamen, via een kabel. En dan maar reclame maken als men yello play via mobiele data ontvangt, er geen mindering is in persoonlijke data, omwille van het wigo abonnement.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Yelo Play signaal vanop tablet naar beamer lukt niet

@Luc1jp  Dit is wel mogelijk door volgende stappen uit te voeren: 

 

Stap 1. De host stelt de gastmodus in 

Als host kunt u uw wifi-wachtwoord privé houden. Gasten kunnen casten vanaf hun mobiele apparaat zolang ze zich in dezelfde ruimte als de Chromecast bevinden.

 

Uw telefoon of tablet moet zijn verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als uw Chromecast.

Open de Google Home-app 

Tik op uw apparaat 

 Instellingen 

Scroll omlaag naar Apparaatinstellingen en tik op Gastmodus.

Schakel Gastmodus in.

Stap 2. De gast maakt verbinding via de gastmodus 

​Als gast kunt u content casten zonder verbinding te maken met het persoonlijke wifi-netwerk van uw host.

 

Opmerking: U moet verbinding met internet hebben. Dit kan via een ander wifi-netwerk of uw mobiele dataverbinding zijn.

Open een app die werkt met Chromecast en tik op het Cast-icoon 

Selecteer Apparaat in de buurt en volg de aanwijzingen om verbinding te maken.

Als de audiokoppeling mislukt, moet u de viercijferige pincode opgeven die u van uw host krijgt. 

Er is een pincode van vier cijfers vereist om verbinding te maken met een Chromecast in gastmodus. Als een apparaat in de buurt verbinding probeert te maken, draagt de Chromecast die pincode automatisch over via korte, onhoorbare audiotonen. Als koppelen via audiotonen mislukt, kan de gast handmatig verbinding maken door de pincode van vier cijfers op te geven.

 

Opmerking: De pincode wordt elke 24 uur gereset of telkens wanneer de Chromecast opnieuw wordt opgestart, afhankelijk van wat als eerste gebeurt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Luc1jp
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Yelo Play signaal vanop tablet naar beamer lukt niet

Idd dat gaat goed. Maar er is een ding , ik moet het doen met mobiele data, via de simkaart van de tablet, aldus kan ik chromecast niet verbinden met een Wi-Fi (midden in het bos).

En dat juist maakt mij kwaad, op het moment dat ik kan profiteren van de aanbieding in mijn wigo abonnement, geen data verbruik bij yello play, laat Telenet mij in de steek. En geen enkele operator die mij hiervoor een aannemelijke uitleg kan of wil geven.

In het begin van yello play, moest je bij wijze van spreken de duurste tablet kopen, bij de andere kreeg je altijd het antwoord '" het toestel is not rooster " amen en uit

0 Likes