Beantwoorden
DJ_Spiker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

We weten ondertussen dat het niet mogelijk is opnames van VTM of Q2 te bekijken of opnames ouder dan 60 dagen.

Maar nu kan ik plots de opname van Gent West (VT4) van gisteren niet meer bekijken via Yelo Play op ipad.  Ook de film Interstellar, opgenomen op 2 maart, was ik gisteren op iPad via Yelo Play beginnen bekijken, vandaag 18 april, staat er aangeduid dat ik enkel via Digibox kan kijken.

Zelfde verhaal voor verschillende opnames van één van deze week...

Iemand enig idee wat de reden is ?

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
Seba12345
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

😉

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

@DJ_Spiker 

Kan je eens duidelijk zeggen over welke toestellen je het hebt.

Er is moeilijk uit te vissen of je het hebt over een digicorder, digibox of een TV-box.

En kan je ook eens uitleggen of het gaat over opname's of terugkijktv.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DJ_Spiker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

Het gaat hier over opnames van TV die gemaakt zijn met een Digicorder.

 

Ik bekijk die binnenshuis - dus via eigen WiFi - op een iPad.

Wat heel eigenaardig is, is dat een film die ik was beginnen bekijken (eergisteren) op iPad, ik gisteren niet meer kon verder bekijken op diezelfde iPad.  Er staat vermeld bij de opname "alleen op je Digibox".

En het wordt nog "beter" : van alle opnames op mijn Digicorder kan ik geen enkele meer op iPqad bekijken, overal staat vermeld "alleen op je Digibox".  Dit geldt dus ook voor recente opnames, van zenders waar ik normaal wel kan naar kijken.

 

Ik vermoed dat dit geen hardware probleem is van de Digicorder, maar ergens een instelling bij Telenet ?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

Als het bekijken recent nog kon is de vraag wat is er recent gewijzigd van rechten. Dat kan je bij Telenet wel eens navragen. Maar wat ik mij ook afvraag is: is er een instelling op je digicorder gewijzigd? Is de digicorder in slaap op het ogenblik dat je de opnames probeert te bekijken? Is de klok zichtbaar op het display? Als je display zwart is kan je geen verbinding maken.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

@DJ_Spiker 

Ik ben niet zeker maar ik geloof ergens gelezen te hebben dat opgenomen films enkel via TV te bekijken zijn. En dit met digicorder en/ of digibox, als deze interactief zijn. Wat wil zeggen dat ze met een netwerkkabel met Uw HGW moeten verbonden zijn.Waarom? De opgenomen film staat op Uw harde schijf van de digicorder. Ik weet niet hoe er een mogelijkheid bestaat om deze dan via Uw iPad te bekijken.

Never trust in Dust
0 Likes
DJ_Spiker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

@Domi1963 

Via de Yelo Play app (ik gebruik hem op iPad) kun je opgenomen programma's bekijken.  Niet van alle zenders echter (bvb niet VTM & Q2) omwille van rechten die al dan niet vrijgegeven worden.

De Yelo Play app gebruik ik dan via WiFi, en via 'Mijn TV' - 'Opgenomen' zie ik welke programma's ik op mijn Digicorder heb opgenomen.

Opgenomen programma's kun je ook maar tot 60 dagen na opnamedatum via de app bekijken.

Het eigenaardige is dat ik eergisteren een film beginnen bekijken was die ik op 2 maart heb opgenomen (dus nog geen >60 dagen oud), gisteren kon ik niet verder kijken - staat aangeduid als 'enkel via Digibox'.

Ook andere programma's die normaliter zouden moeten beschikbaar zijn (bvb Gent West (VT4) of Ronde de Noordzee (één) van deze week) staan aangeduid als 'enkel via Digibox'.

Very strange ...

0 Likes
DJ_Spiker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

@louishufk 

Is allemaal heel vreemd...

Geen enkele instelling gewijzigd op Digibox, in mijn Telenet instellingen, mijn abonnement, instellingen iPad, WiFi waarop ik surf...

Digicorder staat op slaapstand (klok zichtbaar op display), maar dit werkte dus tot eergisteren.  Al geprobeerd met Digibox aan te zetten, modem resetten, enz...

Zal inderdaad tussenkomst van een Telenetter nodig zijn ...

Hallo Telenet - volgen jullie mee op dit forum ?

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

@DJ_Spiker 

Je belt dan best naar de klantendienst op nummer 015 66 66 66.

Maar ik heb dezelfde toestellen als jij maar heb nog nooit een opname kunnen bekijken via mijn iPad.

Ze stellen wel voor via dit toestel of via TV x of TV y. Maar bij mij lukt het dan alleen via 1 van beide TV’s. En ik bedoel dan enkel opnames.

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

@DJ_Spiker 

Je kan ook hier altijd eens kijken of je aan al deze voorwaarden voldoet.

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/opnames-bekijken-via-de-yelo-app-ye...

Never trust in Dust
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

Telenet luistert hier niet mee. Gewoon bellen.

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DJ_Spiker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

Ziet er naar uit dat @Domi1963 me op weg gezet heeft om de oplossing te vinden.

 

In de Yelo Play app kun je aanloggen ofwel met je telenet mail adres, ofwel met je Telenet login code (meestal txxxxxx - waarbij xxxxxx staat voor een getal van 6 cijfers).

Eenmaal je ingelogd bent op de app, blijf je ook ingelogd.

Ik had initieel mijn Telenet mailadres gebruikt om in te loggen, en kon ik alle opgenomen programma's bekijken (muv VTM / Q2).

Gisteren ben ik opnieuw aangelogd op de app, maar dan wel met mijn Telenet login, en vanaf dan waarschijnlijk was het niet meer mogelijk opgenomen progs te bekijken.

Zonet even uitgelogd, en opnieuw aangelogd met mijn Telenet mailadres, en alles loopt weer normaal.

Dus, @Domi1963 , als je nog nooit een opgenomen programma hebt kunnen bekijken op iPad, misschien eens op die manier proberen ?

 

Bedankt voor de hulp !

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

Zonder dank! Maar kun je dit dan eventueel ook aanduiden als oplossing?
Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

Ik heb de nieuwe WIGO en kan enkel nog maar aanmelden via mijn e-mail adres 😉
Never trust in Dust
0 Likes
Jaela
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Opname bekijken soms niet mogelijk via Yelo Play

Hallo, met de tijd, kan ik steeds minder opnames van mijn digicorder bekijken op mijn Ipad. Thuis, en op hetzelfde netwerk. Ik heb die tip toegepast van in te loggen met je email van telenet, maar ik was sowieso al op die manier ingelogd. Na telefoneren met de klantendienst van Telenet blijkt dat zenders dit zelf beslissen (blokkeren). Waar ik het nut niet van inzie bij zenders zoals canvas of één. (Daar zouden reclame inkomsten niet mogen meespelen?). Ook recente opnames kan ik niet meer bekijken. De medewerker van telenet wist ook niet of er onderhandelingen tussen telenet Yelo en de zenders zijn. Want nu dient deze app enkel nog voor play en play more. En voor de reclame uit te zitten bij Bep zenders als je live kijkt. 🙂 Echt wel jammer, vind ik persoonlijk. Programma’s die je opgenomen hebt, daar zou je eigenlijk vrij over moeten beschikken. Groetjes

0 Likes