Beantwoorden
InezGreeve
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Yelo TV in de USA

Hoi,

Ik heb onlangs de Telenet klantendienst gecontacteerd ivm mijn vraag, en kreeg toen een antwoord dat nu niet blijkt te kloppen. Ik ben Telenet klant met internet en digitale TV in België. Ik verblijf een groot deel van de tijd in de USA. Ik had graag Yellow gebruikt tijdens mijn gebruik in de USA, en kreeg de bevestiging dat dit vanaf 1/04/2018 mogelijk zou zijn. Na verschillende malen uitproberen lijkt het toch niet mogelijk, er zouden content restrictions zijn. Hoe kan ik toch vanuit de USA Belgsiche televisie bekijken zonder extra kosten? 

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Saloua
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Smile! π-DAY! O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY!

Yelo TV in de USA

@InezGreeve Hi Inez, ik ga je helaas moeten teleurstellen. Vanaf 1 april 2018 kan je overal in de Europese Unie de Yelo-app gebruiken.  Dit is niet van toepassing voor USA. 

 

In dit klantenservice artikel vind je meer informatie. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSaloua | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo TV in de USA

Hoe heb je het nu geprobeerd? Gebruik je de app of werk je via een browser (welke browser, naam, versie) en yeloplay.be? Welke foutmelding(en) krijg je juist?

 

Edit: Ik lees juist dat het enkel geldt binnen de EU. In dat geval moet je misschien eens aankloppen bij @igvfer . Als ik het goed voorheb, dan werkt hij via zijn NAS met een VPN en dan kan je in principe van overal Yelo bekijken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yelo TV in de USA

Net terug uit vakantie. Het is wel degelijk zo dat je Yelo Tv kan bekijken  in niet Europese landen als je een VPN verbinding kan opzetten naar de thuisbasis. Dat kan via een NAS maar ook sommige routers hebben de mogelijkheid een VPN server op te zetten plus de nodige poorten forwarden natuurlijk. Op een Ipad kan je dan bvb via PPTP of L2TP/Ipsec een verbinding opzetten. Op die manier zit je op je eigen netwerk en kan je uw favoriete programma's bekijken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zowietje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! De kop is eraf!

Yelo TV in de USA

Volgens de website is Yelo TV enkel beschikbaar in de European landen. Daar valt natuurlijk Amerika niet onder. Wat je wel kan proberen maar weet niet of dat lukt is via VPN (Virtual private Network) te kijken. Je kan deze laten simuleren dat je bijvoorbeeld in Engeland zit of zo! Ik gebruik hotspot VPN op mijn iPhone en Laptop (en stream het dan naar tv) en log zo in op mijn Amerikaanse Netflix account.  Het is het proberen waard. Vraag misschien eerst aan Telenet of dit kan en mag. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yelo TV in de USA

Ik heb het zeker al gedaan via VPN verbinding naar mijn VPN server op mijn NAS thuis. Al lang voor daar ook maar sprake van was in gans Europa. O.a. gedaan vanuit Namibië, Peru, Jordanië. Veel hangt natuurlijk ook af van je plaatselijke verbinding. Het heeft niet veel nut dat je thuis 20 Mbps upload hebt als je op de plaats waar je zit maar 10 of 20 Mbps download hebt. Wat zelfs in de USA nog veel voorkomt.

Een goedkope oplossing om een VPN server op te zetten is een Raspberry PI. Voor een kleine 70 euro heb je zo'n apparaatje iets groter dan een pakje sigaretten. daar kan je dan Open VPN server opzetten. Op je tablet of laptop moet je dan ook Open VPN client installeren en dan ben je vertrokken. Zeker niet vragen aan de helpdesk van Telenet of het mag. Ze gaan het horen donderen in Keulen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.