Beantwoorden
Vivabomma
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play casten naar LG Smart TV lukt niet

Hardware:

LG SM8200PLA (TV huiskamer) & LG UN74006LB (TV slaapkamer).

Smartphone OnePlus 6 met Yelo-app (omdat deze app compatibel is met mijn digicorder, Telenet TV-app lukt niet).

Draadloos netwerk: Alles werkt op één draadloos netwerk.

 

Situatie uitgelegd:

In de huiskamer kan ik de Yelo-app casten naar de digicorder en zo TV kijken/bedienen, casten lukt niet rechtstreeks naar de Smart-TV (dus als de decoder uit staat). Ik kan alles van mijn smartphone casten behalve Yelo. Ik zie ook mijn smartphoneschermpje op de TV. Video's, foto's, muziek, app's, youtube...alles kan ik casten...maar Yelo lukt niet.

nota: De situatie in de huiskamer heb ik hier even uitgelegd omdat ik hier de situatie van de slaapkamer even heb nagebootst bij wijze van test. (TV kijken doen we beneden dus wel degelijk via digicorder).

 

Op de slaapkamer staat geen decoder maar voor de rest is het idem dito zoals hierboven beschreven. Dus helaas hier ook geen Yelo TV te casten en dat is dus net wat ik wel wil doen. Netflix, Youtube, Muziek is allemaal geen probleem...behalve Yelo.

 

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Een oplossing?

Moet ik aan mijn splinternieuwe smart-TV waar ik alles kan op casten dan nog extra een Chromecast hangen gewoon om Yelo te kunnen gebruiken?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties, antwoorden, tips...

 

Groetjes!

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Yelo casten naar LG Smart TV

4 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yelo Play casten naar LG Smart TV lukt niet

@Vivabomma  In deze thread wordt doorverwezen naar een artikel op de website van Telenet. Daar wordt vermeld: "de Telenet TV- en Yelo Play-app ondersteunen geen chromecasts ingebouwd in je tv"

 

Laat dit je niet tegenhouden om het door te geven aan Telenet met vermelding van je tv's. Wie weet doen ze er iets aan.

 

Je doet dit best via een bericht op Facebook of WhatsApp (+32468001098).

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vivabomma
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play casten naar LG Smart TV lukt niet

Bedankt om dit te vermelden, ik had er steeds over gekeken en verder nergens info over gevonden.

Ik heb mij dus een externe Chromecast aangeschaft, ik vind het jammer dat Telenet hun klanten steeds meer geld uit hun zakken haalt. Kwestie van monopoly en machtsmisbruik... Waarschijnlijk ben ik nu de bonus 'Netjes' kwijt maar daar zit ik niet mee. Dat ze eens de hand boven hun hoofd houden...

Nogmaals bedankt Wheng!

Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Yelo Play casten naar LG Smart TV lukt niet

Beste, het gegeven antwoord klopt naar mijn mening niet. Waarom werkt het wel op een SONY TV en op een Samsung TV maar niet op een LG TV? Het werkt ook niet op de nieuwste chromecast van Google TV met afstandsbediening

0 Likes
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Yelo Play casten naar LG Smart TV lukt niet

Ik heb ook enkele LG tv´s aangeschaft en het casten van Yellow TV en Pickx TV blijkt bij LG NIET te werken. Ook niet met de nieuwste firmwares. Bij al mijn andere TV´s lukt dit wel en probleemloos. Enkel de TV´s van LG geven een fout en maken het casten onmogelijk. Ik ga ze allemaal terugsturen en omwisselen voor een Samsung of Sony of Sharp want daarbij lukt dit wel.

0 Likes