Beantwoorden
Feint
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?

Beste,

 

Ik heb mijn pc voor yelo play geregistreerd, en ik kan kijken in chrome naar yelo play.

 

Maar wanneer ik in een andere browser yelo play wil gaan kijken dan vraagt hij voor een registratie van het toestel?

 

Onthouden ze niet de ip van de pc?

 

 

Want chrome doet soms raar daarmee dat ik het wil zien in een andere browser maar ik moet opnieuw het toestel voor registreren?

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?

Voor zo ver ik weet kan je, eenmaal geregistreerd, met verschillende browsers werken. Is er echt geen mogelijkheid om je in te loggen ipv te (opnieuw) te registreren?

 

Ik heb even gezocht en ben dit tegengekomen:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hulp-bij-geregistreerde-toestellen-yelo-app-yelotvbe/

 

Ik heb deze computer al geregistreerd. Waarom opnieuw?

Het is mogelijk dat je je computer (die je al geregistreerd had) nog een keer moet registreren als je een film, serie of zender uit je extra pakket (bv. Play, Play More of Play Sports) wil bekijken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?

@sb

Ik moet hierop zeggen dat ik net hetzelfde ervaren heb. Op Yelo registreren met een bepaalde browser, nadien met een andere browser en opnieuw moeten registreren, de PC werd aanzien als een ander apparaat. Stond dus ook tweemaal in de tabel met geregistreerde toestellen.

 

Ik heb een hele tijd geleden eens moeten switchen tussen FireFox en Chrome wegens de problematiek van SilverLight. Is al lang geen issue meer, maar destijds wel. Vandaar dat ik het weet.

 

Ik heb geen idee op basis van wat Telenet een toestel identificeert, want een andere browser, die gaat op het web met hetzelde IP adres, hetzelfde MAC adres van de netwerkkaart, enz. als de vorige browser. Het is inderdaad wel zo dat "de andere kant" kan zien welke browser je gebruikt, dus blijkbaar telt die ook mee in de identificatie. Anders kan ik het niet verklaren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?

@Feint @StefaanH @sb, volgens mij is het altijd zo geweest dat je bij het wisselen van browser opnieuw moet registreren voor Yelo Play. Maar de klantenservice artikels die erover bestaan, geven hier geen uitsluitsel over. Daarom heb ik voor de zekerheid eens nagevraagd wat er nu precies geregistreerd wordt en waarom dit voorvalt. Ik kom erop terug zodra ik meer weet!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?

@Feint @StefaanH @sb, et voila heb uitsluitsel gekregen van de Yelo Play collega's. 

Het uniek zijn van een toestel in kader van yeloplay.be, komt door de opslag van cookies in de browsers.

  • Cookie storage wordt nooit gedeeld over verschillende browsers (IE, Firefox, Chrome)
  • Cookies clearen in de browser heeft als gevolg dat de unieke referentie weg is, als die al bestond

Hieruit kunnen we afleiden dat het dus normaal is dat je opnieuw moet registreren wanneer je van browser wisselt voor het bekijken van yeloplay.be.

 

Je weet waarschijnlijk wel dat je zelf je toestellen via Mijn Telenet kan verwijderen. Indien ze nog geen 90 dagen geregistreerd zijn en je loopt echt vast (geen ruimte meer om nieuwe toestellen te registreren), kan de Telenet klantendienst je ook wel uitzonderlijk helpen bij het verwijderen van niet gebruikte registraties. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?

Dus ... Oppassen met het opkuisen van cookies, bvb door CCleaner te gebruiken ...Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?

@StefaanH, inderdaad! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo play: opnieuw registreren bij andere browser?


@StefaanH@  schreef:

Dus ... Oppassen met het opkuisen van cookies, bvb door CCleaner te gebruiken ...Smiley Tong


Niet per se CCleaner, ook je browser. Ik heb Fx zo ingesteld dat alle cookies standaard verwijderd worden bij het afsluiten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes