Beantwoorden
FreddyDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Yelo tv buitenland

Wanneer wordt Yelo beschikbaar gesteld op "niet-telenet" locaties en in het buitenland? Er is een nieuwe Europese richtlijn op komst...

Tags (2)
0 Likes
28 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland

Er is ook een app 'open VPN connect' waar je de configuration kan in opladen

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

Ik heb de app OpenVPN connect geïnstalleerd nadat ik  eerst alles tot in de detail heb uitgevoerd zoals in het  youtube filmpje op mijn NAS maar bij opstarten van de app krijg ik "Waiting for server" en na 1 minuut Connection time out....

Dit wordt nog een zware dobber vrees ik... Gefrustreerde man

 

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

Na lange tijd alles te hebben geprobeerd hoop ik dat één van jullie mij kan helpen.
Ik ga het stap per stap uitleggen hoe ik mijn instellingen heb gezet maar via mijn smartphone (via het 4G netwerk test ik) kan ik geen verbinding maken met mijn VPN server.
Ik heb een DDNS account aangemaakt en deze is te zien in mijn externe toegang. Bij verbinding testen is deze ok.
Ik heb VPN server ingesteld te zien op screenshot. Eerst heb ik poort 1194 open gezet op mijn Wireless modem en dit gekoppeld aan het IP adres van mijn NAS.
Nadien heb ik onderstaande  link gevolgd  en instellingen aangepast in het "openvpn.ovpn" bestand.
Dat heb ik dan geïmporteerd in de app op mijn Samsung S7 maar ik krijg geen connectie.
Zie ik iets over het hoofd?
Alle hulp is welkom want ik vertrek over 10 dagen op reis en zou héél graag ook YeloTV kunnen kijken in Spanje 😉

 

http://mysynology.nl/openvpn-instellen-op-je-synology-nas-en-android-device/

 

Schermafdruk van 2017-10-03 09_54_51.png

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland

1. Welke DDNS gebruik je? Die van synology zelf? (xxx.synology.me)?

2. er zijn telenet hgw's die problemen hebben met het openstellen van poorten (zoek maar eens hier op de Netweters). Niemand weet waarom, maar meestal eindigt het met het inruilen van het toestel.

3. OpenVPN connect is zeer gevoelig en alles moet zeker juist staan. Wat ik zie lijkt juist, maar bij de geexporteerde file staat mogelijk je locaal IP adres ingevuld (198.168.0.x) en dat moet je op je GSM waarschijnlijk nog vervangen door de DDNS naam van je NAS.

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland

om je niet te veel teleur te stellen: ik heb ook al vakanties gehad waarbij het niet werkte Man Vrolijk


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

@BertXL alvast bedankt voor je snelle feedback :

 

Als antwoord op je vragen :

1) Ja, de DDNS van Synology namelijk:    naam.synology.me

2) Ik heb poorten open staan voor mijn IP camera en mijn NAS, deze kan ik perfect bereiken vanop mijn GSM of laptop vanuit een ander netwerk dus ik veronderstel dat die poorten dan wel ok zijn?

3) Volgende instellingen heb ik aangepast in het ovpn bestand :

*   Your server IP door mijn DDNS naam

*  #redirect-gateway het hekje verwijderd

*  #dhcp-option DNS DNS_IP_ADDRESS hier heb ik het hekje verwijderd en het  IP 195.130.131.130 ingevuld, de DNS server die in mijn NAS staat.

 

Wanneer ik dan mijn username moet ingeven en bijhorend paswoord in de app veronderstel ik toch dat dit mijn gegevens zijn waar ik met inlog op mijn NAS?

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland

Misschien staat hier een tip: https://forums.openvpn.net/viewtopic.php?t=21608 en hier staat hetzelfde: https://www.synology-forum.nl/vpn-server/open-vpn/

- using "redirect-gateway def1" resolved the issue

 

 

of hier https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1689539

- De firewall van de Synology was de adressen in range 10.8.0.1 - 10.8.0.255 (de VPN clients dus) aan het blokkeren

---> dus andere range IP adressen gebruiken (99.x.x.x bvb)

 

 

Pas gevonden, hier staat alles trouwens ook nog eens stap voor stap uitgelegd:

http://mysynology.nl/openvpn-instellen-op-je-synology-nas-en-android-device/

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

1) Heb ik geprobeerd zoals in topic aangegeven... zonder resultaat 😞

 

2) Mijn firewall van mijn NAS stond/staat uit.

 

3) Dit was de link die ik reeds had gepost 😉

 

Voorlopig geef ik het op voor vandaag voordat ik er mijn slaap voor laat straks... morgen nieuwe moed om terug mijn hoofd hierover breken...

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland


@dusbaba schreef:

1) Heb ik geprobeerd zoals in topic aangegeven... zonder resultaat 😞

 

2) Mijn firewall van mijn NAS stond/staat uit.

 

3) Dit was de link die ik reeds had gepost 😉

 

Voorlopig geef ik het op voor vandaag voordat ik er mijn slaap voor laat straks... morgen nieuwe moed om terug mijn hoofd hierover breken...


 

Oops niet gemerkt dat je de link ook al had gepost.... Mijn inspiratie is voorlopig ook uitgeput.

Er is ook een openvpn commando om logfiles te genereren. Misschien kan je dat opzoeken om meer details te verkrijgen waarom het bij jou juist faalt.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

@BertXL

Toch al bedankt voor het meedenken...

Computers.... het blijven toch rare beesten.... je vult de parameters correct in zoals in meerdere topics te lezen en toch werkt het hier niet...

 

Zou ik niet eens proberen met een ander protocol? Het is eigenlijk toch enkel en alleen maar om YeloTV te kijken van uit het buitenland dus veiligheid is hier toch niet het allerbelangrijkste... ?

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

Opgeven doen we dus voorlopig niet... ik heb eens gecheckt bij deze Open Check Port Tool , de poorten van mijn NAS en mijn camera blijken wel degelijk open te staan zoals het moet, de poort 1194 voor de OpenVPN staat toe volgens de tool... Is deze  tool betrouwbaar?

 

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

 

Ook nog een bijkomend vraagje, de status van die poorten kun je instellen blijkbaar op actief en niet actief. Ze stonden op niet actief vandaag toen ik van in mijn wagen toch op mijn NAS geraakte. Wat is het nut eigenlijk van deze instelling?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland

@dusbaba schreef:

@BertXL

Toch al bedankt voor het meedenken...

Computers.... het blijven toch rare beesten.... je vult de parameters correct in zoals in meerdere topics te lezen en toch werkt het hier niet...

 

Zou ik niet eens proberen met een ander protocol? Het is eigenlijk toch enkel en alleen maar om YeloTV te kijken van uit het buitenland dus veiligheid is hier toch niet het allerbelangrijkste... ?


Je zou inderdaad ook een ander protocol kunnen proberen. Gewoon met windows een VPN opzetten via L2TP/IPSec is redelijk eenvoudig naar een Synology NAS, en het werkt ook.  Maar ik heb het nog nooit geprobeerd of het bruikbaar is voor YeloTV...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

Het is me toch gelukt via het OpenVPN protocol, via bovenstaande link zag ik dat mijn poort 1194 dicht stond hoewel ze in mijntelenet open stond.

 

Nu begrijp ik toch dat een "pro IT persoon" toch véél liever een modem-only neemt ipv een Wireless modem... De settings zijn precies niet 100% te vertrouwen  😉

 

Toch nog een vraagje.

Kan iemand mij zeggen voor wat de status actief/niet actief van de ingestelde poorten staat in mijntelenet ? Waarom ik dit vraag ? Ook al stond de poort van mijn NAS niet actief,  ik kon nog steeds op mijn NAS vanop een andere locatie....

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

Niemand die mij hier uitsluitsel kan geven wat betreft mijn vraagje over de status van de poorten actief/niet actief in mijn telenet ?

 

Verder werkt mijn VPN verbinding prima....

0 Likes