Beantwoorden
YellowOnline
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

YeloPlay onbruikbaar wegen performance

Het grootste deel van het jaar ben ik in Duitsland, dus toen YeloPlay in het buitenland beschikbaar werd met een abonnement in België (dat de facto mijn ouders gebruiken) sprong ik een gat in de lucht van vreugde: eindelijk kan ik naar de Rode Duivels kijken, het enige op televisie dat mij interesseert. 

 

Helaas is het niet te genieten: aanmelden duurt minuten en na korte tijd blijft de verbinding hangen. Korte tijd, dat is tussen 1 minuut en 15 minuten. Soms werkt het weer als ik lang genoeg wacht - een half uur of zo. Voor normale televisie zou dat nog een beetje acceptabel zijn (nou ja), maar voor een voetbalwedstrijd van 90 minuten, tja... .  

De vraag is natuurlijk: wat veroorzaakt het probleem? In ieder geval iets specifieks met Telenet, aangezien dit probleem niet bestaat bij andere streaming services (Netflix, Amazon Prime, BBC, HBO Nordic, ARD & ZDF), zelfs niet als ik traffic over een VPN stuur. Het viel mij al op bij het registreren voor dit forum: aanmelden op login.prd.telenet.be duurt abnormaal lang. 

 

Eerst en vooral heb ik gekeken of het op alle devices reproduceerbaar is: ja. Dit probleem bestaat op al mijn geteste devices, los van OS en browser.

 

Misschien pakket loss is op het moment dat het niet meer werkt? Nee, ook daar acceptabele antwoorden (bytes=32 time=31ms TTL=243).

 

Firewall? Geen traffic dat geblokkeerd wordt gaat richting Telenet. Sowieso zijn 443/tcp en 443/udp toegelaten. 

 

De route dan? OK, die is redelijk lang, maar die naar andere services is zowaar langer 

    1 <1 ms <1 ms <1 ms Firewall
    2 <1 ms <1 ms <1 ms Modem
    3 17 ms 17 ms 17 ms 62.27.93.146
    4 20 ms 20 ms 20 ms 62.27.94.174
    5 17 ms 17 ms 17 ms 62.27.94.173
    6 17 ms 17 ms 17 ms 194.25.210.85
    7 28 ms 27 ms 28 ms 217.239.54.190
    8 25 ms 24 ms 24 ms unbelievable-machine-customer.dtag.de [80.157.129.2]
    9 26 ms 26 ms 26 ms nl-ams02a-rd1-te-6-0-0.aorta.net [213.46.183.102]
    10 29 ms 29 ms 29 ms dD5E0FA76.access.telenet.be [213.224.250.118]
    11 29 ms 29 ms 29 ms dD5E0FAF9.access.telenet.be [213.224.250.249]
    12 29 ms 30 ms 30 ms dD5E0F888.access.telenet.be [213.224.248.136]
    13 31 ms 32 ms 30 ms lb03.web-public.yelo.prd.telenet-ops.be [213.224.150.40]

 

Ik weet niet meer wat het probleem nog kan zijn.

 

Spijtig genoeg heb ik geen alternatieven om legaal naar het Belgische voetbal te kijken vanuit het buitenland. Als ik dit niet aan de praat krijg heeft het dure Telenetabonnement weinig zin en kan ik voor het weinige gebruik naar iets veel goedkoper omschakelen. Dus wie mij helpt, helpt Telenet 😉

0 Likes
7 reacties
YellowOnline
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

YeloPlay onbruikbaar wegen performance

België - Schotland ging ik gebruiken om wat tests uit te voeren, maar blijkbaar is het nu helemaal niet meer mogelijk te verbinden: 

 

THERE APPEARS TO BE A TECHNICAL PROBLEM.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

YeloPlay onbruikbaar wegen performance

yep, yeloplay ligt plat

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

YeloPlay onbruikbaar wegen performance

Hier van hetzelfde, alweer

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

YeloPlay onbruikbaar wegen performance

@YellowOnline @janne_man @francis50, gisterenavond was er inderdaad een probleem met Yelo Play. Dit werd ondertussen opgelost. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
YellowOnline
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

YeloPlay onbruikbaar wegen performance

@Suzy Tja, ben ik vet mee voor die paar uur per jaar dat ik YeloPlay nodig heb. Op mijn originele vraag heeft trouwens nog niemand gereageerd.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

YeloPlay onbruikbaar wegen performance


@YellowOnline  schreef:

@SuzyTja, ben ik vet mee voor die paar uur per jaar dat ik YeloPlay nodig heb. Op mijn originele vraag heeft trouwens nog niemand gereageerd.


Ik weet dat je je (software?) firewall hebt uitgesloten, maar heb je ook al eens geprobeerd om het te proberen met je firewall uitgeschakeld?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YellowOnline
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

YeloPlay onbruikbaar wegen performance

@sb 

Het probleem bestaat ook op mijn Mint 19 en mijn Android 7 die geen softwarefirewall hebben in tegenstelling tot mijn Windows 10; maar sowieso had ik het wel degelijk over een hardware firewall. Die bypassen en een client direct aan de WAN hangen maakt geen verschil. 

 

0 Likes