Beantwoorden
DirkVanH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

Ik weet dat deze vraag al herhaaldelijk gesteld is, maar lees nergens een oplossing die werkt. Ook niet bij Telenet zelf. Daar beweren ze dat het een individueel probleem is en verwijzen ze mij door naar Netweters...

 

Ik heb een MacBook Pro met de nieuwste versies van MacOS en Safari. Cookies staan toegelaten en worden niet gewist. Toch wordt mijn Mac niet herkend als geregistreerd toestel. Er staat bij dat dit geen effect heeft op mijn kijkervaring, maar na enkele dagen moet ik hem opnieuw registreren. Op de duur kom ik aan het maximum aantal registraties. Telenet heeft ze al eens verwijderd, maar het probleem blijft bestaan en ik zit nu alweer aan 4 geregistreerde toestellen, waaronder drie keer hetzelfde (mijn mac dus).

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw om mac te registreren 

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

@DirkVanH  je zegt dat het gebeurd met Safari maar als je met een andere browser inlogt heb je dit probleem dan ook ? Zelf gebruik ik op de MacBook Goolge om in te loggen op telenettv.be , heb de tv box namelijk. Daarmee merk ik geen probleem om elke keer opnieuw te moeten registreren. Met Safari log ik niet in.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DirkVanH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

Ik heb nu ook geregistreerd via Firefox. Ook dan krijg ik bij mijn geregistreerde toestellen de vermelding dat het toestel niet herkend wordt. Of ik binnen enkele dagen alweer opnieuw moet registreren weet ik nog niet, maar ik vermoed van wel. Ik zal hetzelfde proberen met Chrome, maar dan zit ik dus aan 5 registraties.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

@DirkVanH  misschien eens deze stappen bekijken en zien of het daar je probleem mee kan oplossen. Dit gaat over het uitzetten en verwijderen van cookies maar als er ook maar iets van aanstaat zodat je cookies alsnog verwijderd worden kan je de problemen hebben.

 

Kies in de app Safari 

patrick37_0-1602433290558.png

 

 op de Mac 'Safari' > 'Voorkeuren', klik op 'Privacy' en voer vervolgens een of meer van de volgende stappen uit:

  • Voorkomen dat trackers cookies en websitegegevens gebruiken om je te volgen: Selecteer 'Voorkom volgen door gekoppelde sites'.

    Cookies en websitegegevens worden verwijderd, tenzij je de websites van de trackers bezoekt en gebruikt.

  • Cookies altijd blokkeren: Selecteer 'Blokkeer alle cookies'.

    Websites, derden en adverteerders kunnen geen cookies en andere gegevens op je Mac bewaren. Hierdoor werken bepaalde websites mogelijk niet goed.

  • Cookies altijd toestaan: Schakel 'Blokkeer alle cookies' uit.

    Websites, derden en adverteerders kunnen cookies en andere gegevens op je Mac bewaren.

  • Bewaarde cookies en gegevens verwijderen: Klik op 'Beheer websitegegevens', selecteer een of meer websites en klik vervolgens op 'Verwijder' of 'Verwijder alles'.

    Als je deze gegevens verwijdert, wordt je gedrag mogelijk minder gevolgd, maar kan het zijn dat je wordt uitgelogd van websites of dat websites zich anders gedragen.

  • De websites weergeven die cookies en andere gegevens bewaren: Klik op 'Beheer websitegegevens'.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DirkVanH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

Begrijp ik je goed, Patrick? Als ik dat allemaal aan zet en alle cookies verwijder, dan gaat Telenet mijn laptop toch zeker niet meer herkennen? Of zie ik het fout? Op dit moment worden cookies toegestaan. "Voorkom volgen door gekoppelde sites" staat aan.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

@DirkVanH  het is bedoeld om het eigenlijk andersom te lezen. Dus dit is hoe je cookies kan voorkomen maar in de tegenovergestelde richting zal je elke cookie kunnen toestaan. Het doel was er eigenlijk voor bedoeld , kijk naar die instellingen en zie dat je op elk vlak de cookies kan toelaten. Op die manier kan je dan misschien voorkomen dat je apparaat elke keer moet registreren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DirkVanH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

Cookies waren dus al toegestaan. Nu heb ik ook volgen door gekoppelde sites toegelaten.Ik zal maar even afwachten wat er de komende dagen gebeurt. Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Yeloplay.be vraagt steeds opnieuw registratie MacBook

@DirkVanH  Het is inderdaad niet de eerste keer dat dit probleem opduikt, cross platform en met verschillende browsers. Het is hoog tijd dat Telenet daar zelf eens deftig mee aan de slag gaat en het niet telkens bij de Netweters terecht komt. Want wat kunnen wij doen? wat voorstellen om te experimenteren met browsersettings want dan soms resulteert in een half kreupele browser omdat de PCbanking je kaart niet meer kent of AliExpress je stappen laat ondernemen waar je Chinese hoofdpijn van krijgt alvorens ze je terug toelaten. Er deugd duidelijk iets niet aan het registratiesysteem.

0 Likes