Beantwoorden
TristanG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Tien op tien! TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af! Handje vol!

Yugo TV frustraties

Hoe meer ik de Yugo app gebruik hoe meer frustraties ermee boven komen.

 

- Als je een aflevering van begin wilt kijken terwijl het live ook bezig is, springt het opeens naar de volgende uitzending van zodra de originele aflevering is afgelopen. Of start het gewoon opnieuw.. zeer random allemaal.

 

- Nu kan ik weer VIER niet kijken, "oops something went wrong" terwijl ik 5min geleden gewoon aan het kijken was, andere zenders gaan wel.

 

- Waarom kunnen we in hemelsnaam niet op onze pc naar televisie kijken??? Yugo hét abo voor de mensen die overal willen kunnen kijken..... behalve op uw pc, dit is toch idioot? Waarom kunnen we trouwens ook niet gewoon gebruik maken van de Yelo app?? Die werkt prima! Maar neen... dat kan niet meer...

 

-Bangelijk slechte streaming kwaliteit naar een 4k tv met Chomecast.

 

En dan nu het even hebben over die belachelijke downloadlimiet.... Met Yugo moet je werkelijk ALLES streamen, maar de limiet van 750Gb blijft gewoon bestaan. Vorige maand moest ik bijna 12 dagen echt ferm oppassen om niet op smallband terecht te komen, dit was de eerste keer dat ik daar problemen mee hebt gehad als Telenet klant. Ik vind dat voor Yugo deze limiet op zijn minst verdubbeld moet worden daar men ALLES moet streamen. Combineer dit met 4K Netflix en af en toe wat games downloaden, want deze worden dezer dagen ook allemaal digitaal aangekocht, dan zit je in een flits aan 750gb download...

 

Hopelijk komen hier oplossingen voor... 

 

 

6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yugo TV frustraties

ik lees in de voorwaarden deze dingen over download onbeperkt:

 

Onbeperkt

Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Yugo TV frustraties

@TristanG 

Ik begrijp zeer terecht uw frustratie. Als je dit pakket hebt zou je er eigenlijk onbeperkt van moeten kunnen genieten. Nu zit je met die 750 gb als limiet. En als je alles via het net streamt dan is dat er heel gauw door.

Voor die prijs (100€ maand) ( Wat al heel duur is) mag Telenet toch wel wat meer tegemoet komen.

Op hun site zetten ze dat Internet onbeperkt is, met dan hele kleine lettertjes tot 750gb in de piekuren. 

Dat voelt toch beetje aan als foutieve inlichtingen verstrekken aan klanten en toekomstige klanten.

 

0 Likes
TristanG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Tien op tien! TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af! Handje vol!

Yugo TV frustraties

@Master-Magic 

Bedankt voor uw antwoord, maar dit wist ik al wel. Ben al 15jaar Telenet klant en met Wigo heb ik werkelijk nooit problemen gehad. Nu met Yugo is het echt opletten geblazen! 

En weet je, dat het ze het wat vertragen dan heb ik ook alle begrip voor, maar naar 10Mbps??? We leven niet meer in de oertijd he... Dat ze het dan halveren ofzo...

JeffVDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Yugo TV frustraties

ik vind de yugo app nu ook niet de meest gebruiksvriendelijke app:

- Zoals de tv-gids per zender... ipv een overzicht met alle kanalen zoals de yelo app. Dus nu gebruik ik humo tv-gids app om snel een overzicht te krijgen.

- Een programma die al begonnen is, starten van het begin lukt ook niet als de app verbonden is met de cast.

- Soms is er een tijdslijn en soms niet, waardoor terugspoelen lang duurt als je 100 keer op de 10s terugspoelen moet duwen.

-app is ook niet aangepast voor tablets.

 

Er zijn genoeg redenen om terug over te stappen naar wigo.

 

Sphinkx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Yugo TV frustraties

Goed om weten allemaal..  Ik dacht ook over te stappen naar Yugo maar als ik dat hier allemaal lees is het een no-go. App werkt niet naar behoren, App kan ook niet geinstalleerd worden op een Shield TV, dat trouwens een ingebouwde ChromeCast heeft. Dan voornamelijk die download limiet...  Halfweg de maand kan het ineens gedaan zijn. Triestig.

0 Likes
ThDC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yugo TV frustraties

Ook hier frustratie.
Sinds begin maart overgestapt van WIGO naar YUGO.
- Waar Netflix, Youtube ea geen enkel probleem hebben met streamen naar Chromecast hangt Yugo vaak vast of wijzigt kwaliteit voortdurend (alles van 240p/480p tot HD).
- Enige tijd na 'einde' gekozen programma stopt streamen automatisch.
Vooral lastig als je al begint te kijken tijdens de laatste minuten van vorig programma.

- Sommige programma's uit de bibliotheek (niet Play) stoppen te vroeg.

- Zoeken/Scrollen in programma is moeilijk en soms ondoenbaar.

- Beginnen kijken van een programma dat op dit moment al bezig is brengt ook vaak problemen met zich mee (moeilijk om vanaf start/begin te beginnen).

 

In laatste twee gevallen is het momenteel makkelijker het casten te stoppen en in de app zelf even te kijken tot je weet vanwaar je wil beginnen kijken, en dan pas opnieuw casten.

 

Ik beschouwde dit als kinderziektes, maar een half jaar later is er weinig veranderd.

Ik stapte over omdat ik geen fan was van digibox en owv aanbod 'gratis' Play.

Maar voor deze prijs had ik wel meer verwacht.

Ondersteuning PC, laptop. Tablet-app, verbeteringen app door updates??

Oplossing? Terug naar WIGO met TVbox?