Beantwoorden
Pieter1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yugo casten

Wij hebben 2 maanden Yugo maar het casten via de app gaat van kwaad naar erger. Soms lukt het gewoon niet en kunnen we niets kijken, vaak stopt hij in midden programma of herstart programma. Echt ambetant. Het kijken op gsm lukt meestal wel, het is echt het casten naar de tv dat het probleem is volgens mij. Internet werkt hier ook heel goed want werk vaak van thuis, redelijk recente tv, Chromecast van Telenet, Samsuns S10 Galaxy dus daar ligt het allemaal niet aan volgens mij. Er moeten toch nog vele mensen dat probleem hebben dan? Het lijkt ook dat alle reclame van Yugo overval weg is en ik ken niemand anders die Yugo heeft.

Tags (1)
9 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo casten

Ik denk dat er hier een paar oorzaken/oplossingen zijn: 

  1. Controleer de WiFi verbinding even, deze moet zeer stabiel (niet per se snel) zijn om vlot te kunnen casten. 
  2. YUGO heeft sinds kort een native Apple TV app waardoor casten niet meer hoeft. Natuurlijk heb je hier wel een Apple TV voor nodig. 
  3. Bekijk TADAAM even; een nieuw aanbod waarvoor geen kabels (coax, ethernet, ...) voor nodig zijn. Dit werkt buiten het casten ook native op verschillende Smart TV's & Apple TV. 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertMaes
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Yugo casten

Hoi

 Idem hier, we casten met zowel gloednieuwe smartphones als met Ipad Pro...

beide loopt zeer moeizaam, valt regelmatig uit, programmas stoppen met spelen 

heb perfect snel en stabiel netwerk liggen (ben netwerk technieker). Zowel op 2.4 als 5 gh,  
zelfs met de nieuwe chromecast 4K dat je met LAN kunt verbinden rechtstreeks.

dit is echt puur de app en hun casting functie..

we kunnen niets rechtstreeks casten, moeten eerst het gewenste progrgamma laten afspelen op de app en dan casten, niet eerst de juiste cast aanduiden en dan starten.

andere apps zoals netflix en youtube hebben niets problemen, maar echt niets...

 

voor deze prijs mag Telenet een betere app ontwikkelen... en btw... een tablet versie van de app is misschien ook wel de moeite waard.. niet een uiteengerokken gsm app.

 

ik bekijk momenteel andere opties van telecom. 

Bert

 

0 Likes
Petervdm
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Yugo casten

Yugo app. heeft problemen 5ghz. Op 2.4 ghz werkt het wel.

Ik hoop dat de IT mensen hier iets aan hebben en dan ook melden wanneer het is opgelost, zodat ik mijn modem terug op beide frequenties kan gebruiken.

 

Mvg,

 

Peter

0 Likes
Fragajo
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Yugo casten

Ik draai op 2.4 ghz en kan quasi niks, maar dan ook niks casten naar mijn chromecast of rechtstreeks naar de tv.

Dat lukt op dezelfde momenten met eender welke andere app wel. (Stievie, VRT Nu, VTM go enz, enz )

 

Mijn toestellen zijn bijna allemaal gloednieuw en van A-merken dus ook daaraan kan het niet liggen...

 

De app is waardeloos en voor de prijs die je betaalt mag je een werkend geheel vormen.

Volgens mji kan je hierom elke maand weer een commerciële geste vragen want ze kunnen je bezwaarlijk de volle pot aanrekenen als het meest essentiële deel van het abo niet voldoet aan de minimale eisen.

0 Likes
Pieter1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yugo casten

Ik heb mijn modem net naar 2,4 ghz gezet, nu eens kijken of dat iets verandert. Hebben jullie al een commerciële geste gevraagd dan? Zoals ik dacht werkt het bij niemand dus, dat is toch onbegrijpelijk eigenlijk.

0 Likes
Fragajo
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Yugo casten

Ik draai op 2.4 en bij mij werkt het zo ook niet.

Als je een compensatie vraagt komt steevast het antwoord dat hun app goed werkt en dat het aan je apparatuur ligt...

Print screens nemen, time out logs registreren en mss eens wat mensen met dezelfde klachten samen brengen voor een gezamenlijke klacht.

Ze weten bij Telenet heel goed dat hun app waardeloos is...

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo casten

Binnen Telenet hebben ze nu 3 verschillende TV app's; Telenet TV, YUGO & TADAAM.

Misschien focussen alle teams daar beter op 1 app; die dan met de 3 budgetten perfect kan worden gemaakt... 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fragajo
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Yugo casten

Wat Yugo betreft zou dat toch een goed werkende app van de start moeten geweest zijn gezien het soort abonnement.

 

De app werkt niet, gisteren weer onmogelijk om te casten met dat ding terwijl alle andere apps perfect kunnen casten...maar het ligt niet aan de app 😞

 

Ik zal nog maar eens bellen met de technische dienst vanavond...

0 Likes
Belga99
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Yugo casten

Heb dezelfde problemen.  (4 maanden Hugo) 🙁🙁🙁

 

0 Likes