Beantwoorden
dasiro
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

vroeger kon ik bijna al mijn opnames via m'n chromecast bekijken, maar tegenwoordig is er nog maar amper iets te zien. Je kan de meeste opnames enkel op je digicorder bekijken (wat het gebruik van de app overbodig maakt) en niet meer op je android device (als je de optie "op dit toestel" aanvinkt) en dus casten. Kan er iemand de logica uitleggen van welke zenders opgenomen programma's alsnog te casten zijn, want het lijkt er op alsof deze functionaliteit bijna helemaal is afgebouwd op een paar uitzonderingen na.

0 Likes
16 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@dasiro 

Op de website van Telenet vind je deze info i.v.m. te bekijken opnames en beperkingen die gelden.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-play-app-yeloplaybe/

Ondervind je extra beperkingen kan je de cookies eens verwijderen. Eventueel alles eens herinstalleren.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@dasiro  hier is ook al eens een post over geweest maar misschien heb je die niet gevonden. 

Het is namelijk zo dat niet alle zenders het toelaten de opname te casten naar je toestel(len). Hier heb je een link die je eens kan bekijken. Daar staat al deze info nog eens beschreven.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-play-app-yelo-tv-app-yelotvbe-opnames-bekijken/

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@dasiro 

Download hier de gepaste zenderkaart voor Digicorder/Digibox.

Enkel de opnames van de zenders met SmartSelect_20200509-114933_Drive.jpgkan je gedurende twee maanden bekijken op elk toestel. Opgelet: er is een soortgelijk symbool zonder zwart vierkant. De legende staat onderaan de tweede pagina van de download.

0 Likes
dasiro
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

ik heb de app volledig verwijderd, cookie gecleared in firefox en chrome op m'n gsm en nog altijd krijg ik van een serie enkel maar de beschrijving te zien.

 

voor de overige zenders zal ik mij er dan maar bij neerleggen dat je van de 103 in het basisaanbod er maar 8 kan streamen, waarvan er amper 3 het bekijken waard zijn

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@dasiro  alles heeft te maken met de rechten die erop zitten. Meer info kunnen we er ook niet over geven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@dasiro 

Ik dacht niet dat er wat bekijken via andere toestellen als digicorder iets veranderd is.

Verder helpen is er echter niet bij aangezien ik yeloplay niet kan openen. (tv-box bezitter).

Sorry


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

amper opnames via yelo play te bekijken/casten


@patrick37  schreef:

@dasiro  alles heeft te maken met de rechten die erop zitten. Meer info kunnen we er ook niet over geven. 


Dit heeft inderdaad te maken met rechten (omdat de opnames van de harde schijf van de digicorder worden gestreamd naar de Yelo app). 

 

Via de nieuwe Telenet TV app (werkt enkel met de TV-Box) kan je wel alle opnames bekijken in de app omdat opnames hier in de cloud worden bewaard. Overschakelen naar dit nieuwe systeem kost eenmalig €35 en kan hier


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sanne1984
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

Hey,

 

Ik zie dat in de lijst staat dat je met yello tv moet kunnen kijken naar Vijf, MTV...

De programma's die ik van deze zender heb opgenomen kan ik op geen enkele manier bekijken. 

 

Als ik me goed herinner kon ik een tijdje geleden op het opgenomen programma klikken en dan stond er bij de afbeelding een "play" teken en nadat ik daarop had geklikt kon ik kiezen of ik het op gsm wou kijken of digicorder. Maar ik krijg nu geen "play" teken dus het lijkt erop dat ik gewoon niets via de app kan kijken. 

 

Jullie mss tips?

 

Groetjes Sanne 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@Sanne1984  beste is dan eens dit door te geven aan de klantendienst. Ze kunnen hier een case voor aanmaken en het bij de backoffice laten bekijken waar het mis gaat. Misschien zijn er meerdere met hetzelfde probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@Sanne1984 

Volgens de link die ik doorgegeven had zijn het elf zenders, volgend de link die @patrick37  heeft doorgegeven zijn het 16 basiszenders.

janne_man_0-1589058278246.png

Let wel dat bekijken van opnames met een andere toestel dan de Digicorder nog andere beperkingen heeft: tot 2 maand na opname en enkel als je met je thuisnetwerk verbonden bent. Tevens zijn er ook nog de beperkingen die je met de link van @louishufk kan zien.

 

@Suzy  De link die @patrick37 aanbrengt en deze die ik aanbreng zouden toch dezelfde informtie moeten geven. In feite verwacht ik een correcte informatie op de zenderkaart en de informatie met de link van @patrick37 en deze van @louishufk zouden best samen staan. Er zou best een duidelijk onderscheid zijn tussen rechtstreeks kijken met YeloPlay app of yeloplay.be enerzijds en het bekijken van opnames met YeloPlay anderzijds. 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

Scherp opgemerkt @janne_man nog niet eens in de gaten gehad. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@janne_man  @Suzy 

Los van het feit dat ik de vraag niet helemaal begrijp, wat aan mij kan liggen, heb ik toch een probleem met de manier waarop je de info op de website van Telenet moet bijeenzoeken. Als deze info begrijpelijk zou zijn zouden zulke vragen niet moeten gesteld worden.  Ik heb dit keer moeten passen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

amper opnames via yelo play te bekijken/casten

@louishufk 

Strikt genomen is de vraag van de op: Kan er iemand de logica uitleggen van welke zenders opgenomen programma's alsnog te casten zijn met YeloPlay app of yeloplay.be?

Even strikt is het antwoord: dit hangt volledig af van de toelatingsvoorwaarden van de zender.

 

Het is juist wegens de te interpretatieve tegenstrijdige gefragmenteerde informatie dat ik beroep doe op @Suzy .

 

Te interpretatief: steeds duidelijk vermelden of het gaat over het bekijken van een opname of lineair kijken.

Tegenstrijdig en gefragmenteerd: reeds in deze draad aangehaald.

 

 

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

amper opnames via yelo play te bekijken/casten


@Sanne1984  schreef:

Hey,

 

Ik zie dat in de lijst staat dat je met yello tv moet kunnen kijken naar Vijf, MTV...

De programma's die ik van deze zender heb opgenomen kan ik op geen enkele manier bekijken. 

 

Als ik me goed herinner kon ik een tijdje geleden op het opgenomen programma klikken en dan stond er bij de afbeelding een "play" teken en nadat ik daarop had geklikt kon ik kiezen of ik het op gsm wou kijken of digicorder. Maar ik krijg nu geen "play" teken dus het lijkt erop dat ik gewoon niets via de app kan kijken. 

 

Jullie mss tips?

 

Groetjes Sanne 


Om opnames te kunnen kijken via de Yelo-app moet je met je eigen modem verbonden zijn (dus thuis zijn) én moet je dicicorder interactief zijn (d.w.z. door de modem herkend worden).

 

Als je 14 dagen ver in de tvgids kan is je digicorder interactief en zou je als je thuis bent de opnames (van de zenders die het toelaten en jonger dan 2 maand) moeten kunnen kijken via de Yelo-app.

Als je in de tvgids van de digicorder enkel de programma's van vandaag en morgen kan raadplegen is je digicorder niet interactief en kan je via de Yelo-app geen opnames kijken.Dan kijk je best de verbinding tussen de digicorder en de modem na.

Zie hier.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes