Beantwoorden
Stefaan4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

safespot toestel niet gevonden op router

bij de installatie van de safespot krijg ik de melding: we vinden dit toestel niet op de router. mijn router is een Netgear router, dus niet van Telenet. is daar een instelling die ik moet wijzigen?

0 Likes
9 reacties
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

safespot toestel niet gevonden op router

Om safespot te configureren dien je te zijn verbonden met de WiFi van je Telenet modem! 

0 Likes
Stefaan4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

safespot toestel niet gevonden op router

volgens de helpdesk van Telenet zou safespot ook met een andere router moeten werken. er staat nergens op de site dat je een telenetrouter moet hebben. ik ben met het thuisnetwerk verbonden.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

safespot toestel niet gevonden op router

@Stefaan4  Ik zie hier op de website staan: "Heb je besteld? Binnen de 24 uur na je bestelling wordt Safespot automatisch geïnstalleerd op je modem."

 

Ik vrees enkel dat als je een modem only hebt dat dit niet zo is. Als je een modem/router ofte HGW hebt dat sit wel zo is en dat wat ze bedoelen als je thuisnetwerk alleen dat is die direct achter die HGW zit en NIET het netwerk achter je eigen router. Want dat is een netwerk binnen een netwerk. En je router is een onderdeel van dat Thuisnetwerk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

safespot toestel niet gevonden op router

Safespot werkt ook als je achter een router zit... Ik heb thuis ook een router staan en kan safespot raadplegen en dergelijk! 

 

Enkel voor de eerste configuratie moet je met je modem zijn wifi dus op de HGW zelf verbonden zijn 😉

Stefaan4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

safespot toestel niet gevonden op router

Ik kan even niet volgen. wat betekend HGW?

O mijn modem zit toch geen Wi-Fi?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

safespot toestel niet gevonden op router

@Stefaan4  dit zal helaas niet werken lees deze regel :

Kijk na of je mobiel toestel verbonden is met je thuisnetwerk via je Telenet-modem of Wifi-booster. Ondervind je nog steeds een probleem? Neem contact op met de Klantendienst.

 

Let op: gebruik je een eigen router die niet van Telenet is? Dan zal Safespot niet werken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

safespot toestel niet gevonden op router

@Stefaan4  HGW is de afkorting van Home Gate Way.

Met andere woorden u heeft een wifi modem staan , bij de meeste is dat zo , en daar kan u dus ook draadloos mee surfen. Er zijn ook andere klanten , de kleine hoeveelheid ervan , die een enkel een modem hebben zonder wifi erin gebouwd. De nieuwe modem , Erouter genaamd , is er ook en die heeft dus ook geen draadloos gedeelte erin zitten. Dus als u 1 van die twee modems hebt gaat de safespot niet werken. Moest u een eigen router hebben die u gebruikt voor te surfen dan gaat safespot niet geinstalleerd worden op uw eigen router. U dient dus die , Home Gate Way modem te hebben als u safespot wil installeren. Dit jaar zal de safespot op alle modems van Telenet gaan werken maar dat zit nog in een testfase. Kijk via Mijn Telenet welke modem u heeft en dan weet u of het daar op zal werken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stefaan4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

safespot toestel niet gevonden op router

Bedankt voor de duidelijke info. Ik heb nog een oude modem. Telenet was hier dus niet duidelijk in zijn communicatie ook niet via de helpdesk.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

safespot toestel niet gevonden op router

@Stefaan4 

 

Als hetgeen @_XiroN zegt correct is kun je dus wel met SafeSpot werken met een eigen router,  nadat het geïnstalleerd werd via de WiFi van een HGW.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes