Beantwoorden
Ex-Netweter
 

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis

ik heb gisteren telenet gebeld omdat ik met heel veel ruis op mijn vaste telefoon zit, tring werkt maar half, en dan ook nog eens met iphone max 3 bolletjes en terwijl ik er niks mee doe zakt het dikwijls naar 1 bolletje, ze heeft er een uur mee bezig geweest kanalen wisselen enz de tring lijkt nu voorlopig terug in orde te zijn, maar meer dan 3 bolletjes krijg ik niet zelfs op 1 meter afstand van de modem heel dikwijls maar 1, is dat normaal of moet ik 5 bolletjes hebben? de gewone telefoon heeft nog altijd veel ruis, maar die is zeker 30 jaar oud, dus om te beginnen ga ik een andere kopen, ze rade mij mediamarkt aan, maar hoe weet ik of ze alle geschikt zijn voor telenet ? waarop moet ik letten, als het dan nog niet is opgelost is er meer aan de hand.

Jos

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis

Als je in een Belgische winkel koopt moet je normaal gezien geen schrik hebben dat het niet zal werken met Telenet. Koop zo'n set met 2 of 3 toestellen dan kan je overal in je huis opnemen en bellen. Elke goed elektrozaak heeft er in huis. Eer dat nu Selexion, Mediamarkt, Krefel of een ander is.

Is je huidig toestel trouwens aangesloten op de modem zelf of zit er nog ergens een doosje waar het op is aangesloten? Anders eens proberen om je toestel rechtstreeks op de modem aan te sluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis

@igvfer bedankt voor het antwoord, hij zit rechtstreeks op de modem aangesloten, hij is nog van belgakom, telenet bestond toen nog niet (belfax 150T), die draadloze sets vind ik niet slecht maar soms moet ge bv klantnr ingeven en hekje, en dan zijn ze al verder aan het klappen eer ik terug de telefoon aan men oor heb....

daarom denk ik niet draadloos te nemen, ik ben toch alleen rondlopen kan ik met de iphone doen.

die drie puntjes in plaats van 5 wat is eigenlijk normaal?

Jos

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis

@Ex-Netweter Triiing is inderdaad zeer instabiel. Sinds ik WIGO heb (onbeperkt bellen) gebruik ik het ook dan nooit meer (bel nooit internationaal). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis


@Ex-Netweter  schreef:

... die draadloze sets vind ik niet slecht maar soms moet ge bv klantnr ingeven en hekje, en dan zijn ze al verder aan het klappen eer ik terug de telefoon aan men oor heb....


Je neemt dan best een handenvrij toestel. Dat heb je zowel met vaste toestellen als met de draadloze. De meeste draadloze toestellen zijn trouwens handenvrij. Je hoeft daarom nog geen set te nemen met meer dan één toestel.  Je zet het handenvrij aan wanneer je wil, je legt het toestel neer en je blijft communiceren. Zeer handig als je iets moet noteren.
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

0 Likes
Ex-Netweter
 

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis

@m-jan20 de mevrouw heeft de kanalen aan het wisselen geweest en nu blijkt tring beter te werken, over tring waren geen meldingen geweest daarom denkt men dat het probleem enkel hier was.

Jos

0 Likes

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis

@janne_man @igvfer heb deze besteld denk dat het ok is.

Jos

 

PANASONIC Draadloze telefoon KX-TGD320NLG Mono

0 Likes

tring iphone slecht en vast toestel heel veel ruis

@janne_man @igvfer ondertussen de telefoon aangesloten, het gekraak op de lijn is weg, maar nog wel een beetje ruis maar doenbaar, de telefoon heeft zelfs een ruis onderdrukker, maar da moet ik nog uitzoeken hoe dat activeren, dat is voor een regenachtige dag.

Jos