Beantwoorden
Corporal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Sedert de voorlaatste Yelo Play update (op de iPad) komt er enkel maar geluid door de "lightning naar hdmi adapter" vanaf het moment dat de film zelf start, zowel iPad als tv geven daarbij een zwart beeld.

 

Precies of er bij de Yelo app ergens een soort "veiligheid" inschakelt en het beeld blokkeert als een film start. Anders wordt het beeld wél doorgegeven, ook bij andere programma's.

 

Enkele updates geleden was dit plots ook het geval (jaar of 2 geleden), en na een bepaalde update werkte het dan weer wél.

 

Iemand een verklaring, en bij uitbreiding, een oplossing Smiley Erg vrolijk ?

 

Alvast bedankt !

 

Niek

 

 

17 reacties
Stephane1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Smile! De 3 wijzen! Handje vol! Primeur!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

1. Hiervoor heb je een lokale WiFi router nodig. Dit lukt dus niet als je gebruik maakt van een hotspot-achtinge WiFi. (Thuis heb ik dit niet nodig, daar heb ik mijn digicorder en ook de tv is rechtstreeks op de WiFi aangesloten.)

 

2. Het is maar al te gek dat ik extra materiaal zou moeten aankopen omdat Telenet dit soort belachelijke aanpassingen doet.

Telenet kan zo elke week een nieuwe klantonvriendelijke aanpassing doen.

0 Likes
guyheylen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
π-DAY! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

Ik zit een paar weken (3a 4 weken max) in Luxemburg in mijn caravan op een camping waar geen WIFI is. ik heb daar nu TV Vlaanderen waar ik een volledig jaar voor betaal. Via 4G kan ik perfect Yelo Tv ontvangen op mijn smartphone en wou dit gewoon op TV zien.

Thuis lukt dat perfect met de cromecast maar ginder waarschijnlijk niet. ook met een kabel naar HDMI is het een flop.

Ik vrees dat het TV vlaanderen zal blijven want al dat gedoe met al dan niet ondersteunen vind ik persoonlijk maar... en ik ga hier de geslachtsdelen niet noemen maar zal het houden bij een serieuze teleurstelling.

 

tenslotte betaal ik toch voor Telenet en waarom kan ik dan die paar dagen per jaar in buitenland daar niet van genieten.Terwijl het eigenlijk perfect mogelijk is

 

Iemand Suggesties ? 

Guy
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo play > ipad > tv : zwart scherm

@guyheylen, het probleem wordt veroorzaakt doordat je op deze locatie geen WiFi netwerk hebt.

 

Je Chromecast en je mobiele apparaat waarvan je wil casten moeten beide met hetzelfde WiFi-netwerk verbonden worden, anders werkt het niet. Als je er een WiFi-netwerk zou hebben en beide toestellen zouden ermee verbonden zijn, zou je de Yelo Play inhoud perfect kunnen casten en dit overal in de EU.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.