Beantwoorden
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

yelo tv chromecast

yelo tv speelt af via chromecast, maar 'plots' (at random) gaat de chromecast over naar de 'schermbeveiling' met de natuurbeelden....iemand een idee hoe je dit uitschakelt?

vraag 2 : plots komt er een 'kruisje' met 'je kan nu niet kijken omdat je een ander tabblad bent gestart'

euh?

0 Likes
15 reacties
Kaat
Ex-Moderator
Berichten: 18
Smile! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

yelo tv chromecast

Weet iemand een antwoord op de vragen van @dedeke?

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewKaat | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

yelo tv chromecast

Heb wat gezocht maar blijkbaar kan je de schermbeveiliging (backdrop noemen ze het) niet uitschakelen.

Je kan het wel aanpassen zodat je eigen foto's getoond worden maar uitschakelen lijkt onmogelijk.

 

Waarom het bij jou op schermbeveiliging springt weet ik niet.

 

Google zegt dit zelf trouwens ook: "Let op: Backdrop kan niet worden uitgeschakeld. Als u alle aangepaste Backdrop-voorkeuren uitschakelt, worden er nog steeds afbeeldingen uit 'Aanbevolen foto's' weergegeven op uw tv wanneer de Chromecast inactief is."

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gert_vdm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Leesclubje starten?

yelo tv chromecast

Heb deze 2 problemen ook, ik heb gemerkt dat voor het probleem met de tabbladen zich meer voordoet als je digibox op het zelfde programma staat als het gene dat je op YeloTv aan het kijken bent. Nu speelt mijn tv met chromcast al klein half uurtje zonder wegvallen. Hopelijk is dit de oplossing

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo tv chromecast

@dedeke @Wheng @Gert_vdm

Het het probleem met de schermbeveiliging van Chromecast die opspringt doorgegeven aan de Yelo Play engineers begin vorige week. Ze gaven aan dat dit effectief nagekeken moest worden, dus bedankt om het te melden! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Gert_vdm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Leesclubje starten?

yelo tv chromecast

Het probleem met de tabbladen is eigenlijk het grootste probleem20181014_184012.jpg

 

 

Heb nu geprobeerd om eerst te casten voor ik een zender kies in de YeloTv app en voorlopig blijft alles spelen. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo tv chromecast

@Gert_vdm, alright! Heb ook dit eens doorgegeven om na te kijken. Bedankt alvast voor de info en voor de foto van de melding! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo tv chromecast

@dedeke @Gert_vdm, maken jullie beide gebruik van een iOS toestel om te casten naar Chromecast? Want blijkbaar is er voor iOS nog een bug waaraan er gewerkt.

 

Deze bug heeft als resultaat dat je deze melding (tabblad) te zien krijgt. Meer specifiek: wanneer je een stream gestart hebt op je iOS toestel en je deze vervolgens cast, dan stopt de stream op je iOS toestel. Na een bepaalde tijd stuurt je iOS toestel dan ook een stop voor de casted stream. En dat mag niet gebeuren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Gert_vdm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Leesclubje starten?

yelo tv chromecast

@SuzyHier gebruiken we enkel android. Normaal koos ik eerst een zender in de app, starte deze op en begon dan met casten waardoor de uitzending eerst begon op de tablet/smartphone en daarna pas via de chromecast

Deze morgen geprobeerd om eerst te casten via de homepage op de yeloapp alvorens een zender te kiezen en voorlopig heb ik de melding nog niet gekregenScreenshot_20181015-080959_Yelo Play.jpg

 

 

 

dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

yelo tv chromecast

Vooreerst bedankt voor de opvolging. Van mij is het idd een ios. iPad meer bepaald.
meest recente besturingssysteem. Stopt inderdaad met spelen (maar op youtube is dat vb ook zo). Als je cast is het normaal dat deze stopt op het toestel dacht ik?

groeten

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo tv chromecast

@dedeke, klopt! Op je toestel zelf moet het inderdaad stoppen, maar blijkbaar geeft hij die opdracht na een tijdje ook door naar je gecaste stream. 

 

@Gert_vdm, heb jouw feedback doorgegeven en na enkele testen blijkt dat ook Android dit probleem kan ondervinden.

 

Het wordt momenteel alleszins verder onderzocht. Ik zal het voor jullie opvolgen en zodra hier een permanente fix of oplossing voor gevonden is, zal ik het in deze thread delen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
MiguelDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

yelo tv chromecast

Ik heb zelfde probleem met iOS maar misschien work around gevonden. Speelt nu al 25 min stabiel.

ipv eerst naar eender te gaan en dan te casten heb ik

Stop casting

start Yelo opnieuw op

ga na tv kijken maar kies geen zender

cast nu eerst

kies zender

 

werktbbij mij

0 Likes
MiguelDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

yelo tv chromecast

Type fout. Moet zijn:

“ipv eerst naar een Zender te gaan en dan te casten heb ik:”

0 Likes
Gert_vdm
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Leesclubje starten?

yelo tv chromecast

@MiguelDB klopt, eerst casten voor je een zender kiest is voorlopig de enigste manier om te kijken zonder je de foutmelding krijgt.. sinds ik het zo doe heb ik geen problemen meer gehad

dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

yelo tv chromecast

inderdaad, hier ook ok op die manier.....

0 Likes