Beantwoorden
brentvc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Ik heb na de verhuis de oude digicorder aangesloten op mijn lg cx oled tv. Deze is via HDMI verbonden met de tv. Mijn sonos soundbar is via arc verbonden met de tv. Als ik de Apple TV via diezelfde HDMI kabel met de tv verbindt krijg ik perfect beeld en geluid. Als ik de kabel met de digicorder verbindt werkt enkel het beeld. Als ik de digicorder uittrek en opnieuw opzet krijg ik 2 sec geluid. Daarna werkt enkel het beeld.


Iemand enig idee wat er aan de hand is?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Geluid Digicorder 2100 met sonos arc

Tags (5)
0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

@brentvc  

Kan je eens kijken of je bij de instellingen van je digicorder Dolby surround uit hebt staan ? Staat deze aan dan dien je deze uit te zetten. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Er zijn wat bekende problemen met die type TV en de Sonos Arc geweest. In principe zijn die al opgelost met een paar software updates, zowel bij de TV als bij de Sonos ARC. Dus controleer of al je toestellen up to date zijn. Als je Sonos apparaten nog op 13.1 staan moet je zeker updaten naar 13.1.1 want deze versie introduceerde opnieuw zulke problemen. Gelukkig zijn die met 13.1.1 al opgelost.

 

Wat je allemaal eens kan proberen:

  • Schakel eARC uit op je TV.
  • Zet de stroom even uit op je TV, Sonos ARC en de Digicorder.
  • Zet een Groepsaudiovertraging aan (Instellingen > Systeem > Sonos Arc > Groepsaudiovertraging)

Bijkomend vraagje als de Digicorder speelt op je TV en je hebt enkel beeld, reageert de Sonos Arc dan op je volume regelingen? Zie je dan die statuslamp op je Arc reageren?

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (2)
brentvc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Ik heb met Dolby digital  op en af geprobeerd maar dit had geen effect

0 Likes
brentvc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Ik heb met Dolby digital  op en af geprobeerd maar dit had geen effect

0 Likes
brentvc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Alles up to date volgens de app,

Earc staat uit,

Alles uitgetrokken,

groepsvertraging staat aan,

Geen succes

 

als ik het volume met de Telenet afstandsbediening regel reageert de sonos niet, enkel het balkje op het beeldscherm gaat naar Max volume. Als ik dit met de lg remote doe krijg ik wel response, zelfde visuals indien ik bv Apple TV op dezelfde HDMI kabel aansluit.

 

denk je dat die nieuwe Telenet tv box beter zou werken met sonos?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

@brentvc  

Ik gebruik ook Sonos opstelling en het werkt perfect met de tv box. Maar ik had de Sonos ook met de Digicorder en dat werkte ook perfect dus ik begrijp niet wat je verkeerd doet of beter gezegd gaat.

Heb je misschien een optische kabel voor de Sonos , want die heb ik er wel tussen zitten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Ik kan alleen maar hetzelfde zeggen als @patrick37. Mijn Sonos installatie (ook ARC) werkt perfect met de TV Box. Maar voordien had ik een Digicorder en dat werkte ook perfect. Ik had in die periode wel de Sonos Beam. Maar had nooit problemen ondervonden.

 

Waar je wel eens moet opletten is of de HDMI stekkers goed insteken. Ik heb daar wel al eens problemen mee gehad dat ze op het eerste gezicht goed instaken maar dat het toch niet het geval was. Verzeker je ook nog eens dat je wel degelijk de HDMI ARC aansluiting op je TV gebruikt.

 

Tracht desnoods de TV installatie nog eens uit te voeren op je Sonos App. (Instellingen > Systeem > TV > TV-installatie)


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Stomme vraag maar heb je het geluid van Digicorder al eens verhoogd met de Telenet afstandsbediening? Als dat geluid daar uitgeschakeld is krijg je ook geen geluid via je Sonos Arc.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

@brentvc  

En ook zeker controleren dat het geluid van de tv uitgeschakeld is. Heb mijn tv ingesteld dat er helemaal geen geluid komt dus in de instellingen het geluid volledig uit. 

 

EDIT : je bent verhuisd dus de vraag is had je dit probleem ook al voor je verhuis of liep toen alles op dezelfde manier als nu aangesloten? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Een laatste tip van mij is om eventueel te kijken of je de HDCP instellingen kan wijzigen op dit type TV toestel. Kies daar dan voor 1.4 in plaats van Automatisch.

(Menu: Video > HDCP instellingen > 1.4)


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



brentvc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

Ondertussen is het opgelost, bij lg is er een instelling HDMI ultra deep color, als deze aanstaat krijg ik geen geluid. Als deze afstaat werkt alles perfect

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geluid van Digicorder via Sonos op LG OLED tv

@brentvc  

Des te beter dat het is opgelost en bedankt om deze oplossing ook te delen met ons.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.