Beantwoorden
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Hallo

 

Ik heb op 24/12/21 iphone 13 pro besteld. Ik zou deze normaal pas op 27/12 ontvangen via PostNL gezien de feestdagen. Er is algemene drukte dus ik heb rustig afgewacht. 
Op 27/12 kreeg ik de melding dat levering wordt uitgesteld naar 28/12. Hierna elke dag melding dat de levering is uitgesteld. Sinds 30/12 nu ook helemaal geen update meer en bezorgmoment onbekend. Dossier is ingediend bij Telenet en men is een onderzoek gestart bij PostNL.

 

Nu lees ik op dit forum en op internet dat dit blijkbaar vaak gebeurd. Te vaak zelfs! 
Bij de meesten klanten blijft men dus blijkbaar zeggen dat ze geduld moeten hebben en onderzoek moeten afwachten. (Ondertussen is hun herroepingsrecht verlopen).

Ik ben er zo goed als zeker van dat net als de andere mensen ik ook zal horen dat mijn pakket verloren is geraakt. 

 

Ik heb de afgelopen week verschillende keren mails heen en terug moeten sturen naar Telenet en PostNL die de verantwoordelijkheid op elkaar steken en dit bezorgt me natuurlijk extra stress! 

 

Wat kan ik het best doen?

Telenet heeft mijn geld. Ik zou een onderzoek kunnen afwachten, maar de ervaringen van anderen geven me niet al te veel hoop. Wat zijn mijn rechten? Kan ik gebruik maken van herroepingsrecht van 14 dagen (vanaf 24/12), ook al is het toestel nog niet geleverd?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord. 

Tags (1)
0 Likes
25 reacties
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Vandaag bericht gekregen van PostNL dat onderzoek is afgerond en dat het resultaat is doorgestuurd naar Telenet. 

Telenet gebeld om me het resultaat mee te delen, waarop medewerker 1 antwoord dat hij dit niet kan zien, dus doorgeschakeld naar de achterliggende verantwoordelijke dienst (medewerker 2). Medewerker 2 opent het dossier en ziet inderdaad “iets”. Ze zegt dat ze even iets moet gaan vragen, en zet me in wacht. 10min later pakt medewerker 3 op, die me vertelt dat ik bij de technische dienst ben terecht gekomen en dat deze niets kunnen doen voor mij. Ik vraag om me terug te schakelen naar de achterliggende verantwoordelijke dienst (medewerker 2). Zij vertelt dat ze me zal proberen doorschakelen. Na aantal minuten gewacht te hebben, antwoord deze mij dat de achterliggende dienst mij niet wil spreken en dat ik maar een mail moet sturen! 30min aan de lijn gehangen om dan dit te moeten horen! 

PostNL heeft alle info doorgespeeld naar Telenet en Telenet weigert me te woord te staan! Zo zijn we al 2 weken verder en wordt er informatie achtergehouden! Men zegt dat ik maar moet wachten tot zij mij contacteren, terwijl PostNL zegt dat Telenet al op de hoogte is!!


Dit is echt frustrerend!

 

 

 

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

@sunstyle89 

 

Ik zou in uw geval er mijn buik vol van hebben (je hebt alle kanalen benut, bent van het kastje naar de muur gestuurd en het gaat toch over een aanzienlijke som) en de zaak overmaken aan de ombudsdienst telecommunicaties.

 

Volg deze link om meer info hierover te lezen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Ik zou eerst een officiële klacht bij Telenet indienen. Beschrijf je probleem zo gedetailleerd mogelijk en je zal binnen de twee dagen gecontacteerd worden.

 

De klacht kan je op deze pagina indienen. Deze dienst zoekt samen met jouw naar een gepaste oplossing. Dit levert meestal het snelste resultaat. Wanneer jullie er helemaal niet samen uitkomen of nog steeds ontevreden bent over de aangeboden oplossing dan kan je inderdaad eens contact opnemen met de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



MichielV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Dag sunstyle89

 

Hoe is dit voor jou verder afgelopen?

sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Hallo

 

Goed nieuws! Heb er beetje achter gezeten en heb uiteindelijk na 3 weken mijn geld terug gekregen. 

Dure GSM’s koop ik vanaf nu niet meer online, want zoals ik hier lees raken deze bij PostNL vaak “vermist”. Alleen maar extra miserie voor de klant en uiteindelijk heb je nog altijd geen gsm.

 

 

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

@sunstyle89 

Eind goed al goed dus en fijn dat je het geld terug hebt. Nu kun je dus eentje kopen in de winkel en bespaart je een hoop gedoe als het niet aankomt of vermist is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichielV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Bedankt! Goed om weten, zit met exact dezelfde situatie. Gisteren nog eens contact met PostNl opgenomen, die geven aan dat het pakket verloren is geraakt. Ik zal straks maar nog eens bellen naar Telenet en een oplossing vragen.

 

Goed dat je je geld terug hebt gekregen!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Het kan niet genoeg benadrukt worden: zulke attractieve kleine (qua afmetingen) en dure spullen koop je best nooit online, en al zeker niet als PostNL ertussen zit voor de bezorging.

 

Is het dan echt zoveel moeite om even tot in een winkel te gaan en het daar meteen na aankoop mee te krijgen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

er zit nog altijd het prijs verschil

winkel vraagt de volle pot

natuurlijk krijg je service en daar gaat het over soms wel en soms niet

veel leveringen lopen perfect anders zou cijfer van verkoop op internet niet zo hoog zijn

natuurlijk verkoop buitenland is er niet bij gerekend zeker laatste modellen waar we te lang moeten op wachten

0 Likes
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Nee hoor, ik wou het heel graag in de winkel kopen zelfs. Het was trouwens bedoeld als cadeau. 
Ik ben paar keren naar de winkel geweest in november en december waarbij men zei dat de iphone 13 pro uit voorraad was. Ook online was deze telkens uit voorraad. Toen het dan op voorraad kwam online, heb ik het meteen besteld, en dan raakt PostNL het kwijt!

 

Maar lees hierboven nu dat een ander klant dit ook voorheeft. Dit is op een duur geen toeval meer. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Inderdaad @sunstyle89 

 

PostNL is er intussen berucht om dat er regelmatig iets "verloren" gaat. Waarschijnlijk weinig toevallig meestal kleine doch waardevolle pakketjes.

 

En wat nog erger is, dikwijls draait het uit op een welles nietes spelletje tussen "het bedrijf" dat het artikel verkoopt en PostNL die de verzending waarneemt. Zij schuiven dan de Zwarte Piet telkens naar elkaar door. Begin maar te procederen ....

 

Waarmee ik niet wil zeggen dat het nooit goed kan gaan en dat het bij andere "post" bedrijven altijd goed gaat.

 

EDIT: Verloren gaan is één zaak, maar wat nog erger is, (gelukkig de laatste tijd niet meer van gehoord) is dat het pakje wel degelijk afgeleverd is, maar dat het dure toestel er niet meer inzit... Dat is ook een periode regelmatig voorgekomen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes