Beantwoorden
BA1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Trage wifi verbinding op Samsung Galaxy S10+

Hallo,

 

Ik ben in het bezit van een samsung galaxy S10+. Ik ben enorm content van het toestel zelf, alleen ben ik niet te spreken over de wifi verbinding dat dit toestel heeft met mijn thuisnetwerk. Het toestel raakt amper aan 30Mbps download, op heel slechte dagen aan max 10Mbps. Mijn vrouw heeft een A71 en heeft een downloadsnelheid van gemiddeld meer dan 200Mbps. Het toestel is al binnen geweest ter reparatie en ze hebben dan het moederbord vervangen, helaas geen oplossing. Mijn modem staat in de garage en er zit een powerline wifi in de woonkamer. Deze slechte snelheden haal ik dus in de woonkamer op amper 4 meter van de powerline. Deze hangt wel achter het TV-meubel. 

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: verbinding wifi samsung galaxy S10+

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage wifi verbinding op Samsung Galaxy S10+

haalt de A71 deze snelheid op dezelfde plaats als gi?

maakt ze verbinding met hetzelfde WiFi AP en in dezelfde band.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage wifi verbinding op Samsung Galaxy S10+

@BA1 

Heb je Wifi op 2,4 en op 5 GHz? Hebben beiden hetzelfde SSID (één netwerk)?

Indien je het antwoord hierop twee keer ja is, zet dan één netwerk uit op mijn Telenet en geeft ze een andere naam (ik behoud de naam van 2,4 en voeg een cijfer 5 toe aan de 5 GHz).

BA1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Trage wifi verbinding op Samsung Galaxy S10+

Wanneer de optie 1 netwerk aan ligt maakt de gsm blijkbaar enkel verbinding met het 2.4ghz netwerk. Nu ik verbinding maak met het 5ghz netwerk is mijn snelheidsprobleem opgelost. 

BA1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Trage wifi verbinding op Samsung Galaxy S10+

Ja dit werd beide getest op dezelfde plaats en op hetzelfde tijdstip. Ik had niet gecontroleerd met welk ap beide gsm's waren verbonden. Maar het is ondertussen opgelost door de optie 1 netwerk uit te schakelen