Beantwoorden
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

Kan ik de Android versie 6.0 op mijn Huawei P8 Lite upgraden naar een recentere versie? Zo ja hoe doe ik dat dan want via Update in de Instellingen lukt dit alvast niet.

Met vriendelijke groeten,
Robert Vnesch

 

Titel gewijzigd door @Giverny  | Vorige titel: Upgrade Android versie 6.0 Huawei P 8Lite

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

@RobertVanesch  waarschijnlijk wordt je toestel niet meer ondersteund door de nieuwste software. Niet enkel door de ban vanuit Amerika maar ook omdat je toestel te oud gaat zijn voor ondersteuning. Je kan hier eens nalezen wat de mogelijkheden zijn want blijkbaar kan je wel een Android versie installeren. Het is niet aan te raden dus het is voor eigen risico in verband met beveiligingen en dergelijke. 

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1833365


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

Beste Patrick,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Het is me nu inderdaad duidelijk dat een upgrade best niet gedaan wordt want te veel risico's op problemen. Zal misschien toch moeten overwegen om een nieuwe smartphone aan te schaffen.

Met vriendelijke groeten,
Robert Vanesch

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

@RobertVanesch  zonder die update zal je toestel ook functioneren maar de beveiliging updates zullen niet meer komen. Eventueel eens bekijken bij Telenet in de shop hier online daar kan je al leuke toestellen vinden tegen de klantenprijs met een mooie korting. 

 

https://toestellen.telenet.be/


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

@patrick37 Dank je wel voor de tip. Ga zeker eens kijken bij Telenet shop.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

De ondersteuning zal zoals gezegd stopgezet zijn. Nu, je hoeft niet per se dadelijk op zoek naar een nieuw (duur) toestel. Je zou ook een alternatief open source OS kunnen installeren, bijvoorbeeld:

 

https://itsfoss.com/open-source-alternatives-android/

 

Lijkt me wel geen sinecure en er is altijd het risico dat het mislukt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

Bedankt voor de suggestie maar denk toch niet dat ik me daar ga aan wagen. Zal het nog wel een tijdje doen met mijn P8 Lite of toch maar nieuwe kopen, ik zie wel. Toch bedankt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

een toestel rooten zoals ze dat zeggen en andere software (lees nieuwere android op zetten) geeft ook zijn nadelen, als je uw toestel wilt laten herstellen in de winkel nemen ze het niet aan als die geroot is en kunnen ze deze niet naar de fabriek van het merk terug sturen, 

zo toestelletjes zijn altijd leuk dan om mee te testen ofzo, weet wel als je zo een geroot toestel hebt je geen apps meer kan installeren van bv Yello en telenet tv enzo of andere apps.

 

heb ook zo eens een samsung toestel gehad dat ik had geroot, en heb deze gelukkig nog kunnen terug zetten naar de originele samsung firmware en software wat ik ergens online vond en zo was die niet meer geroot en kon ik weer alles doen zoals die was gekocht en dan nog in de winkel aangenomen als originele versie en omruilactie nog gekregen ook nog erbovenop.

veel geluk gehad dus, ze zagen het zelf niet.

wil maar zeggen, let er mee op om dit te doen, je bent soms beter met een nieuwer toestel dan deze te rooten en andere android op te zetten.

 

heb nog een tablet dat geroot is van samsung en die is daarom niet veel beter dan het origineel, je hebt wel niet al die onnodige samsung apps er op dat toch nooit wordt gebruikt, en zo spaar je ruimte op je opstart schijf in je gsm of tablet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Upgrade beschikbaar voor Android 6.0 Huawei P8 Lite?

Indien je weet wat je koopt en weet wat je doet (en hoe) is root-en (en stock de-bloat-en) onschadelijk, handig en reversibel. Men kan een zeker aantal Android smartphones unlocken en terug locken. Wat is dan het probleem nadat je terug stock vendor firmware installeert? wel: Samsung, bijvoorbeeld, zal hier (terecht en enkel voor sommige modellen) een stevig stokje voor steken want: ze maken smartphones die in beschermde bedrijf omgeving massaal veilig gebruikt moeten worden (en een irreversibele bit geeft aan dat de smartphone ooit unlocked was). Het argument nochtans dat een root-ed Android smartphone bepaalde applicaties niet kan draaien was/is engszins correct, maar, inmiddels, ook achterhaald want: Magiks root laat fake un-root toe per app en alle apps (ook Yello en bank apps) werken alsnog zo root-ed. Verder: ik heb (kreeg ooit meerbepaald) een enorm krachtige Sony Tablet Z2 LTE (castor) met Android 4, welnu, dankzij root en custom ROM draait die nu +/- AOSP (Google's android open source project) Android 10 (security patch Aug 2020). Voor latere (+8) Android is er generieke Treble AOSP system GSI welke een toestel (dat zich laat unlock-en) up to date houdt (vanwege scheiding system en vendor partitie). En, sommige seamless update A/B phones (zoals mijn, ook al vrij oude, Xiaomi Mi A1) maken switchen tussen twee versies mogelijk. Op die smartphone kan men reeds Android 11 draaien in (official Google of custom) Treble AOSP system GSI terwijl het (chapeau Xiaomi!) Android One commitment braaf correct 3 major upgrades en bijna 4 jaar security patches gaf (maar, vanwege leeftijd en afspraak, dus enkel t.e.m. Android 9 en security patch July 2020). Het allerleukste nochtans is: men kan die AOSP system GSIs upgrades gewoon zelf maken (en naar believen aanpassen)! Chapeau Google voor correct open source commitment.

 

Om maar te zeggen: Android ugraden is een relatief begrip (en misschien een kunst).

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes