Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

Hallo, ik zou me willen een

VistronDVB-C radio ontvanger VDR 210

aanschaffen DAB+ radio dus. Maar vindt huer nergens niets over terug. Zijn er al mensen die deze hebben aangeschaft en zoja wat zijn hun bevindingen.

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@snap1704 

Lukt het hier niet?

https://toestellen.telenet.be/dvb-c-radio-tuner-vdr-210.html


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@snap1704: Dit toestel heeft géén DAB+ ondersteuning. Je distributiekabel gaat vanuit de muur gewoon in de DVB-C tuner. Deze laatste moet je dan verbinden met bijvoorbeeld een tulpkabel aan je versterker. (simpel uitgelegd) Tenzij je geen DAB+ radio zoekt? Maar dit kan ik wel uit je post afleiden. Dus mogelijks is dit toestel niet wat je zoekt.

 

@all: corrigeer mij indien ik verkeerd ben aub.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

Ah ok, verkeerd van mij dan, ik dacht dat dit toestel DAB+ ondersteunde, toevallig een oplossing voor op mijn systeem op aan te sluiten, is een kenwood RV-7000 ?

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

Had ik gezien maar wilde ervaringen weten van leden die deze al hadden, maar ondersteund geen DAB+ hoor ik nu

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@snap1704 je kan kiezen voor deze radio dat telenet aanbied, dan kan je alle radio's ontvangen dat telenet gratis aanbied en met elke DVB-C tuner ontvanger kan ontvangen, bv op je tv.

wil je DAB+ ontvangen dan moet je eerder kijken naar toestellen met DAB+ op en/of misschien een internet radio optie en/of misschien ook nog een FM optie op, 

je kan kiezen wat je wilt, er is heel veel aanbod.

als je een DAB+ radio zoekt kies dan ene met bv een koptelefoon uitgang zodat je een kabel kan aansluiten dat gaat van een mini pinnetje zoals van een kopetelefoon naar cinch (tulp) wit rood aansluiting voor op je versterker.

die optie ook bekijken als je kiest voor DAB+/Internet radio optie en/of FM optie.

keuze genoeg 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

ok dank je voor de duidelijke uitleg, nu weet ik waar ik allemaal rekening mee moet houden. Ik veronderstel dat de verbinding met mijn huidige receiver ook kan gebeuren digitaal dus met een optical digital stekkertje ?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@snap1704 als het toestel dit ondersteund dat je zou kopen kan dit via optical digital stekkertje.

ook eens bekijken dan, heb een DAB+/FM/internet radio/spotify toestel met koptelefoon uitgang op zodat ik dit via zo wit rode kabeltje kan aansluiten op versterker en werkt al 4 jaar perfect.

maar weet niet vanbuiten of deze ook zo een digitale uitgang heeft, zou dit moeten opzoeken.

er is zoveel aanbod beschikbaar dat je soms het bos door de bomen niet ziet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

Welja dat is nu juist het probleem, er is zoveel aanbod dat ik gewoon niet weet welk te kopen. Moet wel een beetje degelijk zijn natuurlijk. Mijn receiver ben ik heel content over qua geluid en aansluitingen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@snap1704 de vraag is wat wil je allemaal op je toestel ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

Oh simpel eigenlijk, dat ik de fm zenders, die toch gaan verdwijnen volgend jaar kan inwisselen met een DAB+ zender, simpel gezegd. Dus een toestel dat dab+ zenders uitzend en dat ik kan aansluiten op mijn kenwood receiver. Dat is het belangrijkste, als er daar nog een paar extra's bijkomen is dat meegenomen, maar niet noodzakelijk zeg maar.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@snap1704 ok ga eens bekijken naar iets dat digitale aansluiting heeft en/of koptelefoon aansluiting zodat je toch nog via dat mini aansluiting naar wit rood kabeltjes kan gaan want weet niet of er DAB+ ontvangers bestaan met digitale aansluiting.

ga het eens opzoeken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@snap1704 

DAB+ moet zijn signaal krijgen langs een antenne. Je kan een DAB+ radio niet aansluiten aan de kabel.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

@janne_man ik hoop dat dit al duidelijk was anders goeie opmerking 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand ervaring met de Vistron VDR-210 radio ontvanger?

Zo ver was ik al mee, dat dab+ zijn signaal haalt via antenne en niet via de kabel. Heb ook gelezen dat het zoeken naar radiostations iets moeilijker is, dus dat de antenne goed moet geplaatst worden. Moeilijker dan bij fm zenders blijkbaar.

0 Likes