Beantwoorden
Tempo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe DHCP van witte Telenet modem uitlezen?

Hoe kan ik de DCHP van mijn nieuw (wit) telenetmodem uitlezen om te weten welk ip nummer aan welk toestel is gekoppeld?

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DHCP van witte Telenet modem uitlezen?

Normaal gezien moet je via "Mijn Telenet" inloggen. Op het waterblauwe vakje met "mijn netwerk" klikken, vervolgens onder de tekening van je modem klik je op modemdetails en helemaal onderaan (beetje scrollen) zie je aangesloten gebruikers en daar klik je op.

De DHCP range van Telenet is standaard 192.168.0.100 tot 254.

Je kan eigen vaste IP's instellen, op je toestellen, in de range 192.168.0.2 tot 192.168.0.99.

Je kan geen toewijzing doen in de HGW via mac adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tempo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe DHCP van witte Telenet modem uitlezen?

Ik had el een vermoeden dat het zo ongeveer in elkaar zat. Probleem is dat het nieuwe witte modem 2 weken geleden geplaatst is en dat ik nog altijd niet langs Mijn Telenet in het moden kan, niet voor settings, niet om het protaal voor mijn klanten aan te maken. En tevens kan ik ook mijn mailboxen niet beheren. Na verschillende telefoons en mails is er nog niets opgelost. Krijg altijd maar de melding dat de IT dienst er mee bezig is.

En ik heb de IP nummers nodig, want de modules van de domotica in de zaak staan aangesloten op de router van het modem. Resultaat: geen verwarming of verlichting te regelen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe DHCP van witte Telenet modem uitlezen?

Ik vermoed dat je een windows PC hebt? Aangesloten op hetzelfde netwerk? Download Advanced IP Scanner en installeer dit op de computer en je zal er alle aangesloten IP adressen mee vinden.

https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Op dezelfde site vind je Advanced Port scanner. Kan je voor elk IP adres uitzoeken welke je open poorten zijn.

Een goede raad. Eens je toestellen gevonden geef ze een vast IP adres in de range 192.168.0.2 tot 99.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes