Beantwoorden
dokwerker44
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Netjes!

Gebruik WIFI extender met Homespot

Is het mogelijk een  "wifi extender" te gebruiken met de  VOO-HOMESPOT (of TELENET-Homespot ?)

Ik heb een Netgear EX6100 Wifi Range Extender,  maar tot nu toe heb ik geen goede configuratie gevonden om de WIFI extender te gebruiken. Ik ben klant bij telenet maar zou het WIFI signaal in een andere kamer willen gebruiken en dus versterken.

Dank bij voorbaat.

0 Likes
12 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik WIFI extender met Homespot

Het is reeds door vele anderen geschreven en ik kan het uit eigen ervaring bevestigen:

 

Een Range Extender is echt het laatste wat je wil doen, probeer steeds een kabel te trekken vanaf je modem en dan een A(cces) P(oint) te plaatsen in de gewenste locatie of gebruik Homeplugs (met WiFi)via het electriciteitsnetwerk. De resultaten van een RE zijn echt waar zeer bedroevend.

 

Een Homespot gebruiken zoals je aangeeft zou moeten werken, op voorwaarde dat bron en doel ruimte op dezelfde fase van uw E-netwerk zitten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dokwerker44
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Netjes!

Gebruik WIFI extender met Homespot

Bedankt voor uw antwoord, maar een kabel trekken is niet mogelijk in mijn geval. Maar wat bedoel je met "dat bron en doel ruimte op dezelfde fase van uw E-netwerk zitten." ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik WIFI extender met Homespot

Een electriciteitsaansluiting kan mono faze of tri faze zijn. Een hoofdaansluiting die de drie fazen heeft kan dan ook verschillende subnetwerken hebben die elk een andere faze hebben. 

 

Voor een homeplug om te werken moeten zowel source als target op dezelfde faze zitten, anders werkt het niet. Het komt erop neer dat iedere faze zijn eigen netwerk heeft en niet met de andere fazen verbonden is, om het eenvoudig uit te leggen.

 

Als de hoofdaansluiting is uw huis slechts mono faze is, zou er geen probleem mogen zijn.

 

Tri faze wordt ook wel eens "drijfkracht" genoemd. Het is ook enkel nodig om zware verbruikers aan te sluiten. De meeste gewone gezinswoningen hebben dat dus niet. maar het is dus wel een mogelijke oorzaak van het niet werken van homeplugs.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dokwerker44
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Netjes!

Gebruik WIFI extender met Homespot

Maar ik lees op verschillende forums dat een open kanaal niet te versterken is (of is er een manier om dat te omzeilen) :

 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/WiFree-signaal-versterken-met-een-repeater/td-p/11223

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik WIFI extender met Homespot

Wat bedoel je met een open kanaal is niet te versterken? Weet je hoe een homeplug werkt? verwar je misschien met een range extender?

 

Een homeplug werkt in wezen hetzelfde als een acces point, met dat verschil dat een acces point over een UTP kabel werkt en een homeplug over het elektriciteitsnet. En beide bestaan zowel met als zonder wifi.

 

Een range extender is een ander verhaal. Die werkt zonder kabel verbinding (van gelijk welke aard) maar pikt een wifi signaal op (dat dus niet TE zwak mag zijn) en stuurt dat versterkt opnieuw uit. Mooie theorie maar in de praktijk vrij waardeloos, neem dat maar van mij aan.

 

EDIT: ik zie net in uw antwoord dat ge een link hebt bijgevoegd naar een artikel over een repeater. Een repeater is een ander woord voor een range extender. Zie mijn mening over deze dingen hierboven ....

 

EDIT 2: mijne nikkel valt nu pas als ik uw originele vraag terug lees : het is uw bedoeling om een homespot of een wifree ergens anders te ontvangen, nu snap ik uw vraag pas goed. En helaas moet ik u daarop antwoorden: dat is niet mogelijk. Alles wat ik hierboven neerpende is bedoeld voor een signaal dat bij u op een modem/router binnenkomt. Een wireless signaal van iemand anders opvangen en doorsturen, dat gaat niet lukken.Gefrustreerde smileySmiley Verdrietig


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dokwerker44
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Netjes!

Gebruik WIFI extender met Homespot

Het gaat om een range extender niet om een homeplug ! Weet je soms of die bruikbaar zijn voor Wifree (wifree, hotspot , FON, belgacom fon, ...)? Volgens sommige gebruikers zijn open netwerken niet te versterken. Mogelijks kan een WIFI USB adapter ook een oplossing zijn om mijn (oude) laptop een beter signaal te geven ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik WIFI extender met Homespot

Zie mijn EDIT 2 hierboven. Hetgeen jij wil doen gaat niet lukken omdat een range extender moet geconfigureerd worden gebaseerd op het originele signaal. Vermits jij dat signaal niet beheert kun je dat dus niet doen.

 

De ontvangst van uw laptop verbeteren is daarentegen wel een mogelijke optie. Er zijn usb adapters met een lange draad die ge dus bvb uit het raam kan plaatsen om blokkage door muren te verminderen. Ik wens u veel succes in ieder geval, het experimenteren zou wel de moeite waard kunnen zijn. Een andere optie is er volgens mij niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gebruik WIFI extender met Homespot

Telenet wifree en telenet homespot kan je volgens mij niet uitbreiden.

In uw eigen WiFi krijg je adressen 192.168.0.xx en met wifree een 10.XX.XX.XX iP adres, Dus een totaal ander netwerk. Ik denk ook dat je dan in een tunnel (vpn) beland naar een telenet server die deze verbinding beheert.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dokwerker44
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Netjes!

Gebruik WIFI extender met Homespot

Bij connecteren met hotspot gebruik je dus automatisch VPN ? Is het mogelijk dat bij gebruik van een eigen VPN op uw computer (vb. Cyberghost) het wel mogelijk is om een extender/repeater te gebruiken ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik WIFI extender met Homespot

@dokwerker44 Ik denk dat het er weinig toe doet wat je allemaal op uw eigen PC configureert, een WiFree of een Homespot kun je niet repeaten. Om de simpele reden dat je het basissignaal niet zelf beheert.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jeffie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Gebruik WIFI extender met Homespot

ik dacht van wel via DD-wrt 😉 moet je maar even googlen

=> wel nog geen oplossing gevonden op de onderbrekingen

0 Likes
Depanne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Gebruik WIFI extender met Homespot

Ik lees overal dat het niet mogelijk is een homespot te versterken ,ik doe het al een tijdje.

Ik heb een  wifi router met WISP mode(+/-25€) welke ik aan zee gebruikte op een Proximusfon  homespot.

De router wordt ingesteld op de WISP mode waar men een lijst van bereikbare wifi 's krijgt ,daar zijn dus ook homespots bij(Proximus,Telenet)je kiest deze uit welke je wil en als alles goed is kan je verder.Je logt daarna in met uw apparaat op de router welke je zelf evt een naam en PW  gegeven hebt en je vind de versterkte homespot  soms krijg je dan een melding dat je moet inloggen met je provider gegevens ,of komt het aanmeldingsscherm als men probeert op internet te gaan.De proximusfon homespot is sinds 1jan2019 niet meer bereikbaar daar ze geen deel meer uitmaken van Fon

 

0 Likes