Beantwoorden
Elinedr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Hallo

 

sinds vorige week hebben we een nieuwe modem Telenet. De installatie verliep niet vlekkeloos, er waren 2 netwerken gecreeerd, ondertussen, na 1 dag zonder internet, werkt het internet terug. Echter geraken zowel mijn man als ik niet meer op de VPN verbinding van het werk. Ook valt het WiFi signaal heel vaak weg op 1 van de apparaten. Heel jammer als je het duurste internetabonnement hebt en je kan thuiswerken…

Graag uw feedback hieromtrent. De klantendienst heeft helaas geen antwoord.’’

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Nieuwe modem Telenet

0 Likes
20 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

De prijs van je internetabonnement is niet relevant. Je betaalt de winstmarge van je provider, de reële kost ligt veel lager. Providers die onbeperkt internet aanbieden voor 35 euro/maand maken ook (een beetje) winst.

Je zal de VPN-verbinding wellicht opnieuw moeten configureren. Misschien Telenet Safesurf uitschakelen. Zonder details over het type VPN-verbinding, kan ik weinig concreet advies geven.

Wifi hou je beter in eigen beheer met een eigen Wifi-toegangspunt.
Voor thuiswerk (met VPN) zou ik sowieso een eigen router aanraden waarbij je een CV8560E-modem bij Telenet vraagt die in bridge-modus jouw eigen router een publiek IP-adres kan aanbieden.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Graag zou ik voorstellen dat vraagstellers over VPN verbindingen in hun vraag vemelden of het over een uitgaande verbinding is of een inkomende.

Uitgaande: Is van bij U thuis via een VPN server of naar een VPN server van het bedrijf waarvoor je werkt.

Inkomend: U hebt zelf een VPN server geïnstalleerd en uzelf of klanten of medewerkers maken van ergens ter wereld een verbinding naar die server en uw netwerk.

Dat zijn nu eenmaal 2 verschillende benaderingen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elinedr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Nochtans was er bij mijn oude modem van Telenet nooit een probleem. Dus mij lijkt het hier wel echt aan de nieuwe modem te liggen.

Als ik een resem doe via de resetknop van de modem, dan wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, als ik hem dan opnieuw installeer, neemt hij dan gewoon weer mijn huidig netwerk adres over, of wordt dit dan mee gereset?

0 Likes
Elinedr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Het gaat over een uitgaande VPN verbinding. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Ja, Telenet geeft je meer dan een modem, het is een Wifi-homegateway die jouw volledige thuisnetwerk "beheert".
Dus als er daarmee iets misgaat, heb je mogelijks problemen met verschillende toestellen en toepassingen.

Mogelijks krijgen je toestellen een ander netwerkadres (IP-adres) bij een reset van de Telenet-modem. Je kan de IP-adressen van je toestellen controleren bij de instellingen op "Mijn Telenet".
Wanneer je vroeger een vast IP-adres voor een bepaalde toepassing hebt gebruikt, heb je door de modemwissel vandaag mogelijks een ander IP-adres.

Als bepaalde toestellen geen verbinding hebben, doorloop je best de handleiding van dat toestel.
Bijvoorbeeld voor Windows: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/oplossen-van-problemen-met-de-wi-fi-verbinding-in-window...

Op een smartphone kan je met de functie "Netwerk vergeten" ook de Telenet-Wifi wissen en opnieuw instellen.

Ik vermoed dat je de VPN-verbinding ook opnieuw zult moeten configureren.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

@Elinedr ik heb enkele vragen voor jou om een juist antwoord te kunnen geven.

1. Heeft deze VPN voordien wel gewerkt op jullie wifi? 

2. Gebruiken jullie een eigen router om wifi te hebben ? Ik vermoed van wel

3. Welke Router van telenet is dit ? Een e-router of een andere ? Die vraag stel ik omdat je bridging of modem zou moeten hebben als je uw eigen router gebruikt achter een Telenet router.

Uitgaande dat  je uw eigen router gebruikt achter de bestaande router van Telenet. Hierdoor heb je een dubbele NAT

VPN heeft dat niet zo graag die dubbele NAT en zal dan niet verbinden of regelmatig de connectie verliezen. 

Kan je kort uitleggen wat uw opstelling is thuis zodat we je hiermee kunnen verderhelpen ?

Liefst de type toestellen ook meegeven. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Een uitgaande VPN verbinding heeft geen last van dubbele NAT.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elinedr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

1. De VPN verbinding heeft steeds gewerkt met de oude modem

2. ik vermoed dat we alleen het volgende hebben qua modem - model CH8568LG

3. boven werken we ook nog met een acces point - model AP7465CE-TN

heb je hier voldoende info mee?

0 Likes
Elinedr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

ook via de PlayStation is het niet meer mogelijk verbinding te maken  

 

3EE4AB95-A389-447D-AB2A-19D85B1B1330.jpeg

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

@igvfer SSL VPN zal inderdaad werken maar IPSEC VPN durft wel eens niet juist connecteren.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elinedr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Is het een optie de mode volledig te resetten via de effectieve resetknop? Opdat ik hem opnieuw kan installeren, kan ik dan mijn oorspronkelijke instellingen zoals mijn netwerkadres behouden? Of krijg ik dan volledig nieuw netwerk?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

@Elinedr Als je zegt dat de wifi regelmatig zijn connectie verliest kan het zijn dat de vpn geen stabiele connectie kan maken en dus ook niet zal connecteren. 

Probeer eens de vpn te gebruiken van uw modem/router en schakel je access point even uit. Zie dan nog eens of je connectie kan maken. Zie wel dat je op een plaatst staat waar je goede verbinding hebt. 

Als je zeker bent dat er geen andere toestellen wifi uitsturen kan je dit proberen. Moest het niet gaan, stuur me maar een pm, dan help ik je wel verder.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefDes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Dit bericht enkel om te melden dat ook wij sinds maandag een nieuwe modem van Telenet hebben en precies sinds die vervanging dezelfde problemen ondervinden. Zowel mijn vrouw als ikzelf werken (af en toe) van thuis uit en beiden hebben we grote problemen met onmogelijk te verbinden via VPN, erg traag verversende websites, vastlopende outlook, ... Zowel  de IT-afdelingen van onze respectievelijke bedrijven als de Telenet helpdesk (vele uren aan verloren) kunnen niet helpen. Ik begin te vermoeden dat dit toch een gekend probleem moet zijn.

0 Likes