Beantwoorden
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

Beste netweter,

Ik heb een wifi-printer die ik via wifi kan bereiken op al mijn toestellen (tablet, gsm, laptop, pc).

Deze printer moet ik enkel aanzetten en hij is bereikbaar. Ik heb wel het paswoord van mijn wifi moeten instellen in de printer.

Mijn vraag is, bestaan er ook externe harde schijven die op dezelfde manier werken. Ik bedoel hiermee zijn er externe harde schijven (met eigen stroomvoorziening) die je kan koppelen aan je wifi (zonder kabel) en dat ik bvb mijn tablet kan koppelen aan de harde schijf als deze natuurlijk aanstaat.

Hopelijk is de vraag duidelijk voor jullie.

Dank bij voorbaat voor je advies.

Groetjes, Andy

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Harddisk via wifi bereiken

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

@Andylucky  

En waarom koop je dan geen NAS die je ook kan koppelen aan je wifi ? Deze heeft ook een eigen stroomvoorziening en kan je ook op elk apparaat benaderen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

Bedankt voor je snelle reactie Patrick.
Kan je een NAS draadloos verbinden met je wifi ?

Moet die niet constant aan staan ?

Het is namelijk de bedoeling om als ik bestanden die erop staan moet bereiken het voldoende is van de harde schijf/NAS aan te zetten en dat deze bestanden beschikbaar zijn op verschillende platforms (pc, laptop, tablet, etc...) via wifi.

Groetjes, Andy

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

@Andylucky  

Ik heb een NAS staan van Synology. Deze staat constant in rust maar als ik die gebruik zal deze aangaan. Heb die nu met de kabel verbonden maar ik kan die ook draadloos gebruiken.

Zo kan ik op afstand , dus ook op verplaatsing , altijd mijn bestanden raadplegen. Thuis kan ik die bereiken via wifi want de gsm en tablet zijn op wifi dus geen probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

Nogmaals bedankt Patrick.
Ik ga eens kijken naar een NAS en indien niet 'te' duur dan overwegen om aan te schaffen.

Groetjes, Andy

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

@Andylucky  Je verbindt uw NAS altijd beter met kabel, zoals alle vaste toestellen trouwens. Je kan die tenslotte perfect in dezelfde ruimte zetten waar je uw router hebt staan. Je moet daar eigenlijk niet meer aankomen, de bediening doe je via uw PC of laptop die eender waar in huis via draadloos in uw netwerk is verbonden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

Bedankt voor feedback Ignace maar in dezelfde ruimte als router is niet aan te raden. Ruimte bevat tevens boiler, wasmachine, droogkast, etc ...

Niet erg bevorderlijk daarom dacht ik aan koppeling via wifi.

 

Groetjes, Andy

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

@Andylucky  Het probleem met dergelijke dingen via Wifi is dat je altijd minstens 2 keer een wifiverbinding maakt. Eerst van uw toestel naar het AP (wifi router) en dan van het AP (wifi router) naar uw NAS. Dat zijn 2 mogelijke probleemverbindingen. Als je uw NAS bedraad aansluit op uw netwerk dan mag die bij wijze van spreken op 100m afstand staan want je hebt maar 1 Wifi verbinding meer die binnen de grenzen moet vallen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je externe harde schijf ook via wifi bereiken?

Bedankt Ignace.

Misschien toch overwegen of verbinding met draad toch een mogelijkheid kan zijn.

Grtjs, Andy

0 Likes