Beantwoorden
Thuwie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe Mesh WiFi Linksys Velop installeren?

Hallo 

 

ik wil graag de mesh WiFi set van linksys velop gebruiken. Moet ik deze op de wan poort aansluiten en dan de velop router laten zijn. Of beter gewoon op een lan poort en WiFi van Telenet uitzetten en velop het WiFi signaal laten uitsturen ? 

alvast bedankt. 

 

Titel gewijzigd door Lieselot91(mod) | Vorige titel: Mesh WiFi linksys velop

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Mesh WiFi Linksys Velop installeren?

@Thuwie  zelf heb ik ook de Mesh van Velop geinstalleerd. Ik heb in de tijd de Velop aangesloten achter een switch en heb het dan zo geconfigureerd dat de 'eerste' Velop torentje de router is. Deze stuurt volledig alles aan naar de andere torentjes. Heb toen de Wifi van de modem uitgezet omdat de dekking overal heel goed is dus heb ik de wifi van de modem niet nodig. Nu heb ik zelf de nieuwe Docsis 3.1 E-router , de nieuwe modem van Telenet zonder Wifi. Het werkt perfect zo op deze manier.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe Mesh WiFi Linksys Velop installeren?

@Thuwie   Je kan beide kiezen afhankelijk of je de bijkomende functies van de router wil behouden of niet.  De Telenet Wifi uitschakelen is geen noodzaak als je kunt leven met 2 naast elkaar werkende netwerken.

Je maximale nut haal je als je het basisstation centraler in je huis opstelt. Net naast de Telenet router heeft niet veel zin. En.... je zorgt er voor zorgt dat de opstelling in driehoek gebeurt. Dus minstens een basisstation en  2 satelieten. A moet B en C zien, B moet A en C zien enz. Anders heb je enkel een betere repeater. Wat ze in feite zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thuwie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe Mesh WiFi Linksys Velop installeren?

@igvfer @patrick37 
Ok , bedankt voor de snelle reactie en hulp!

ik ga het zo eens testen

0 Likes
Thuwie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe Mesh WiFi Linksys Velop installeren?

@patrick37 

 

Patrick ,

nog een kort vraagje. 
Die switch hing gewoon op een willekeurige lan poort van de Telenet router ?  

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Mesh WiFi Linksys Velop installeren?

@Thuwie 

 

Yep, die switch mag je aan gelijk welke LAN poort van de router hangen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Mesh WiFi Linksys Velop installeren?

@Thuwie  inderdaad de switch achter een willekeurige poort geen probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes