Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik krijg de instellingen voor het netwerk wi-free niet goed op mijn gsm. Er zouden certificaten moeten gebruikt worden en een domeinnaam ingevuld worden, maar bij ca certificaten kan ik enkel (niet opgegeven) kiezen. Ook kan ik nergens een domeinnaam invullen. Ook niet onder geavanceerde instellingen. Hoe komt dit? De rest (tlls, enz is correct ingevuld) thuis kan ik verbinden met wi-free, buitenshuis niet (krijg dan melding "toegang tot het netwerk ontzegd". Mijn phone werkt op Android 5.1 Lolipop.

 

We betalen altijd maar meer, er wordt van alles aan het netwerk verbeterd, krijgen enkel voorstellen om duurdere pakketten aan te kopen nooit kortingen of cadeautjes maar daarentegen gaan we er eerder op achteruit dan vooruit.

0 Likes
83 reacties
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Intussen heb ik nog eens contact opgenomen met Telenet via mail in vorm van klacht.

Ik kreeg een mail terug dat er een dossier zal opgemaakt worden, dat het inderdaad de bedoeling is dat de "dienst" Wi-Free werkt.

Ook hebben ze hun excuses aangeboden voor de verkeerde informatie die me medegedeeld werd door de persoon van de klantendienst : Wi-Free zou namelijk niet verdwijnen.

Dus dat is al goed nieuws en voor de oplossing (die hopelijk zal volgen) is het nog wat afwachten.

0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik kan perfect inloggen op wi.free zonder certificaat op te geven... 

Gebruik wel een PIDlogin. 

 

Ook via AKA lukt het mij perfect maar ik heb wel een Telenet sim 😜

Screenshot_20191123_201746_com.android.settings.jpg

 

 

Ik heb wel niet alle pagina's van deze post na gelezen dus mocht dit irrelevant zijn, alvast excuses 😉

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@_XiroN  wat is een pid log-in?

Zelfde gegevens om in te loggen bij mijn Telenet?

Dat werkt bij mij enkel om in te loggen van thuis uit.

0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Vroeger had je de internet login (letter+cijfers) of de Telenet login (zelf gekozen nickname) ... 

 

Tegenwoordig moet je voor je Wigo gebruiksklaar te maken een PID aanmaken (Personal ID) aan de hand van je email, hoeft zelfs geen @Telenet te zijn btw!

 

Ik kan thuis amper verbinden met wi.free geeft dan verbonden, geen internet... 

Wat normaal is maar als ik in de straat ga staan lukt het mij perfect met de instellingen uit mijn screenshot, dus zonder een certificaat of domein aan te geven 😉

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@_XiroN  nog nooit gehoord van deze en ook nog niet nodig gehad. Jouw toestel haalt vast ook de gegevens van jouw Telenet sim-kaart. Die heb ik niet zoals ik eerder vernoemde in mijn topic.

0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Maak er eentje aan hé 😉

 

Bij het inlogscherm van mijn Telenet klikken op 'nog geen login' en de procedure doorlopen... 

Op die manier worden ook alle voorgaande toegangen opnieuw gekoppeld aan de nieuwe Login! 

 

Via de AKA procedure idd via mijn sim!

 

Maar zoals in mijn screenshot natuurlijk niet... Net getest zonder simkaart op toestel van mijn dochter (heeft nog nooit een Telenet sim in gezeten) en werkt ook prima 😏

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@_XiroN  Dan heb ik deze toch al...het klonk als iets nieuw omdat je het had over vroeger en nu. Maar om op mijn Telenet in te loggen heb ik al meer dan 10 jaar een log in. Zoals ik eerder in mijn topic vernoemde geef ik die ook in bij de ttls verbinding....

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Één id voor alle diensten vind ik trouwens ook niet veilig. En waarom zou het met de nieuwe log in werken en de oude niet.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Instellen netwerk wi-free lukt niet


@Friend  schreef:

... En waarom zou het met de nieuwe log in werken en de oude niet.


@Friend dit kan het geval zijn wanneer je als klant overstapt naar WIGO en een PID moet (persoonlijke login) gebruiken. Vanaf dan werken je oude Telenet logins niet meer. Je internet login (bv. ab12345) zal wel nog werken, al is het wel aan te raden om vanaf dan je PID te gebruiken voor alles, dus ook voor Wi-Free. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Je emailadres(@telenet) is onrechtstreeks verbonden aan je internetlogin maar daarom nog geen PID... En werkt daarom vermoedelijk niet voor Wi.Free!

 

Omdat de nieuwe Login methodes gebaseerd op een PID/email opnieuw geoptimaliseerd worden tijdens het aanmaken, zodat je kan inloggen op alle Telenet platformen, zou ik er vanuit durven gaan dat als je een zou aanmaken dit wel zou kunnen werken 😜

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@_XiroN  @Suzy 

Het probleem ligt daar niet aan, van thuis uit verbind ik probleemloos met Wi-Free.

Zelfde log in dat ik gebruikte met de app (om met wi-free te verbinden) en met Telenet Homespot.

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik heb een Wigo S, geen Wigo. Voor terugkijk tv wordt daar onderscheid in gemaakt (geen recht op terugkijk tv met Wigo S), dus voor de rest ook dan.

Toch geprobeerd om PID aan te maken : eerst via smartphone = opgegeven website Telenet is tergend traag om te laden. Dan via PC = tot 2x toe krijg ik de melding "We kunnen je vraag momenteel niet verwerken. Probeer het later opnieuw. Als het probleem blijft duren, vragen we je om onze klantendienst te contacteren."

 

Ik geef het op wat dat PID betreft. Het gaat wel om thuis te verbinden en een paar maanden geleden ging het ook met de app. Dus daaraan zal het niet liggen.

 

Ondertussen nog steeds geen verdere info gekregen van de klantendienst.

Ik kreeg dus die mail vorige week dat er een dossier zou opgemaakt worden, wel hadden ze nog een paar gegevens nodig (o.a. datum+uur dat ik verbind met Wi-Free). Deze heb ik doorgegeven en wacht nu nog steeds op antwoord.

Er stond wel in de mail dat ik ook kon bellen maar ik heb geen zin om medewerker 124 aan de lijn te krijgen en alles terug van op 0 te moeten uitleggen om, net als de vorige keer, uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik iemand aan de lijn had die er niets van snapt en verkeerde informatie doorgeeft.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend als je WIGO S klant bent, is het voor je exact hetzelfde en moet je een PID (persoonlijke login) gebruiken. Ik zou deze dan toch nog eens opnieuw proberen aanmaken op een ander moment. Hier vind je de stappen alvast terug. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Suzy: Ik lees dat nu inderdaad ook op de link die je doorgeeft.

Maar blijkbaar hoeft dat niet echt ; vandaag heb ik verbinding kunnen maken via Wi-Free buitenshuis 😀

Met de log-in dat ik vroeger ook gebruikte (log-in bij "Mijn Telenet").

Zoals vroeger dus.

Ik weet niet hoe het komt dat het nu plots wel kan. Tenzij ze na mijn vorige mail bij Telenet iets gedaan hebben waardoor het nu wel lukt. Verdere reactie op mijn mail heb ik intussen niet meer gekregen.

Nu, zoals ik al eens eerder vernoemde, zijn er nog zaken die niet blijken te kloppen op hun website. Zoals het feit dat je van thuis uit niet zou kunnen verbinden met Wi-Free.

 

Dimitrivdk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Wat zijn je instellingen? Want ik heb het zelfde probleem: bij CA-certificaat kan ik enkel kiezen voor 'Niet valideren' of 'certificaat selecteren' en niet voor 'systeemcertificaten gebruiken' wat je eigenlijk zou moeten doen volgens telenet (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/). Ik krijg nog altijd melding 'ongeldige aanmeldgegevens'. Al gebeld naar klantendienst en langsgeweest in telenetwinkel (voor de lockdown). Niemand kon mij helpen...

Bedankt

0 Likes