Beantwoorden
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

Dag,

 

Onlangs heb ik een [Linksys WRT3200ACM] gekocht, die vandaag moeten arriveren, de bedoeling is om mijn huidige [Modem 24*8 DOC 3] door een [Modem-only] te ruilen.

 

Ik was even aan het over nadenken, zou een manier zijn van mijn huidige [Modem 24*8 DOC 3] als [modem-only] te gebruiken zodanig de [Linksys] de WAN IP adres zou krijgen?

 

Waarom? Dikwijls werk ik van thuis uit, zou iets met de Linksys gebeuren, lijkt me weinig waarschijnlijk, zou ik met de [Modem 24*8 DOC 3] toestel verder kunnen.

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

@KelvinUceta  Dat zal alleen lukken met de nieuwe docsis 3.1 e-modem. Die werkt als en HGW maar zonder wifi en door de mac passtrough kan je uw eigen router een publiek IPadres geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

Hei bedankt voor je antwoord,

 

dus ik moet sowieso mijn huidige HGW vervangen door dan een [DOCSIS 3.1 e-modem]. Ik neem aan dat ik mijn HGW door zo één in een Telenet winkel kan omruilen, toch?

 

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

@KelvinUceta   Best eerst bellen of ze deze binnen hebben. Dan je oude meenemen, omruilen en thuis opnieuw aansluiten. Gisteren was dat bij mij in een uurtje geklaard.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?


@KelvinUceta  schreef:

Onlangs heb ik een [Linksys WRT3200ACM] gekocht, die vandaag moeten arriveren, de bedoeling is om mijn huidige [Modem 24*8 DOC 3] door een [Modem-only] te ruilen.


Je kan perfect jouw Linksys router gebruiken met je huidige modem (HGW). Het enige nadeel is dat je Linksys geen extern IP zal krijgen, maar dat is in de meeste gevallen niet nodig (tenzij je bepaalde services wil draaien die van extern bereikbaar moeten zijn?)

En ook hiervoor zijn er oplossingen (port forwarding).

 

@KelvinUceta  schreef:

dus ik moet sowieso mijn huidige HGW vervangen door dan een [DOCSIS 3.1 e-modem]. Ik neem aan dat ik mijn HGW door zo één in een Telenet winkel kan omruilen, toch?

Voor zover ik begrijp worden de nieuwe modems alleen meegegeven aan klanten die de speedboost optie hebben? Ik kan verkeerd zijn ...

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

Bedankt voor jullie replies,

 

Uiteindelijk ben ik naar Telenet Store geweest en mijn HGW door een "Modem-Only" omgeruild, blijkbaar er bestaan GEEN "modem-only" toestellen bij Telenet, er zijn 2 modellen:

 

- HGW: zonder "Bridging" optie

- Modem/Router: met "Bridging" optie

 

In "Mijn Telenet" > "Je thuisnetwerk" > "Modem details" > "Geavanceerde instellingen" > "Netwerk" onder "Bridging" de MAC-adres van mijn LinkSys ingegeven: Het werkt perfect!

 

PS: Niet de [WAN] ethernet van de Telenet Modem/Router gebruiken.

 

BTW, ik moest naar Technische dienst bellen om mijn nieuw toestel te laten actieveren, ik vroeg waar ik de instelling kon vinden om de forwarding/bridging naar mijn router te configureren, antwoord was: "geen ondersteuning.", niet echt cool, gelukkig bestaat "netweters.be".

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

@KelvinUceta 

 

Ter info, je had een afbeelding upgeload. Die heb ik afgekeurd omdat uw WAN IP adres er voluit zichtbaar op was. Zulke privé gegevens eerst verbergen of wissen aub, dit is een openbaar forum, heel de wereld kan meelezen.

 

Dat je daar eerst een gele driehoek ziet staan is heel normaal. Alle afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

Bedankt,

 

Dat is raar, ik had idd de afbeelding in de tekst gezet maar weg gedaan vóór te Posten!


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 24*8 DOC 3 als Linksys WRT3200ACM backup?

@KelvinUceta 

 

Hoe het technisch op de achtergrond allemaal werkt, dat weet ik niet. Maar de afbeelding stond dus wel degelijk in de lijst met goed te keuren afbeeldingen.

Wat wel kan kloppen, in de kolom ernaast stond geen referentie naar de post waar de afbeelding in thuis hoort.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.