Beantwoorden
Hans1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Problemen met wifi verbinding

Hallo Sinds een tweetal dagen sukkel ik met mijn wifi verbinding van laptop. Het ligt zeker niet aan Telenet, aangezien de wifi op smartphone en andere toestellen wel correct werkt. Het probleem stelt zich als volgt, bij het opstarten van laptop heb ik in eerste instantie altijd wifi verbinding. Deze werkt dan ook gedurende een bepaalde periode. Om een of andere duistere reden valt dit na een tijdje weg. Terug verbinding maken is onmogelijk. Ik dien telkens mijn laptop terug te herstarten alvorens er opnieuw een wifi verbinding is gedurende een bepaalde periode. Ik heb al nagekeken of ik mogelijks een update moet doen voor netwerkkaart, maar dit zou onlangs gebeurd zijn. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem mogelijks kan verhelpen? Kan dit te maken hebben met windows 10 en zijn updates? Dit heeft eerder ook al voor enkele problemen gezorgd. Ik zou dit probleem graag snel kunnen verhelpen. Om elke keer opnieuw mijn laptop op te starten is echt niet ideaal. Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ps: ik ben een echte computerleek Alvast bedankt! Vriendelijke groeten Hans
Tags (2)
0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen met wifi verbinding

Als je een leek bent, dan gok ik dat je zelf géén software firewall geïnstalleerd hebt die eventueel de boosdoener zou kunnen zijn. (?)

Mijn gok zou toch die driver van de netwerkkaart zijn. Een update doe je in dat geval - volgens mij - beter door rechtstreeks naar de site van de fabrikant te gaan. Weet je welke netwerkkaart het juist is? Of, als het om een geïntegreerde netwerkkaart gaat, welke moederbord?

Via de support van de website zou je eventueel de meest recente driver kunnen downloaden (en installeren). Maak wel dat je een backup hebt vooraleer dit te proberen. Dat kan met een gratis programma zoals Macrium Reflect Free of, als er niets anders is, System Restore/Systeemherstel. Zelf heb ik dat laatste uitgeschakeld en gebruik ik o.a. Macrium.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hans1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Problemen met wifi verbinding

Voor zover ik weet heb ik nooit een software firewall geïnstalleerd. Ik weet wel dat ik een virusscan van telenet heb, die werkte enkele weken ook niet meer omwille van updates via windows 10. Met windows 10 heb ik ook geen al te beste ervaringen momenteel. Wat u als uitleg geeft, klinkt spijtig genoeg voor mij allemaal als chinees. Ik denk dat ik misschien beter nog eens enkele vrienden raadpleeg die is persoonlijk kunnen langskomen, want ik vrees dat ik anders meer schade toebreng dan nu het geval is 🙂
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen met wifi verbinding

Over welke laptop (merk, type) gaat het juist? Dat staat normaal gezien ergens op de laptop, waarschijnlijk onder het toetsenbord.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hans1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Problemen met wifi verbinding

het is een Asus F552L, de laatste tijd stellen de problemen zich zelden nog voor, vreemd...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen met wifi verbinding

Ben je zeker van dat type? Is er achter de laptop ook geen etiket te zien waarop het model/type staat? Veel kan ik niet terugvinden over F552L. Ik ben twee modellen tegengekomen en beide hadden geen recente driver voor WiFi.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes