Beantwoorden
Rudi33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

Hoe kan men het Telenet WiFree signaal versterken (boosten) met een WiFi Repeater ?

Ik heb een TP-Link TL-WA865RE 300Mbps WiFi Range Extender aangekocht.

In de setup kan men het Telenet WiFree signaal selecteren, maar het toestel wil er niet op "inloggen"?

Dient men soms een "paswoord" of beveiligingscode op te gegeven, of mag dat vakje blanco blijven? 

Als ik het toestel gebruik om een "gewoon" WiFi access point te "boosten", dan werkt het perfect als WiFi repeater.

Op de Telenet website ivm WiFree, spreekt men over een username EN paswoord, maar men kan op een WiFi extender enkel een paswoord ingeven als men bvb WPA2 selecteerd.

Alvast bedankt voor uw suggesties.

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

@Rudi33 

Je Wifi extender is voor het WiFree AP van Telenet een gewone 'klant' zoals elk ander aangesloten toestel. Je moet je login en wachtwoord voor Wifree invoeren in je extender. Beveilig uw extender met een degelijk wachtwoord en als het kan geef het ook een andere naam (ssid).

 

Voor het instellen is het veiligste is om je computer met een utp kabel te verbinden met de extender. Bekijk je handleiding hoe je in de extender komt.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

WiFree werkt met het EAP protocol, de authenticatie komt dus van de Telenetserver en WPA2 is een lokaal gebeuren in je eigen netwerk.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

Heb ondertussen de specs v/d extender eens opgezocht en er is geen ondersteuning voor EAP. Je Telenet inloggegevens, waarvan sprake op de Telenetsite, ingeven in een WEP of WPA-beveiligingsmenu is zinloos, dat gaat niet werken want dat is lokaal, Wifree is openbaar en een apart gedeelte op je modem onafhankelijk van het lokale signaal.

Rudi33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

Beste Netweters,

 

Bedankt voor de antwoorden.   Ik heb nu duidelijk het verschil begrepen.

Zijn er bij jullie weten "WiFi ontvangers" die geschikt zijn om het "WiFree signaal" te ontvangen en waarbij ook het EAP protocol ondersteund is ?

Als "output" is een standaard ethernet LAN RJ45 poort voldoende. (Het hoeft dus geen WiFi booster te zijn).

Het is namelijk mijn bedoeling om een Alarmboxje bij mijn moeder te plaatsen en dat via LAN ethernet te kunnen aansluiten aan het internet van Telenet.

Haar gebuur heeft WiFree aanstaan.

Dus zou ik dat met mijn Telenet abonnement kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor uw suggesties en opmerkingen.

Mvg,

Rudi

 

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

sommige builds van ddwrt firmware op een router geflasht kunnen overweg met wifree rudy

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

let wel de verbinding verbreekt valt uit na 120 minuten. dus je router moet elke 119 minuten eens een reboot doen dan lukt het ^-^

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Telenet WiFree signaal versterken met WiFi-repeater

@Rudi33 Nu ik zie wat je van plan bent denk ik dat je beter voor een MIFI oplossing gaat. Je bent dan niet meer afhankelijk van iemand anders en vermits het over een alarm gaat is dat toch belangrijk. Dit is een combinatie van 4G en WIFI in een router. Telenet heeft die een tijdje verkocht maar nu helaas niet meer. Bij BOL, Coolblue enz.... keuze zat. Google maar eens op MIFI router. Als je nog een SIM overhebt in je account kan je die gebruiken en anders een SIM abonnement "prijs volgens verbruik" nemen bij Telenet, het verbruik van zo een alarmbox zal waarschijnlijk niet noemenswaardig zijn.

0 Likes